Mimo, że nadzieje były duże producent nie zdecydował się na technologię zmiennych faz rozrządu znaną choćby z S1000RR. Zaletą takiego działania jest pozostawienie na poprzednim poziomie masy jednostki napędowej. W modelu na 2020 moc również pozostała identyczna jak u poprzednika ale poprawiono jej przebieg w środkowym zakresie jednocześnie wydłużając przełożenia biegów 4, 5 i 6 go co finalnie ma zapewnić płynniejszą jazdę i mniejsze zużycie paliwa.

S1000XR otrzymało lżejsze sprzęgło antyhoppingowe z nowym oprogramowaniem, spełnia także normę emisji spalin Euro 5. Zmiany objęły ramę typu oznaczaną w terminologii producenta  „Flex Frame” (zysk na masie o 2,1 kg) wykorzystującą silnik jako element nośny/usztywniający. Ponadto zredukowano masę ramy pomocniczej o 9%. W celu poprawy wyczucia motocykla zmieniono tylny wahacz.

Zmiany objęły także elektronikę: do opcji standardowych takich jak jazda w deszczu, szosowa i dynamiczna w standardzie zaproponowano kolejny tryb jazdy – Dynamic Pro w którym można spersonalizować ustawienia elektroniki pokładowej.

Standardowym wyposażeniem motocykla będzie ABS działający w złożeniu, reflektory i kierunkowskazy wykonane w technologii LED, oraz wielofunkcyjny wyświetlacz TFT o przekątnej 6,5 cala. Za dopłatą otrzymamy między innymi światła doświetlające pobocza.

Dla kierowcy ważna będzie poprawa ergonomii – za sprawą nowej ramy prowadzący pojazd będzie ma kolana bliżej siebie, pozycję przesunięto o 20 mm  do przodu. Przy węższej o 30 mm kierownicy wydaje się bardziej naturalna.

Będziemy monitorować dostępność tego modelu we flocie testowej importera – aktualizacje na 2020 rok wydają się wyjątkowo sensowne!

Dane techniczne

Więcej o motocyklach BMW

Więcej w Nowości rynkowe
[EICMA] Yamaha TMax 560 2020: zdjęcia, film i dane techniczne siódmej generacji

Najnowsza wersja Yamahy TMax otrzymała sporo niedużych zmian, dzięki którym legendarny maxi-skuter stał się jeszcze lepszy.

Zamknij