Gdy na rynku zadebiutował 790 Duke R, wszyscy byli w szoku. Marketingowa ksywka „Skalpel” okazała się perfekcyjnie trafiona. Motocykl był lekki, zwinny, dziki, a jednocześnie praktyczny i wygodny. Pomarańczowi od dawna planowali wersję R, a dziś na EICMIE zaprezentowany został 890 Duke R!

Motocykl jest bliźniaczy z 790-tką, jednak ma większy silnik, sporo nowych podzespołów i delikatnie zmienioną geometrię.

Silnik

Jednostka LC8c otrzymała kombinację zwiększonych wartości skoku tłoka, średnicy tłoka oraz kompresji, co zaowocowało sporym zyskiem. Zamiast 105 KM, mamy tutaj moc 121 KM @ 9250 obr/min oraz moment 99 Nm @ 7750 obr/min.

Rama, zawieszenie, hamulce

Inżynierowie zdołali odchudzić 890 Duke R o 3 kg do poziomu 166 kg na sucho. Rama zyskała lekko zmodyfikowaną geometrię, podniesiono wyżej podnóżki, a wahacz zamontowano pod ostrzejszym kątem.

W pełni regulowane zawieszenie WP pozostało bez zmian, jednak wnętrzności skonfigurowano pod ostrzejszą jazdę, bez poświęcania komfortu.

Zamontowano lżejsze tarzcze 320 mm i zaciski hamulcowe. I to nie byle jakie, bo znane z topowych superbike’ów Brembo Stylema. Pompa hamulcowa posiada zwiększoną regulację. 890 Duke R wyjeżdża na nowych oponach Michelin Hypersport.

Elektronika

Nowy 890 Duke R otrzymał poprawione oprogramowanie opcjonalnego Quickshifter+ (wciąż w górę i w dół). Tryb jazdy Track Mode wciąż pozostaje w opcji dodatkowej. Wciąż jest czuła na zakręty kontrola trakcji, zakrętowy ABS oraz kilka trybów jazdy.

Dane techniczne KTM 890 Duke R

Więcej w Nowości rynkowe
[EICMA] Więcej wszystkiego: BMW S1000XR na rok 2020 (dane techniczne, zdjęcia)

Więcej wszystkiego – takie hasło zdaje się przyświecać twórcom BMW S1000XR na rok 2020. Nowa deska rozdzielcza, odświeżony wygląd oraz...

Zamknij