Na rok 2015 Ducati zaprezentowało kolejną ewolucję swojego Superbika. 1299 Panigale ma większą pojemność niż dotychczasowe 1199. Oczywiście maszyna, o takich parametrach, nie może startować w WSBK, zatem w ofercie dostępny jest też Panigale 1199 R, który spełnia warunki homologacyjne do serii SBK.
Jeżeli chodzi o samo 1299 to motocykl wizualnie nie różni się tak bardzo od 1199. Uważni jednak dopatrzą się kilku kosmetycznych ewolucji. Jak twierdzi Ducati motocykl zadowoli zarówno fanów wyjazdów na tor jak i osoby, które kupują sportową maszynę by jeździć nią na co dzień.
Oczywiście na pokładzie Panigale 1299 znajdziecie cały pakiet najnowszej elektroniki, w tym system DQS pozwalający na zmianę biegów w dół i w górę bez konieczności użycia sprzęgła. Jakby tego było mało nowe Panigale otrzyma także: zmienne mapy, Cornering ABS, Ducati Wheelie Control, kontrolę trakcji (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), czy Engine Brake Control (EBC).
Warto wspomnieć, że oprócz podstawowej wersji dostępne jest też Panigale 1299 S.
Silnik | Superquadro L-Twin, desmodromiczny |
Pojemność | 1285ccm |
Prędkość max | |
Moc | 205 KM przy 10 500 obr/min |
Maks. moment | 144,6 Nm przy 8 750 obr/min |
Chłodzenie | cieczą |
Rama | aluminiowa monocoque |
Zbiornik paliwa | 17 l |
Przednie zawieszenie | USD, Marzocchi 50 mm, w pełni regulowane |
Tylne zawieszenie | w pełni regulowany amortyzator Sachs; aluminiowy monowahacz |
Przednia opona | 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP |
Tylna opona | 200/55 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP |
Przedni hamulec | 2 x 330mm tarcze; radialnie montowane Brembo Monoblock M50, 4-tłoczkowe zaciski |
Tylny hamulec | tarcza 245mm, dwutłoczkowe zaciski |
Zostaw odpowiedź