Niemiecki flat-tracker, który powstał na bazie Yamahy SR500, wyszedł spod ręki Jensa vom Braucka, który współpracował przy projekcie z hamburskim producentem akcesoriów Kedo.
D-Track zbudowany został ręcznie wokół ramy i silnika z motocykla Yamaha SR500. Maszyna otrzymała nowy obrobiony ze stopu wahacz, zbiornik paliwa wzorowany na modelu Sportster Harley-Davidsona, czarne obręcze szprychowe kół, amortyzatory Wilbers, offroadowy wydech Supertrapp oraz wiele dodatkowych akcesoriów firmy Kedo Performance Products. Motocykl schudł dzięki temu o niemal 25 kg w stosunku do 170-kilogramowego oryginału.
Vom Brauck: 'W SR500 drzemie wielki potencjał i pracując z Kedo udało nam się go, moim zdaniem, wydobyć na powierzchnię. Nie jest tak trudno zmienić stary motocykl w coś naprawdę ekscytującego. (…) Zapomnieliśmy o co chodzi w motocyklizmie. Chodzi o uczucie – dźwięki i rytm silnika, kontakt z maszyną. Powinno to być bezpośrednie, niefiltrowane. Dlatego D-Track wraca do korzeni: ma duszę i w prawdziwym świecie – z dala od torów i autostrad, jest szybki’.
Twórca motocykla przejechał na nim juz 250 000 km. Mimo że specjalnością Niemca są maszyny Ducati, vom Brauck nie kryje, że SR500 to jego ulubiony jednoślad do jazdy codziennej, z którego korzysta bez względu na pogodę.
Kedo zapowiada, że niemal wszystkie elementy akcesoryjne, użyte do modyfikacji seryjnej Yamahy SR500, znajdą się wkrótce w katalogu.