Niektóre kraje azjatyckie już wprowadzają normy emisji spalin bazujące na tych, które obowiązują w Europie. Dodatkowo w Azji coraz powszechniejszy staje się obowiązek montowania systemów ABS w jednośladach. To wszystko sprawia, że Bosch będzie miał więcej pracy i więcej zamówień. Obecnie o bezpieczeństwo motocyklistów dbają między innymi ABS 10 oraz ABS połączony z Motorcycle Stability Control, który przejmuje niektóre funkcje zarezerwowane dotychczas dla kontroli trakcji.

To oczywiście tylko wierzchołek góry lodowej. Bosch niedawno przedstawił pierwszego na świecie motocyklowego asystenta zmiany pasa ruchu. Oprócz tego Bosch chce wprowadzić takie funkcje jak chociażby eCall, która automatycznie powiadomi odpowiednie służby w razie wypadku. Unia Europejska już zapowiedziała, że eCall będzie obowiązkowy dla samochodów o DMC do 3,5 tony. System ten może również pomóc namierzyć skradziony pojazd. Do tego wszystkiego dochodzą prace producentów motocykli nad komunikacją między jednośladami oraz jednośladów z samochodami. Przyszłość tworzy się na naszych oczach. Czy akceptujecie taką wizję podróżowania?

Autor: Wojciech Grzesiak