Marka Kymco powstała w 1963 roku. Dziś jest jednym z najbardziej uznawanych producentów jednośladów, o czym świadczy sukces we Włoszech, czy stała współpraca z takimi gigantami, jak Honda, Kawasaki, czy BMW.

artykuł sponsorowany

Zdarza się, że rozmawiając o największych markach motocyklowych, motocykliści zapominają o KYMCO. Tymczasem to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się tajwańskich producentów, który produkuje także dla takich gigantów jak Honda, Kawasaki, czy BMW.

Oferta Kymco

Historia

Firma powstała w 1963 r. jako spółka joint venture, czyli wspólne przedsięwzięcie wraz z Hondą. W 1964 r. otwarty został pierwszy zakład produkcyjny, zaś w 1977 r. nastąpiło otwarcie drugiej fabryki. W tym czasie Kymco było przede wszystkim podwykonawcą i dostawcą Hondy, produkując dla niej gotowe pojazdy i kompletne podzespoły.

Kymco i Honda - historia

W 1978 r. z taśm montażowych Kymco zjechał półmilionowy jednoślad, a pięć lat później fabrykę opuścił milionowy skuter. Końcówka lat osiemdziesiątych (rok 1988) zbiegła się z jubileuszem wyprodukowania dwumilionowego pojazdu. Kiedy w 1989 roku rozpadał się Związek Radziecki, Kymco rozbudowywało zakład numer dwa. Firma silnie zainwestowała w stworzenie własnego ośrodka badawczo-technologicznego. Rok 1992 to utworzenie nazwy handlowej Kymco, z pierwszych liter pełnej nazwy firmy Kwang Yang Motor Company.

Wkrótce firma rozpoczęła sprzedaż międzynarodową i zbudowała swój trzeci zakład produkcyjny, a także stworzyła spółkę joint venture w Chinach. W 1995 r. firma rozpoczęła produkcję w Indonezji, w ramach kolejnej spółki joint venture. W tym czasie Kymco wykupiło udziały Hondy, stając się producentem niezależnym.

Pierwszy wyprodukowany przez Kymco model to C200 w 1964 roku. Pierwszym modelem, który przekroczył milion sprzedanych sztuk stał się Heo Mai 125 z lat 1990-2008. W roku 1992 powstało aktualne logo, gdy Kymco rozpoczęło proces uniezależniania się.

W 1999 r. producent otworzył na Tajwanie kolejny ośrodek badawczy, a produkcja całkowita przekroczyła sześć milionów sztuk pojazdów. W 2001 powstały pierwsze modele z silnikami spalinowymi o pojemności 250 cm3 pod nazwą modelową Kymco Venox. W 2002 r. uruchomiono eksport pierwszych modeli ATV, a trzy lata później firma otworzyła kolejną spółkę, tym razem w Wietnamie.

Rok 2006 to prezentacja Kymco MXU, quada o pojemności 500 cm3. W 2008 roku Kymco rozpoczęło produkcję silników dla BMW, a rok później wystartowała współpraca z Kawasaki, na podstawie której Kymco produkuje na Tajwanie silniki (i całe pojazdy) dla japońskiego producenta. W 2010 r. Kymco otrzymało kolejne certyfikaty ISO, ISO:14001. W 2014 r. Kawasaki rozpoczęło sprzedaż modelu J300, pierwszego maxiskutera marki. De facto został wyprodukowany przez Kymco, a technicznie bliźniaczy jest z Kymco Downtown 300i. Na identycznych zasadach produkowane są również skutery Kawasaki J125 oraz quady Kawasaki Brute Force 300. W jubileusz 50-lecia istnienia marki (2014 r.) Kymco weszło z wolumenem 10 000 000 sprzedanych quadów, skuterów i atv.

Kawasaki J300 jak Kymco Downtown 300i

Kymco dziś

Aktualnie Kymco jest w pierwszej piątce największych producentów jednośladów na świecie. Dystrybucja i sprzedaż odbywa się w 107 krajach. Mimo, że marka powstała jako podwykonawca Hondy, za sprawą konsekwencji i rozwoju uniezależniła się od japońskiego giganta, wciąż z nim współpracując. Dbałość o jakość i kontrolę produkcyjną gwarantuje od 2003 r. certyfikat ISO 13485.

kymco supernex

Oznacza to, że spawy są prześwietlane przed następną obróbką, a wszystkie silniki zostają uruchomione i sprawdzone jeszcze przed montażem w pojeździe. Procesy odlewania, kucia, montażu silnika czy lakierowania są integralną częścią systemu CIM (Computer Integrated Manufacturing – zarządzanie komputerowo zintegrowane).

Kymco AK550 zegary

Co cieszy, blisko 500-osobowa kadra konstruktorów Kymco pracuje nad rozwojem pojazdów: wśród rozwiązań własnych (nie kupowanych w formie gotowego systemu od innych dostawców) znajdziemy układ wtrysku paliwa, elektrycznej regulacji tylnego zawieszenia, ABS, system bezkluczykowego uruchamiania skutera (stosowany np. w Kymco AK550), monitoring ciśnienia w ogumieniu, a także system NooDoe (oferujący m.in. nawigację i integrację ze smartfonem), czy gamę pojazdów elektrycznych. Nie wszystkie z nich zostały wdrożone do produkcji, na pewno nastąpi to jednak w kolejnych modelach. Kymco produkuje także części zamienne, niewielkie przenośne generatory prądu oraz jednostki napędowe i całe pojazdy dla innych producentów. Dobrymi przykładami pojazdów, do których silniki dostarcza właśnie Kwang Yang Motor Company, jest motocykl BMW G 450 X, samochód elektryczny BMW i3 (range extender), czy maxi skutery BMW C 600 Sport i BMW C 650 GT. Poza BMW, aktualnie marka blisko współpracuje także z Kawasaki czy Arctic Cat.

Koncepcyjny Kymco C series

Klienci, sprzedaż

Kymco eksperymentuje z pojazdami elektrycznymi oraz trzykołowymi: Kymco Like EV, projekty CV2 i CV3, a także motocykl elektryczny RevoNEX. Przy tej okazji warto przyjrzeć się opracowanej przez Kymco sieci stacji w wymiennymi akumulatorami – IONEX. W Polsce wciąż niedostępna – jej idea jest zbliżona do tankowania na tradycyjnej stacji benzynowej: użytkujesz pojazd do wyczerpania baterii. Gdy poziom naładowania osiąga minimum, oddajesz baterię w specjalnym automacie i za opłatą wymieniasz baterię na naładowaną.

Kymco ionex baterie

Wysoka jakość Kymco, dostępność części oraz awangardowe rozwiązania sprawiają, że Kymco jest jednym z najchętniej kupowanych pojazdów w ojczyźnie skuterów – we Włoszech. Zdobycie uznania na tym trudnym i wymagającym rynku jest sprawą bezprecedensową.

Kymco NooDoe

Aktualne konstrukcje Kymco łączą nowatorstwo, doskonałą jakość wykonania i atrakcyjną cenę – wystarczy porównać kwotę zakupu dwucylindrowego, sportowo-turystycznego modelu AK550, posiadającego układ hamulcowy Brembo z dowolną konstrukcją konkurencji, żeby zauważyć znaczną różnicę ceny na korzyść Kymco – przy dużo lepszych właściwościach jezdnych.

Kymco RevoNEX

Aktualna oferta Kymco obejmuje rodziny pojazdów do 50 ccm, do 125 ccm, a także maxiskutery, atv oraz gamę przeróżnych pojazdów elektrycznych, jak e-rowery Klever, czy wózki elektryczne… Ilość modeli jest imponująca. Tematem na osobny artykuł może być gama quadów i czterokołowców marki: od niewielkiej i przystępnej cenowo konstrukcji dedykowanej najmłodszym (New Maxxer 90s), po olbrzymie, przeprawowe UXV 700i EPS Turf Sport L7e 4×4 z wysokiej półki.

Klever rowery elektryczne
Kymco UXV 700

Przedstawicielem Kymco na terenie Polski jest od 2001 roku firma Motor-Land. Sieć sprzedaży i dystrybucji części i pojazdów to blisko 150 punktów dbających o szybką i fachową obsługę swoich pojazdów. Sprawdź, do którego Dealera Kymco masz najbliżej.

Kymco AK550

Obserwując zapał i dynamiczny rozwój marki, jesteśmy pewni, że Kymco nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa pod względem kreatywnego i innowacyjnego podejścia do tworzenia konstrukcji jednośladów. Wiele lat budowania zaufania i więzi z klientem spowodowały, że nabywcy po kilku latach najczęściej zmieniają swoje Kymco na model nowszej generacji…

artykuł sponsorowany

Kymco SuperNEX
Więcej w Motocykle, Porady
Pandemia przyczyną masowych utrat prawa jazdy?

Upływający termin badań lekarskich może być utratą uprawnień do prowadzenia pojazdu. Ich odnowienie może być niemożliwe z powodu rozprzestrzeniających się...

Zamknij