BMW M 1000 R 2023 już oficjalnie! Naked o mocy 210 KM! [dane techniczne, opis, szczegóły, zdjęcia, film, cena] - Motogen.pl

BMW M 1000 R to najnowszy naked od BMW, w tym momencie najmocniejszy seryjny naked na świecie. Ma 210 KM mocy przy wadze 199 kg z paliwem! Sprawdźcie wszystkie szczegóły.

BMW S 1000 R to świetny motocykl. Fakt, ze swoją mocą nie jest najmocniejszy w stawce litrowych power-nakedów, ale za sprawą swojego kompletnego charakteru spokojnie może stawać w szranki z konkurencją. Jeżeli jednak komuś „brakuje” mocy, to na szczęście BMW Motorrad wypuszcza właśnie drugi motocykl opatrzony najmocniejszą literą na świecie: M – jak MPower. Oto nowy naked M 1000 R, aktualnie najmocniejszy seryjny motocykl naked na rynku.

Poniżej kompletna informacja prasowa o nowym BMW M 1000 R 2023.

BMW M 1000 R 2023 – Najważniejsze cechy nowego nakeda

  • Silnik M RR ShiftCam, moc 154 kW (210 KM) przy 13 750 obr./min, a tym samym o 33 kW (45 KM) więcej niż w S 1000 R. Maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy 11 000 obr./min (S 1000 R: 114 Nm przy 9 250 obr./min).
  • Krótsze przełożenie napędu końcowego (zębatka z 47 zębami zamiast 45).
  • Krótsze przełożenia 4., 5. i 6. biegu.
  • Zoptymalizowany układ dolotowy ze zmiennymi lejkami dolotowymi dla lepszej wymiany mieszanki przy wysokich prędkościach obrotowych silnika.
  • Tytanowy tylny tłumik.
  • Łańcuch M Endurance.
  • Tryby jazdy „Rain”, „Road”, „Dynamic”, „Race” i „Race Pro 1-3”, a także najnowsza generacja dynamicznej kontroli trakcji DTC i funkcja DTC wheelie z 6-osiową skrzynką czujników.
  • Dostępne są teraz trzy mapy charakterystyki przepustnicy dla optymalnej reakcji. „Hamowanie silnikiem” z potrójną regulacją momentu obrotowego silnika w trybie „Race Pro”.
  • Brake Slide Assist pomaga kierowcy podczas wejść w zakręty w poślizgu.
  • Shift Assistant Pro do szybkiej zmiany biegów w górę i w dół bez użycia sprzęgła. Łatwa odwracalność dźwigni zmiany biegów do użytku na torze wyścigowym.
  • Launch Control dla idealnych startów w wyścigu i Pit Lane Limiter do precyzyjnego utrzymania podanej prędkości w alei serwisowej.
  • Hill Start Control Pro do wygodnego ruszania na pochyłościach.
  • Winglety M i deflektory wiatru: Hamuj później i przyspieszaj wcześniej, a także większa stabilność przy dużych prędkościach dzięki aerodynamicznej sile docisku.
  • Spojler silnika.
  • Odwrócony widelec USD w wersji „All black” z regulowaną podstawą sprężyny w połączeniu ze standardowym DDC.
  • Hamulce M trafiają w nakeda BMW Motorrad po raz pierwszy. M R oferuje maksymalną skuteczność hamowania na drogach krajowych i torach wyścigowych.
  • Aluminiowe kute koła.
  • Koła M Carbon z paskami M i napisem M na obręczy: Wysokiej jakości zaawansowane technologicznie komponenty zapewniają maksymalną wydajność – część pakietu M Competition.
  • Dźwignia hamulca i sprzęgła M.
  • Regulowany amortyzator skrętu.
  • Frezowana półka kierownicy.
  • W porównaniu do S 1000 R, szersza rurowa kierownica z wytrawionym laserowo napisem „BMW M 1000 R”.
  • Lusterka w końcówkach kierownicy.
  • Główny reflektor z podświetlanym logo M.
  • Mały uchwyt na tablicę rejestracyjną.
  • Zestaw wskaźników z dużym, doskonale czytelnym 6,5-calowym wyświetlaczem TFT, animacją startową z logo M i interfejsem OBD dla M GPS Datalogger i M GPS Laptrigger, z których można korzystać za pomocą kodu aktywacyjnego.
  • Obrotomierz (czerwony obszar) wyświetlany w nowym designie.
  • Lekki akumulator M, tylne gniazdo ładowania USB, w pełni oświetlenie LED, elektroniczny tempomat i podgrzewane manetki.
  • Keyless Ride Light (tylko zapłon).
  • M Design i dynamiczny język projektowania sygnalizują nakeda najwyższej klasy.
  • Pakiet M Competition.
  • RDC w standardzie.
  • Szeroka gama opcjonalnych akcesoriów.

Ile kosztuje BMW M 1000 R 2023 – cena w Polsce

Polska, oficjalna cena nowego BMW M 1000 R, na dzień premiery, rozpoczyna się od 101 990 złotych.

Film i zdjęcia – nowy BMW M 1000 R 2023

„M R to drugi motocykl z serii M od BMW Motorrad. Bazuje na obecnych S 1000 R oraz S 1000 RR, a nazywa się M 1000 R (w skrócie M R). Została dostrojony do specyficznych wymagań supersportowego roadstera. Dynamika jazdy mówi sama za siebie zarówno na bocznych drogach, jak i na torze wyścigowym” – Ralf Mölleken, kierownik projektu 4-cylindrowych BMW Motorrad.

BMW M 1000 R – czym jest nowy naked BMW M R?

Nowy BMW M R: oto M Roadster, który spełnia najwyższe wymagania zarówno na drogach lokalnych, jak i na torze wyścigowym.

Pod koniec 2018 roku BMW Motorrad wprowadziło strategię M zarówno dla motocykli i od tego czasu oferuje specjalne wyposażenie z serii M oraz części M Performance. Nowe BMW M 1000 R – zwane dalej w skrócie M R – jest drugim modelem M od BMW Motorrad. Pierwszy był superbike M 1000 RR.

W rocznicę 50. urodzin BMW M GmbH (oddział M-Power), BMW Motorrad odnosi się do filozofii najpotężniejszej litery na świecie z nowym modelem M R: litera M jest synonimem sukcesu wyścigowego na całym świecie, a także fascynacji wysokowydajnymi modelami BMW. M jest skierowana do klientów o szczególnie wysokich wymaganiach dotyczących osiągów, ekskluzywności i indywidualności.

Dzięki mocy silnika 154 kW (210 KM), masie własnej wynoszącej zaledwie 199 kg z pełnym zbiornikiem oraz technologii zawieszenia i aerodynamiki zaprojektowanej zarówno do wyczynowego użytkowania na drodze, jak i szybkich okrążeń na torze wyścigowym, nowy M R zapewnia dynamiczne wrażenia z jazdy w segmencie roadsterów wcześniej zarezerwowane dla rasowych superbike’ów.

BMW M 1000 R – silnik 210 KM

Mocny, 4-cylindrowy silnik M R oparty jest na jednostce znanej z RR (S 1000 RR w wersji na 2023). Jeszcze większa moc szczytowa, wyższy moment obrotowy oraz zwiększony ciąg i trakcja dzięki krótszym przełożeniom końcowym i przełożeniom skrzyni biegów – wszystko dla maksymalnej przyjemności z jazdy na drogach krajowych i torach wyścigowych.

Nowy M R jest wyposażony w zmodyfikowany chłodzony wodą 4-cylindrowy silnik rzędowy oparty na jednostce napędowej S 1000 RR. Jego moc szczytowa wynosi 154 kW (210 KM) przy 13 750 obr./min, czyli o 33 kW (45 KM) więcej niż w S 1000 R. Maksymalny moment obrotowy 113 Nm generowany jest przy 11 000 obr./min (S 1000 R: 114 Nm przy 9 250 obr./min).

W porównaniu do S 1000 R, maksymalne obroty M R wynoszą teraz 14 600 obr./min. Zwiększoną przyczepność tylnego koła na wszystkich biegach zapewnia również krótsze przełożenie napędu końcowego dzięki zastosowaniu zębatki tylnej z 47 zębami (S 1000 R: 45 zębów). Ponadto przełożenia 4., 5. i 6. biegu są krótsze, co również korzystnie wpływa na przyspieszenie i trakcję tylnego koła.

Spojlery w nakedzie BMW M R – M 1000 R 2023

Winglety M i deflektory wiatru: Możesz hamować później, korzystać z niższej tendencji do wheelie i przyspieszać wcześniej – wszystko dzięki aerodynamicznej sile docisku.

Oprócz technologii napędu i zawieszenia, aerodynamika była również kluczowym elementem w specyfikacjach rozwoju M R. Nowy M R otrzymał winglety (spojlery) w obszarze przednich paneli bocznych w celu osiągnięcia jeszcze szybszych czasów okrążeń na torze wyścigowym i najlepszej możliwej stabilności jazdy przy dużych prędkościach.

Już przy prędkości 160 km/h winglety zapewniają wzrost obciążenia przedniego koła. Z kolei przy 220 km/h obciążenie wynosi 11 kg docisku aerodynamicznego.

Twórcy BMW Motorrad poradzili sobie z nieznacznie zwiększonym oporem aerodynamicznem spowodowanym niewielką dodatkową powierzchnią czołową i kształtem skrzydeł M. Uczynili to za pomocą odpowiednio zaprojektowanego deflektora wiatru znajdującego się przed zestawem wskaźników – obecny w pakiecie M Competition.

BMW M R 2023 – zawieszenie w M 1000 R

Zawieszenie i podwozie skrojone do zastosowań zorientowanych na osiągi na drogach krajowych i torach wyścigowych z w pełni regulowanymi elementami zawieszenia, amortyzatorem skrętu, frezowanym zaciskiem kierownicy, szerszą rurową kierownicą z wytrawionym laserowo napisem „BMW M 1000 R” i lusterkami w końcówkach kierownicy.

Zawieszenie i podwozie nowego M R są oparte na S 1000 R z aluminiową ramą mostka jako centralnym elementem. W modelu M R z przodku jest odwrócony widelec USD o średnicy 45 mm w stylu „All black”, czyli jest naprawdę całkowicie czarny. Wyposażony jest w tzw. wkładki „closed cartridge”, wraz z oddzielnymi hydraulicznymi układami tłok-cylinder.

Kolejną nowością M R jest dodatkowa regulacja podstawy sprężyny widelca w połączeniu ze standardową dynamiczną kontrolą tłumienia (DDC).

Ponadto M R ma misternie frezowaną górną półkę zawieszenia, a także czarną aluminiową rurową kierownicę o szerszej konstrukcji niż wcześniej widziana w S 1000 R, wraz z laserowym napisem „BMW M 1000 R”. Nowością w M R są również lusterka montowane w końcówkach kierownicy, kute z aluminium.

Dolne elementy widelca również zostały zmodyfikowane i są teraz zaprojektowane tak, aby zamontować nowe zaciski hamulcowe M. Kolejnym nowym elementem M R jest regulowany amortyzator skrętu.

Hamulce w BMW M 1000 R 2023

Hamulce M z radialną pompą i lekkimi kutymi aluminiowymi kołami zapewniają optymalną dynamikę jazdy na torze wyścigowym i dynamicznej jeździe po drogach. Ekskluzywne koła M Carbon dostępne są w ramach pakietu M Competition.

Po M 1000 RR, nowy M R jest drugim motocyklem BMW wyposażonym w hamulce serii M. Zostały opracowany bezpośrednio przy użyciu doświadczenia zdobytego z hamulcami wyścigowymi na fabrycznych maszynach wyścigowych BMW Motorrad w Mistrzostwach Świata Superbike.

Zaciski hamulcowe M mają niebieską anodowaną powłokę w połączeniu ze słynnym logo M. Wraz z dwiema tarczami hamulcowymi 320 mm o grubości 5 mm i czarnymi anodowanymi aluminiowymi środkami tarcz hamulcowych. Układ hamulcowy wyposażony w nową radialną pompę hamulca przedniego, która wyznacza obecnie szczyt rozwoju hamulców w dziedzinie systemów na drogi publiczne.

Nowy M R jest już standardowo wyposażony w bardzo lekkie kute felgi aluminiowe. W ramach pakietu M Competition ekskluzywne koła M Carbon są dostępne z nowo zaprojektowanymi paskami na obręczy.

Brake Slide Assist (wspomaganie slajdu przy hamowaniu) w BMW M 1000 R 2023

Nowa funkcja Brake Slide Assist jest ważną i bardzo pomocną innowacją, szczególnie dla zawodników na torze wyścigowym. Pozwala kierowcy wchodzić w zakręty z kontrolowanym poślizgiem inicjowanym hamulcem.

BMW M R 2023 – Zegary

Zegary to doskonale czytelny 6,5-calowy ekran TFT, z nowym wyświetlaczem obrotomierza (czerwony obszar) i interfejsem OBD dla M GPS Datalogger i M GPS Laptrigger, z którego można korzystać za pomocą kodu aktywacyjnego.

Zestaw wskaźników nowego M R odpowiada konstrukcji M RR, a także oferuje animację startową M. Rozszerzone wyświetlanie czerwonego zakresu obrotów to nowa funkcja. Jako wyposażenie opcjonalne, kompleksowe materiały do obsługi M GPS Laptrigger i M GPS Datalogger (oryginalne akcesoria BMW Motorrad) mogą być dostarczane za pomocą kodu aktywacyjnego za pośrednictwem interfejsu OBD zestawu wskaźników.

Stylistyka BMW M 1000R 2023

M Design i dynamiczny język projektowania M R sygnalizują czyste osiągi i sportowy charakter.

Proporcje M R są ultra-kompaktowe i mocne, a trójwymiarowo zaprojektowane powierzchnie są zarówno ekscytujące, jak i dynamiczne. Smukły i niezwykle agresywny, M R wygląda wyjątkowo charakterystycznie z przodu dzięki nowym wingletom M.

Ponadto typowy kształt reflektora sprawia, że nowy M R jest wyraźnie rozpoznawalny jako BMW z przodu – analogicznie do atrapy chłodnicy w samochodach BMW. Zorientowany na osiągi, wygląd nowego M R znajduje również odzwierciedlenie w jego koncepcji kolorystycznej. Lightwhite non-metallic / M Motorsport sprawia, że podstawowy wariant M R wygląda szczególnie lekko, sportowo i przyjaźnie dla kierowcy, podczas gdy kolorystyka Blackstorm metallic / M Motorsport zawarta w pakiecie M Competition oznacza czystą moc i dynamikę.

Pakiet M Competition do BMW M 1000 R 2023

Bezkompromisowy design i technologia: M R z pakietem M Competition.

Jeśli nowy M R w standardowym wykończeniu to wciąż za mało, pakiet M Competition oferuje fascynującą mieszankę wyrafinowanych komponentów zarówno dla smakosza technologii wyścigowej, jak i estetycznie nastawionego jeźdźca.

Oprócz kolorystyki Blackstorm metallic / M Motorsport, pakiet M Competition obejmuje koła M Carbon, system podnóżków kierowcy M, części M Carbon, takie jak tylna błotniki koła tylnego oraz przedniego, osłona łańcucha, pokrywy zbiornika, pokrywa airboxa z paskami, deflektor owiewki, pokrywa zębatki przedniej. pokrywy zbiornika, pokrywa airboxa z paskami, deflektor owiewki, pokrywa przedniej zębatki, a także w pełni regulowane, frezowane podnóżki kierowcy . W tym jest też pakiet M Pillion, czyli pokrywa w miejsce siedzenia pasażera.

BMW M 1000 R 2023 – dane techniczne:

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany