BMW M 1000 RR 2023 - lepsza aerodynamika, więcej spojlerów [opis, dane techniczne, szczegóły, zdjęcia, film, cena] - Motogen.pl

BMW M 1000 RR na sezon 2023 to motocykl skrajnie sportowy. Na ten rok otrzymał potężne zmiany aerodynamiczne.

M 1000 RR to superbike ostateczny ze stajni BMW. Zaprezentowany został po raz pierwszy jako model na sezon 2021. W stosunku do „cywilnego” S 1000 RR, ten pierwszy motocykl M miał zmodyfikowaną geometrię podwozia, więcej mocy, więcej karbonu, mniej masy. Był pociskiem torowym

Dziś M 1000 RR przechodzi lifting na sezon 2023 – staje się „arcydziełem aerodynamiki”. Po wielu godzinach w tunelu aerodynamicznym, pomimo zachowania tej samej mocy 212 KM, udało się zwiększyć i prędkość maksymalną, i znacznie zwiększyć docisk, i zwiększyć docisk w pochleniach w zakrętach.

Oto BMW M 1000 RR (również w wersji Competition) 2023 – poniżej kompletna, lekko wyedytowana informacja prasowa.

BMW M 1000 RR 2023 oraz M 1000 RR M Competition 2023 – najważniejsze cechy:

  • 4-cylindrowy silnik M RR opracowany do celów wyścigowych.
  • Moc 156 kW (212 KM) przy 14 500 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy 11 000 obr./min.
  • 2-pierścieniowe kute tłoki.
  • W pełni obrobione CNC porty wlotowe i technologia BMW ShiftCam do zmiany czasu i wysokości otwarcia zaworów.
  • Tytanowe zawory, zoptymalizowane wałki rozrządu oraz wąskie i lekkie popychacze krzywek.
  • Bardzo lekki, kompaktowy silnik z dłuższymi i o 85 g lżejszymi korbowodami tytanowymi Pankl dla zmniejszenia tarcia i masy w porównaniu do S 1000 RR.
  • Sprzęgło anti-hopping bez samoczynnego docisku, zoptymalizowane pod kątem startów w wyścigach.
  • Zoptymalizowany układ dolotowy z krótszymi lejkami dolotowymi w porównaniu z S 1000 RR dla zoptymalizowanej wymiany mieszanki przy wysokich prędkościach obrotowych silnika.
  • Lekki układ wydechowy z tytanowym kolektorem, przednim tłumikiem i tylnym tłumikiem.
  • NOWOŚĆ: Drastycznie zoptymalizowana aerodynamika z większą siłą docisku nawet przy kątach pochylenia, przy jednoczesnym zwiększeniu prędkości maksymalnej z 306 do 314 km/h.
  • NOWOŚĆ: Nowa owiewka z widocznego włókna węglowego z nowym przednim nośnikiem owiewki wykonanym z włókna węglowego i nowymi widocznymi Wingletami M z włókna węglowego.
  • NOWOŚĆ: Nowy widoczny przedni błotnik z włókna węglowego ze zintegrowanymi kanałami hamulcowymi.
  • NOWOŚĆ: Pokrywy kół M Aero Wheel Covers wykonane z widocznego włókna węglowego.
  • NOWOŚĆ: koła M Carbon z nową powierzchnią i paskami M Design.
  • NOWOŚĆ: Kute koła opcjonalnie dostępne fabrycznie.
  • NOWOŚĆ: Nowo zaprojektowana tylna sekcja.
  • NOWOŚĆ: Ergonomiczny fotel M Endurance.
  • NOWOŚĆ: Krótki uchwyt na tablicę rejestracyjną.
  • NOWOŚĆ: Zmodyfikowana wiązka przewodów ze złączem LWS dla jeszcze łatwiejszego demontażu uchwytu tablicy rejestracyjnej ze światłami.
  • Tryby jazdy „Rain”, „Road”, „Dynamic”, „Race” i „Race Pro1-3”, a także najnowsza generacja dynamicznej kontroli trakcji DTC i funkcja DTC wheelie z 6-osiową skrzynką czujników.
  • Dwie regulowane charakterystyki przepustnicy dostępne teraz dla optymalnej reakcji. Hamowanie silnikiem z potrójną regulacją momentu obrotowego silnika w trybie „Race Pro”.
  • Asystent zmiany biegów Pro do szybkiej zmiany biegów w górę i w dół bez użycia sprzęgła. Schemat zmiany biegów można łatwo odwrócić w celu wykorzystania toru wyścigowego.
  • Launch Control dla idealnych startów w wyścigu i Pit Lane Limiter do precyzyjnego utrzymania podanej prędkości w alei serwisowej.
  • Hill Start Control Pro do wygodnego ruszania na pochyłościach.
  • Hamulce M: Maksymalna skuteczność hamowania na torze wyścigowym.
  • Zestaw wskaźników z dużym, doskonale czytelnym 6,5-calowym wyświetlaczem TFT, animacją startową z logo M i interfejsem OBD dla M GPS Datalogger i M GPS Laptrigger.
  • Lekka bateria M, tylne gniazdo ładowania USB, potężne oświetlenie LED, elektroniczny tempomat i podgrzewane manetki.
  • Pakiet M Competition z M GPS Laptrigger i kodem aktywacyjnym, pakiet frezowanych części M, pakiet M Carbon, naturalny anodowany wahacz o 220 g lżejszy niż wariant podstawowy lub wariant z S 1000 RR, łańcuch M Endurance z powłoką DLC i pakiet pasażera wraz z pokrywą tylnej kanapy.
  • Szeroka gama opcjonalnych akcesoriów i wyposażenia specjalnego ex works.

Ile kosztuje BMW M 1000 RR 2023 – cena

Cena nowego BMW M 1000 RR, w Polsce, oficjalna, na dzień premiery, rozpoczyna się od 154 900 złotych.

BMW M 1000 RR 2023 – zdjęcia i film

Silnik bez zmian – BWM M 1000 RR – również w wersji Competition

Wraz z dalszym rozwojem BMW M 1000 RR, w skrócie M RR, BMW Motorrad wyznacza nowy kamień milowy w dziedzinie supermotocykli homologowanych do wyścigów.

Nowy M RR jest napędzany znanym chłodzonym wodą rzędowym 4-cylindrowym silnikiem zaprojektowanym do celów wyścigowych, zwłaszcza do Mistrzostw Świata Superbike. Tak jak poprzednio, jego szczytowa moc wynosi 156 kW (212 KM) przy 14 500 obr./min.

Podwozie nowego M RR opiera się również na aluminiowej ramie mostkowej jako centralnym elemencie, uzupełnionej widelcem USD i centralnym amortyzatorem z kinematyką Full Floater Pro.

Nowy M 1000 RR oferowany jest w dwóch wersjach: jako podstawowy wariant M RR w podstawowym wykończeniu lakieru Lighwhite niemetalicznym oraz jako M RR M Competition w podstawowym lakierze Blackstorm metallic.

BMW M 1000 RR 2023 – dopracowana aerodynamika i spojlery

Znacznie zwiększona prędkość maksymalna ze znacznie zwiększoną siłą docisku dzięki nowym owiewkom, nowym Wingletom M, nowej aero-pokrywie przedniego kołał ze zintegrowanymi kanałami hamulcowymi M Brake Ducts i nowym osłonom kół M Aero Wheel Covers.

Zwiększony potencjał nowego M RR wynika przede wszystkim z kolosalnego postępu w dziedzinie aerodynamiki. W szczególności nowo zaprojektowana owiewka wykonana z widocznego włókna węglowego z wyższą szybą przednią, znacznie zwiększa prędkość maksymalną – w połączeniu ze zoptymalizowanym przepływem powietrza wokół kierowcy.

Po raz pierwszy owiewka jest również wyposażona w szczególnie lekką, ale bardzo sztywną przednią podporę owiewki wykonaną z włókna węglowego. Prędkość maksymalna nowego M RR wzrosła z 306 do 314 km/h w porównaniu z poprzednim modelem. Ponadto motocykliści na M RR zauważą znaczną ulgę fizyczną.

W trakcie tego rozwoju aerodynamicznego M Winglets zostały również całkowicie zmienione. Generują teraz znacznie większą siłę docisku aerodynamicznego – zarówno podczas jazdy na wprost, jak i podczas przechylania. Siła docisku zwiększyła się o 39%.

PrędkośćM RR 2021różnicaM RR 2023
150 km/h4,1 kgplus 1,6 kg5,7 kg
200 km/h7,2 kgplus 2,8 kg10 kg
250 km/h11,3 kgplus 4,3 kg15,6 kg
300 km/h16,3 kgplus 6,3 kg22,6 kg

Motocyklista na M RR zyskuje jeszcze większą pewność siebie w odniesieniu do przedniego koła, dzięki czemu może osiągnąć jeszcze większe kąty pochylenia lub wyższe prędkości na zakrętach przy tym samym kącie pochylenia, a także może czerpać korzyści ze zmniejszonej tendencji do wheelie. Jednocześnie kierowca korzysta ze znacznie zwiększonej prędkości maksymalnej.

Kolejnym centralnym punktem optymalizacji całej aerodynamiki był obszar przedniego koła. Tutaj, po raz pierwszy w historii BMW Motorrad, zastosowano kanały powietrza chłodzącego hamulce, wykonane z widocznego włókna węglowego. Są one zintegrowane z nowym przednim błotnikiem, który został zoptymalizowany pod kątem lepszego przepływu powietrza wokół widelca i zacisków hamulcowych. Pokrywy koła M Aero Wheel Covers, które są również wykonane z widocznego włókna węglowego, jeszcze bardziej obniżają opór powietrza – szczególnie przy prędkościach powyżej 250 km/h. Kołpaki M Aero są zarezerwowane dla M RR w wersji M Competition.

Karbonowe felgi – BMW M 1000 RR 2023

Koła M Carbon z nową powierzchnią i paskami M Design. Kute koła opcjonalnie dostępne fabrycznie.

W nowym M RR, koła M Carbon wyróżniają się nową bezbarwną powłoką lakierniczą. Nowe paski w stylu M na felgach podkreślają wysokiej jakości charakter techniczny i wyścigowe przeznaczenie nowego M RR. Jako alternatywę dla kół M Carbon, nowy M RR można teraz zamówić również z kutymi felgami, jako dodatek.

BMW M 1000 RR 2023 – kolejne małe zmiany

Przeprojektowany tył, ergonomiczna kanapa M Endurance, krótki uchwyt tablicy rejestracyjnej i zmodyfikowana wiązka przewodów.

Nowo zaprojektowana tylna sekcja sprawia, że obecny M RR wygląda jeszcze lżej, bardziej sportowo i bardziej dynamicznie. Krótki uchwyt na tablicę rejestracyjną i ergonomicznie zaprojektowana kanapa M Endurance to również nowości na 2023. Dzięki zmodyfikowanej wiązce przewodów ze złączem LWS, teraz krótszy uchwyt tablicy rejestracyjnej ze światłami można zdemontować jeszcze szybciej i łatwiej.

BMW M 1000 RR 2023 oraz M 1000 RR M Competition 2023 – dane techniczne:


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany