Spis treści
Tani, nowy, dobry motocykl crossowy, który sprawdzi się na torach MX i na przeszkodach hard enduro? Oto Barton NXT 300!
NXT 300 to już nie jest zabawka, ten motocykl niczego nie udaje! W ofercie Barton, model NXT 300 stoi na czele stawki offroadowej. Oferuje wyjątkowo wiele (zdolności enudurowo-motocrossowej) za zaskakująco niewiele (gotówki potrzebnej na zakup). Jeżeli chcesz poważnie bawić się na torach motocrossowych lub na przeszkodach hard-enduro, ale jeszcze nie jesteś profesjonalnym zawodnikiem rangi mistrzowskiej – NXT 300 jest właśnie dla Ciebie!
Barton NXT 300 – zdjęcia statyczne
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-1-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-2-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-3-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-4-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-5-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-6-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-7-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-8-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-9-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-10-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-11-1024x683.jpg)
Silnik w Bartonie NXT 300
Za zapewnienie ogromnych dostaw adrenaliny w każdym terenie odpowiada sprawny silnik jednocylindrowy o pojemności 300 ccm. Ta 4-suwowa jednostka posiada chłodzenie cieczą, dzięki czemu inżynierowie mogli wycisnąć z niego większe osiągi przy zachowaniu wysokiej trwałości.
Silnik pochodzi z renomowanej fabryki Zongshen – można więc przyjąć, że mamy do czynienia ze sprawdzoną konstrukcją. A do tego, w razie napraw eksploatacyjnych, dostępna jest pełna gama części zamiennych. Jednostka 300 legitymuje się potężną mocą 26 KM oraz wysokim momentem dostępnym w szerokim zakresie obrotów. Odpowiednie zestrojenie przełożeń skrzyni biegów i napędu końcowego sprawiają, że Barton NXT 300 potrafi zaimponować swoimi osiągami nawet doświadczonym riderom.
Warto wspomnieć, że w układzie chłodzenia znalazła się chłodnica z wentylatorem. Wiatrak może być szczególnie przydatny w walce z bardziej statycznymi przeszkodami – jak próba wyjazdu z grząskiego błota. Dzięki wentylatorowi nie trzeba martwić się o przegrzanie silnika. Silnik posiada elektryczny rozrusznik, ale kickstartera także nie zabrakło.
Barton NXT 300 – zawieszenie, podwozie, wymiary
Niezbędnym elementem udanej jazdy terenowej jest kompetentne zawieszenie. W zależności od tego, jaki tor lub dyscyplinę wybrałeś, potrzebujesz innej charakterystyki jego pracy – jak na przykład na twardym torze MX lub na piaszczystym torze z przeszkodami hard enduro. Na szczęście zawieszenie NXT 300 potrafi sobie poradzić z wyzwaniami, a to dzięki szerokiemu zakresowi efektywnej regulacji.
Z przodu pracuje potężny widelec typu USD wyposażony w regulację siły tłumienia odbicia oraz kompresji. Z tyłu o płynną pracę całej konstrukcji dba amortyzator centralny zamontowany na dźwigienkach, także wyposażony w regulację.
Koła mają pożądany w offroadzie rozmiar 21 cali z przodu oraz 18 cali z tyłu. Rozstaw osi Bartona NXT 300 to 1450 mm. Aluminiowy wahacz oraz wytrzymała rama stalowa o odpowiednio skonfigurowanej geometrii sprawią, że każda przeszkoda i każdy tor będzie Twój. Motocykl waży 124 kg i jest to wynik, którego nie należy się wstydzić.
Galeria zdjęć – Barton NXT 300 na torze
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-12-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-14-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-15-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-16-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-17-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-18-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-19-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-20-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-21-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-13-683x1024.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-22-683x1024.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-23-683x1024.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-24-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-26-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-27-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-28-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-29-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-30-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-31-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-32-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-33-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-34-683x1024.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-25-683x1024.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-37-683x1024.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-35-1024x683.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/NXT-300-na-torze-1024x682.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/NXT300-na-torzee1-1024x591.jpg)
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2022/11/Barton-NXT-300-motocykl-cross-enduro-36-1024x683.jpg)
Wyposażenie fabryczne w Bartonie NXT 300
Barton zadbał o to, aby użytkownicy NXT 300 otrzymali wszystko to, co potrzebne w tego rodzaju motocyklu. Wytrzymałe obręcze kół oraz szprychy sprawiają, że przeszkód nie trzeba się bać. Piasty kół charakteryzują się nie tylko wysoką jakością wykonania, ale ciekawym stylem – czerwona barwa dodaje charakteru.
Na wyposażeniu seryjnym znalazł się przedni reflektor, ale także pożądane i praktyczne dodatki. Klamki-niełamki z zawiasem znacznie podnoszą komfort użytkowania – przy częstych upadkach w terenie nie trzeba przejmować się ciągłą wymianą połamanych elementów. Z kolei w felgach znalazły się chwytaki do opon, co zapobiega przesuwaniu się opony na obręczy, dzięki czemu można jeździć na jeszcze niższym ciśnieniu niezbędnym w grząskim terenie. Obraz dopełniają atrakcyjne grafiki i wersje kolorystyczne.
Barton NXT 300 – dla kogo i czy warto?
Jeżeli jesteś wymagającym, profesjonalnym zawodnikiem startującym w zawodach wysokiej rangi, ten sprzęt raczej nie jest dla Ciebie. Ale nawet takim riderom, NXT 300 potrafi zaimponować swoją wszechstronnością i dzielnością offroadową. Tacy zawodnicy także wybierają NXT 300 jako swoją maszynę weekendowo-treningową.
Barton NXT 300 pozytywnie zaskakuje wszystkich – przyszłych właścicieli jeszcze przed zakupem; zawodników zaciekawionych nowym gościem na torze; czy redaktorów motocyklowych testujących jednoślady.
Strome podjazdy terenowe, trudne przeszkody hard enduro, czy szybkie skoki na torach MX – czy to właśnie takie wyzwania napędzają Twoją adrenalinę? Jeżeli masz już sporo doświadczenia terenowego i chcesz dalej rozwijać swoją pasję, to NXT 300 jest właśnie dla Ciebie. Kosztuje 14 149 zł (aktualnie w promocji na 13 399 zł!) i jest jedną z najlepszych propozycji na rynku – alternatywa za taką kwotę to mocno używane maszyny często wymagające remontu. Barton NXT 300 jest nowy, gotowy do jazdy, a do tego posiada gwarancję!
Więcej motocykli – offroadowych i szosowych – znajdziesz na barton-motors.pl/.
Zostaw odpowiedź