Wyniki przeprowadzonego w tym roku przez firmę J.D. Power&Associates badania poziomu zadowolenia konsumentów ze swojego kasku motocyklowego (Motorcycle Helmet Satisfaction Study) zaskakują – kaski Arai i Icon otrzymały identyczną liczbę głosów.
Opublikowane przez J.D. Power&Associates wyniki pokazują jak wiele udało się osiągnąć firmie, początkowo dedykującej swoją odzież motocyklistom, którzy nie chcieli nosić tego, co było w ofercie innych marek. Użytkownicy kasku mieli za zadanie ocenić swój garnek w jedenastu kategoriach: wyciszenie, wentylacja, parowanie, szczelność wizjera, odporność wizjera na zarysowania, łatwość wymiany wizjera, odporność skorupy na zarysowania, projekt graficzny/kolorystyczny, waga, łatwość zapinania, dopasowanie oraz komfort. W sumie przyznać można było maksymalnie 1000 punktów.
Pierwsze miejsce, które zajął Arai, zdobywając 852 punkty, nie dziwi nikogo – kaski japońskiego producenta zajmują tę lokatę w badaniu już od trzynastu lat. Jednak sporym zaskoczeniem można nazwać pojawienie się ex aequo amerykańskich kasków Icon, które otrzymały taką samą liczbę punktów. Arai wysunął się na prowadzenie w kategoriach dopasowanie, komfort, szczelność wizjera, z kolei Icon poradził sobie najlepiej w kategoriach projekt graficzny/kolorystyczny.
Trzecie miejsce w badaniu poziomu zadowolenia konsumentów ze swojego kasku motocyklowego zajął Shoei.
Badanie zostało przeprowadzone w USA w roku 2010 (sierpień–październik) i obejmowało 4820 motocyklistów, którzy nabyli nowy kask wyprodukowany w latach 2009–2010.
A Ty jesteś zadowolony ze swojego kasku?