Yamaha wzywa do serwisu właścicieli nowej YZF-R1M, a Triumph z kolei wezwał właścicieli modeli Daytona 675R oraz Speed Triple R. Niewykluczone, że podobną akcję ogłosi wkrótce również Ducati.

Całe zamieszanie ma związek z ogłoszoną w lutym akcją serwisową Öhlins dla zawieszeń z serii TTX oraz amortyzatorów skrętu. W samych Stanach Zjednoczonych wezwano 934 klientów, którzy zakupili amortyzatory TTX GP, TTX RT i TTX36 MKII samodzielnie, a do tego zaczynają powoli dołączać producenci motocykli, którzy takie zawieszenia montują fabrycznie w swoich motocyklach.

Problemem jest nakrętka mocująca amortyzator do wahacza, która może się poluzować, a to z kolei może doprowadzić do całkowitego braku amorytzacji, a  w skrajnych przypadkach – do wyczepienia się amortyzatora.

 

Do serwisu będą wzywani klienci, którzy posiadają amortyzatory Öhlins TTX wyprodukowane między 5 listopada 2013 roku a 20 lutego 2015 roku.

 

Aktualizacja – 13.05

Akcję serwisową związaną z wadliwymi amortyzatorami ogłosiła również Honda. W samych Stanach Zjednoczonych do serwisu trafią 504 motocykle. W przypadku Hondy recall dotyczy modelu CBR1000RR SP.

 

Aktualizacja – 15.06

W związku z wadliwą partią amortyzatorów Ducati ogłosiło akcję serwisową dla motocykli 1199 Panigale S, 1199 Panigale R oraz 1199 Panigale Superleggera.

Autor: Wojciech Grzesiak