Spis treści
Nowa Ninja ZX-6R otrzymała nowe owiewki, zmodyfikowany silnik oraz trochę zmian w elektronice. Przede wszystkim ma nową homologację drogową!
Na sezon 2024 do salonów Kawasaki wjeżdża gruntownie odświeżona Ninja ZX-6R. Wraz ze swoim sloganem „Supersport Obsession” reprezentuje klasyczny gatunek sportowych, rzędowych, 4-cylindrowych sześćsetek z homologacją drogową. Bo na sezon 2024, nowa Ninja ZX-6R otrzymała między innymi normy Euro5! Pojawiły się zmiany w elektronice, stylistyce i w silniku.
Oficjalne video Kawasaki Ninja ZX-6R 2024
Zdjęcia znajdziecie na samym dole artykułu.
Silnik w ZX-6R 2024
Rdzeń maszyny stanowi słynny i wysoce ceniony silnik 4-cylindrowy o pojemności 636 cm3. Teraz ma zmienione profile krzywek, aby spełnić surowsze przepisy dotyczące emisji spalin. Zmodyfikowano także lejki dolotowe oraz rury kolektora wydechowego, a wszystko to w celu uzyskania wydajności od niskich do średnich obrotów. Nie zabrakło mocy maksymalnej: dzięki kultowemu systemowi Ram Air, przy 13 000 obr/min nowa Ninja produkuje 95,2 kW, czyli 129 KM. (Bez dolotu Ram Air, moc maksymalna wynosi 124 KM.)
Nowy wygląd Kawasaki ZX-6R 2024
Najbardziej oczywistym aspektem nowej maszyny jest charakterystyczna „twarz” Ninja w stylu aero-winglet. W przeciwieństwie do rozbudowanych spojlerów w ZX-10R generujących docisk przy najwyższych prędkościach na wprost, nowa Ninja ZX-6R ma mniejsze winglety „na podbródku” pod lampami, które mają zapewniać poczucie docisku w zakrętach.
Cały motocykl narysowany jest agresywnymi liniami, został zaprojektowany pod względem aerodynamicznym. Wykorzystuje kilka warstw owiewek, co zapewnia dodatkowy efekt 3D. W przedniej owiewce ukrywają się (pierwsze w Kawasaki) hybrydowe lampy, łączące LED z projektorem jako światło mijania oraz LED z reflektorem jako światło drogowe. Przednia szyba posiada otwory poprawiające aerodynamikę.
Rama, podwozie, nowe tarcze hamulcowe – Kawasaki Ninja ZX-6R 2024
Podwozie nowej Ninjy pozostaje z grubsza bez zmian (poza hamulcami), wciąż mamy aluminiową ramę okalającą i agresywną geometrię. Podobnie w sprawie zawieszenie, z przodu pracuje widelec Showa SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston).
Coś nowego jest w hamulcach. Z przodu pracuje radialnie montowany zacisk monoblock z radialną pompą hamulcową. Kawasaki pisze o nowych tarczach o średnicy 310 mm, w typowym supersportowym, zupełnie okrągłym kształcie. Jest nowa jednostka sterująca ABSem: 9.3MP.
Ninja ZX-6R 2024: elektronika i zegary
Zamiast klasycznych zegarów pojawił się nowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,3″. Zapewnia pełną łączność ze smartfonem i obsługę multimediów.
Nowością są także zintegrowane tryby jazdy (Sport, Road, Rain albo manualny Rider), dzięki którym w łatwy sposób można wybierać tryb pracy silnika, kontroli trakcji czy inteligentnego ABSu. Nie zabrakło quick shiftera
Jeśli chodzi o obszar kokpitu, debiutuje nowy kolorowy miernik TFT o przekątnej 4,3 cala (11 cm), który ułatwia łączność ze smartfonem za pośrednictwem aplikacji Rideology firmy Kawasaki. Dostępne są aktualizacje informacji, takie jak światło zmiany biegów, przypomnienie serwisowe Kawasaki, przypomnienie o wymianie oleju, wskaźnik trybu jazdy, powiadomienia o połączeniach ze smartfona i poczcie. Oprócz wszystkich znanych aktualizacji statusu pojazdu znajduje się również wskaźnik Bluetooth i wskaźnik ekonomicznej jazdy.
Cena, kolory i dostępność – nowe Kawasaki Ninja ZX-6R 2024
Nowa Ninja ZX-6R dostępna będzie w dwóch wersjach kolorystycznych: bardzo zielonej Lime Green / Ebony lub trochę bardziej stonowanej Metallic Graphite Grey / Metallic Diablo Black. Motocykl opuszcza salon na oponach Pirelli Diablo Rosso IV.
Cena i dostępność w Polsce nie zostały jeszcze przedstawione. Jak tylko polski importer otrzyma potwierdzenia, postaramy się zaktualizować artykuł. Sprawdzajcie także na Kawaski.pl.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że istnieje cień szansy na pojawienie się pierwszych egzemplarzy ZX-6R 2024 jeszcze jesienią tego roku.
Dane techniczne Kawasaki Ninja ZX-6R 2024:
WYMIARY | |
Overall length | 2,025 mm |
Overall width | 710 mm |
Overall height | 1,105 mm |
Wheelbase | 1,400 mm |
Road clearance | 130 mm |
Seat height | 830 mm |
Curb mass | 198 kg |
Fuel tank capacity | 17 litres |
OSIĄGI | |
Max. power | 91.0 kW {124 PS} / 13,000 min-1 |
Max. power with Ram Air | 95.2 kW {129 PS} / 13,000 min-1 |
Max. torque | 69.0 N·m {7.0 kgƒ·m} / 10,800 min-1 |
SILNIK | |
Type | Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four |
Valve system | DOHC, 16 valves |
Bore x Stroke | 67.0 x 45.1 mm |
Displacement | 636 cm3 |
Compression ratio | 12.9:1 |
Fuel supply | Fuel injection: ø38 mm x 4 with oval sub-throttles |
Lubrication system | Forced lubrication, wet sump |
Starting system | Electric |
Ignition system | Digital |
NAPĘD | |
Driving system | Chain |
Transmission | 6-speed, return |
Gear ratios: 1st | 2.846 (37/13) |
2nd | 2.200 (33/15) |
3rd | 1.850 (37/20) |
4th | 1.600 (32/20) |
5th | 1.421 (27/19) |
6th | 1.300 (26/20) |
Primary reduction ratio | 1.900 (76/40) |
Final reduction ratio | 2.867 (43/15) |
Clutch type (Primary) | Wet multi-disc, manual |
RAMA | |
Type | Perimeter, pressed-aluminium |
Suspension: Front | ø41 inverted fork (SFF-BP) with rebound and compression damping and spring preload adjustability, and top-out springs |
Rear | Bottom-Link Uni Trak, gas-charged shock with piggyback reservoir, compression and rebound damping and spring preloada djustability |
Wheel travel: Front | 120 mm |
Rear | 151 mm |
Caster (Rake angle) | 23.5º |
Trail | 101 mm |
Steering angle (left/right) | 27º / 27º |
Tyre: Front | 120/70ZR17M/C (58W) |
Rear | 180/55ZR17M/C (73W) |
Brakes: Front Type | Dual semi-floating ø310 mm discs (Effective diameter: ø275 mm) |
Caliper | Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston |
Rear Type | Single ø220 mm disc (Effective diameter: ø186) |
Caliper | Single-bore pin-slide |
Zostaw odpowiedź