Kawasaki Ninja ZX-6R 2024: nowa stylistyka, dodatki oraz 129 KM mocy [dane, opis, zdjęcia, film] - Motogen.pl

Nowa Ninja ZX-6R otrzymała nowe owiewki, zmodyfikowany silnik oraz trochę zmian w elektronice. Przede wszystkim ma nową homologację drogową!

Na sezon 2024 do salonów Kawasaki wjeżdża gruntownie odświeżona Ninja ZX-6R. Wraz ze swoim sloganem „Supersport Obsession” reprezentuje klasyczny gatunek sportowych, rzędowych, 4-cylindrowych sześćsetek z homologacją drogową. Bo na sezon 2024, nowa Ninja ZX-6R otrzymała między innymi normy Euro5! Pojawiły się zmiany w elektronice, stylistyce i w silniku.

Oficjalne video Kawasaki Ninja ZX-6R 2024

Zdjęcia znajdziecie na samym dole artykułu.

Silnik w ZX-6R 2024

Rdzeń maszyny stanowi słynny i wysoce ceniony silnik 4-cylindrowy o pojemności 636 cm3. Teraz ma zmienione profile krzywek, aby spełnić surowsze przepisy dotyczące emisji spalin. Zmodyfikowano także lejki dolotowe oraz rury kolektora wydechowego, a wszystko to w celu uzyskania wydajności od niskich do średnich obrotów. Nie zabrakło mocy maksymalnej: dzięki kultowemu systemowi Ram Air, przy 13 000 obr/min nowa Ninja produkuje 95,2 kW, czyli 129 KM. (Bez dolotu Ram Air, moc maksymalna wynosi 124 KM.)

Nowy wygląd Kawasaki ZX-6R 2024

Najbardziej oczywistym aspektem nowej maszyny jest charakterystyczna „twarz” Ninja w stylu aero-winglet. W przeciwieństwie do rozbudowanych spojlerów w ZX-10R generujących docisk przy najwyższych prędkościach na wprost, nowa Ninja ZX-6R ma mniejsze winglety „na podbródku” pod lampami, które mają zapewniać poczucie docisku w zakrętach.

Cały motocykl narysowany jest agresywnymi liniami, został zaprojektowany pod względem aerodynamicznym. Wykorzystuje kilka warstw owiewek, co zapewnia dodatkowy efekt 3D. W przedniej owiewce ukrywają się (pierwsze w Kawasaki) hybrydowe lampy, łączące LED z projektorem jako światło mijania oraz LED z reflektorem jako światło drogowe. Przednia szyba posiada otwory poprawiające aerodynamikę.

Rama, podwozie, nowe tarcze hamulcowe – Kawasaki Ninja ZX-6R 2024

Podwozie nowej Ninjy pozostaje z grubsza bez zmian (poza hamulcami), wciąż mamy aluminiową ramę okalającą i agresywną geometrię. Podobnie w sprawie zawieszenie, z przodu pracuje widelec Showa SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston).

Coś nowego jest w hamulcach. Z przodu pracuje radialnie montowany zacisk monoblock z radialną pompą hamulcową. Kawasaki pisze o nowych tarczach o średnicy 310 mm, w typowym supersportowym, zupełnie okrągłym kształcie. Jest nowa jednostka sterująca ABSem: 9.3MP.

Ninja ZX-6R 2024: elektronika i zegary

Zamiast klasycznych zegarów pojawił się nowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,3″. Zapewnia pełną łączność ze smartfonem i obsługę multimediów.

Nowością są także zintegrowane tryby jazdy (Sport, Road, Rain albo manualny Rider), dzięki którym w łatwy sposób można wybierać tryb pracy silnika, kontroli trakcji czy inteligentnego ABSu. Nie zabrakło quick shiftera

Jeśli chodzi o obszar kokpitu, debiutuje nowy kolorowy miernik TFT o przekątnej 4,3 cala (11 cm), który ułatwia łączność ze smartfonem za pośrednictwem aplikacji Rideology firmy Kawasaki. Dostępne są aktualizacje informacji, takie jak światło zmiany biegów, przypomnienie serwisowe Kawasaki, przypomnienie o wymianie oleju, wskaźnik trybu jazdy, powiadomienia o połączeniach ze smartfona i poczcie. Oprócz wszystkich znanych aktualizacji statusu pojazdu znajduje się również wskaźnik Bluetooth i wskaźnik ekonomicznej jazdy.

Cena, kolory i dostępność – nowe Kawasaki Ninja ZX-6R 2024

Nowa Ninja ZX-6R dostępna będzie w dwóch wersjach kolorystycznych: bardzo zielonej Lime Green / Ebony lub trochę bardziej stonowanej Metallic Graphite Grey / Metallic Diablo Black. Motocykl opuszcza salon na oponach Pirelli Diablo Rosso IV.

Cena i dostępność w Polsce nie zostały jeszcze przedstawione. Jak tylko polski importer otrzyma potwierdzenia, postaramy się zaktualizować artykuł. Sprawdzajcie także na Kawaski.pl.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że istnieje cień szansy na pojawienie się pierwszych egzemplarzy ZX-6R 2024 jeszcze jesienią tego roku.

Dane techniczne Kawasaki Ninja ZX-6R 2024:

WYMIARY 
Overall length2,025 mm
Overall width710 mm
Overall height1,105 mm
Wheelbase1,400 mm
Road clearance130 mm
Seat height830 mm
Curb mass 198 kg
Fuel tank capacity17 litres
OSIĄGI 
Max. power91.0 kW {124 PS} / 13,000 min-1
Max. power with Ram Air95.2 kW {129 PS} / 13,000 min-1
Max. torque69.0 N·m {7.0 kgƒ·m} / 10,800 min-1
SILNIK 
TypeLiquid-cooled, 4-stroke In-Line Four
Valve systemDOHC, 16 valves
Bore x Stroke67.0 x 45.1 mm
Displacement636 cm3
Compression ratio12.9:1
Fuel supplyFuel injection: ø38 mm x 4 with oval sub-throttles
Lubrication systemForced lubrication, wet sump
Starting systemElectric
Ignition systemDigital
NAPĘD 
Driving systemChain
Transmission6-speed, return
Gear ratios: 1st2.846 (37/13)
2nd2.200 (33/15)
3rd1.850 (37/20)
4th1.600 (32/20)
5th1.421 (27/19)
6th1.300 (26/20)
Primary reduction ratio1.900 (76/40)
Final reduction ratio2.867 (43/15)
Clutch type (Primary)Wet multi-disc, manual
RAMA 
TypePerimeter, pressed-aluminium
Suspension: Front ø41 inverted fork (SFF-BP) with rebound and compression damping and spring preload adjustability, and top-out springs
Rear Bottom-Link Uni Trak, gas-charged shock with piggyback reservoir, compression and rebound damping and spring preloada djustability
Wheel travel: Front120 mm
Rear 151 mm
Caster (Rake angle)23.5º
Trail101 mm
Steering angle (left/right)27º / 27º
Tyre: Front120/70ZR17M/C (58W)
Rear180/55ZR17M/C (73W)
Brakes: Front TypeDual semi-floating ø310 mm discs (Effective diameter: ø275 mm)
CaliperDual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston
Rear TypeSingle ø220 mm disc (Effective diameter: ø186)
CaliperSingle-bore pin-slide

Zdjęcia Kawasaki Ninja ZX-6R 2024


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany