Piaggio Medley to skuter na dużych kołach. 16-calowe przednie i 14-calowe tylne zapewniają wysoki komfort jazdy, szczególnie na gorszych drogach.
W standardowym wyposażeniu ma system „start&stop”, który wyłącza silnik podczas postoju i włącza go w momencie ruszania. Ten system w wersji opracowanej przez Piaggio debiutuje wraz ze skuterem Medley. Zastosowano w nim zamiast tradycyjnego rozrusznika bezszczotkowy silnik elektryczny umieszczony na wale korbowym. Dzięki temu system działa niemal bezgłośnie i sprawnie reaguje włączeniem silnika na ruch manetki gazu.
Nad bezpieczeństwem czuwa dwukanałowy ABS, co w tej klasie skuterów nie jest standardem. Nowoczesne jednocylindrowe, czterozaworowe silniki iGet, zaprojektowane przez Piaggio, są chłodzone cieczą i zasilane elektronicznym wtryskiem paliwa.
O silnikach iGet obszernie pisaliśmy tutaj.
Dzięki temu Piaggio Medley ma być skuterem oszczędnym, a jednocześnie dynamicznym i szybkim. Ma też spore możliwości transportowe bardzo przydatne w mieście, zwłaszcza wtedy gdy doposażymy go w kufer centralny o pojemności 30 lub nawet 37 litrów.