Triumph Storm Rocket 3 o mocy 180 KM nadciąga. To będzie ten wzmocniony - Motogen.pl

Jeżeli 167 KM w Rockecie 3 to wciąż dla ciebie za mało, mamy dobre wieści. Już wkrótce na drogi wyjedzie „ten wzmocniony” o mocy 180 KM.

Już standardowy Rocket 3 jest ostentacyjny i zbudowany na absurdalnie dużym jak na motocykl silniku. Trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 2500 cm3 uznawana jest za największą na świecie wśród seryjnie produkowanych motocykli.

Z dwóch i pół litra pojemności Rocket 3 generuje 221 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 167 KM mocy. Choć pary temu motocyklowi zdecydowanie nie brakuje, wielu motocyklistów krzywi się na fakt, że z tylu cm3 sprzęt produkuje tak „mało” mocy.

Triumph najwyraźniej chciałby zadowolić malkontentów, mimo że ostatnio wcale nie musi zabiegać o zainteresowanie – udane premiery Daytony, Scramblera 400X i Speeda ​​400, a także crossa TF 250X sprawiają, że Hinckley surfuje na fali wznoszącej.

Jak wynika z dokumentów homologacyjnych, które Triumph złożył w Szwajcarii i Australii, szykowana jest mocniejsza wersja Rocketa 3 – Storm Rocket 3. Podobnie jak standardowy model, także „ten wzmocniony” będzie oferowany w dwóch wersjach – GT i R.

Pojemność silnika pozostanie taka sama – 2458 cm3, podobnie jak trzycylindrowa konstrukcja. Zmieni się za to moc, która wzrośnie do 180 KM, a także moment obrotowy, który w Storm Rockecie wyniesie 225 Nm. Zmiany możliwe będą dzięki wzmocnieniu konstrukcji silnika, a konkretnie zastosowaniu tytanowych zaworów, zdolnych wytrzymać wyższe obroty silnika.

Niewykluczone, że zmian będzie więcej, ale raczej nie będą one dotyczyć istotnych elementów konstrukcji motocykla, bo musiałyby pojawić się w dokumentacji technicznej. Póki co pozostaje nam cierpliwie czekać na informacje z rynku europejskiego, gdzie warunki homologacyjne są znacznie surowsze.

Triumph Rocket 3 – zdjęcia

Triumph Rocket 3 – film

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany