Bezprecedensowe zwycięstwo Triumpha Daytony 675i w kolejnym Superteście potwierdza jego dominację w klasie motocykli sportowych o pojemności skokowej 600 ccm. Supertest, będący wynikiem współpracy pomiędzy wiodącymi czasopismami motocyklowymi, polegał na wysłaniu najszybszych jeźdźców testowych na tor Almeria w Hiszpanii w celu bezpośredniego porównania najnowszych motocykli sportowych na ich seryjnym ogumieniu.
W wykonywanym teście liczyły się właściwości silnika, podwozia i ogólne właściwości jezdne. Jednym z warunków było także wspomniane seryjne ogumienie, w znacznej mierze predysponujące motocykl do sportowej jazdy.
Po raz kolejny trzycylindrowy Triumph okazał się szybszy niż japońska konkurencja i pozostał niepokonany, zajmując pierwsze miejsce, tak jak co roku od wprowadzenia go do produkcji w 2006.
Dalsze potwierdzenie przewagi Daytony 675 udoskonalonej na rok 2009 przyszło z brytyjskiego tygodnika Motorcycle News, który nie tylko stwierdził, że Daytona 675 jest najlepszym motocyklem w klasie Supersport, ale także najlepszą maszyną sportową na rynku. W wymagającym teście porównawczym na dystansie 2000 mil, zorganizowanym na trasie legendarnego wyścigu „Isle of Man TT”, Triumph został oceniony lepiej niż najnowsze litrowe maszyny Aprilii, KTM, czy Yamahy, które wcześniej MCN wyłoniło jako najlepsze w swojej klasie
Uzasadniając to zwycięstwo, redaktor MCN stwierdził: Triumph Daytona urzekł nas mieszanką prawdziwej poręczności, wspaniałej ramy, pełnego charakteru silnika oraz „gładkiego, szybkiego, czystego” wyglądu. Triumph był motocyklem, który testujący chcieliby kupić. Z tego względu zasługuje na zwycięstwo w konkursie na motocykl sportowy roku.
Ze swoim niepowtarzalnym, trzycylindrowym silnikiem, dostarczającym więcej momentu obrotowego oraz lepszym rozłożeniem mocy niż czterocylindrowe maszyny klasy 600 ccm, doskonale prowadząca się Daytona 675 zyskała miano lidera swojej klasy zarówno na szosie, jak i na torze, gdzie wygrała pięć krajowych zawodów Supersport, włączając brytyjskie i niemieckie serie.
W tym roku natomiast Triumph Daytona 675i ma szansę zająć najwyższą lokatę w trudnej rywalizacji w klasie Superstock 600 Motocyklowych Mistrzostw Polski. Startujący na tym sprzęcie Paweł Szkopek zajmuje ex aequo I miejsce z Francuzem, Kennym Forayem, który, startując na Triumphie Daytona 675i, wywalczył w 2007 r. tytuł Mistrza Francji w klasie Supersport 600.