Test rękawic motocyklowych Modeka Xavior - jakość i komfort za rozsądną cenę - Motogen.pl

Charakterystyka

Modeka Xavior to rękawice z długim mankietem, dużą ilością wstawek absorbujących uderzenie oraz fragmentami perforowanymi, mającymi poprawiać wentylację. Zbudowane w 90% ze skóry koziej, poza wnętrzem dłoni, uszytym z wytrzymalszej skóry kangurzej, oraz zewnętrznym panelem z TPU. Wnętrze wykonano w 100% z włókna poliestrowego. Zapięcie rękawic powierzono dwóm rzepom; pierwszy u nasady dłoni z regulacją obwodu oraz drugi, na mankiecie. Ponadto rękawica jest utwierdzana wokół nadgarstka za pomocą wszytych, elastycznych ściągaczy.

 

Zobacz testy innych produktów Modeki:

Modeka Fuego – kurtka i rękawice do miasta i w trasę

Dżinsy Modeka Denver Wax – na słońce i deszcz

Modeka Roma Evo – drugi turnus


Rękawice mają kilka podnoszących komfort rozwiązań: wloty wentylacyjne na knykciach, uszy, za które można je spiąć ze sobą (fabrycznie dostarczone są połączone za pomocą spinki, którą możemy potem wykorzystać) oraz wycieraczkę wizjera kasku zamontowaną na lewym palcu wskazującym. W celu poprawy ergonomii wiele szwów jest wewnętrznych, a na palcach zastosowano elastyczne przeszycia ułatwiające ich zginanie.

 

Rękawice Modeka Xavior

Bezpieczeństwo

Rękawice wzbudzają zaufanie: protektory zewnętrzny oraz kostek dłoni, wykonane w technologii Sas-Tec, wzmocnienia Superfabric wewnątrz dłoni, na kostkach oraz wzmocnienia kostek z wbudowaną wentylacją, dbają o bezpieczeństwo naszych rąk. Każda z rękawic ma piętnaście punktów pochłaniających i absorbujących uderzenie. Dodatkowymi elementami zwiększającymi bezpieczeństwo są solidne szwy oraz zewnętrzny protektor z TPU zmniejszający siły tarcia podczas wywrotki.

 

Jak się sprawują rękawice Modeka Xavior podczas jazdy – na następnej stronie>>>

 

 

Użytkowanie

Rękawice nie są wodoodporne, mając jednocześnie średnią przepuszczalność wiatru. Jeśli tylko temperatura nie przekracza 18°C, a aura oszczędza nam opadów, jazda w Modece jest prawdziwą przyjemnością. Obsługa wszelkich przełączników lub wybieranie numeru telefonu na tradycyjnych przyciskach starszych komórek jest niewiele trudniejsze niż gołą dłonią.

 

Cienka skóra w odpowiednim miejscu umożliwia bardzo dobrą kontrolę manetki gazu. Ugięcie palców nie powoduje oporów ze strony rękawiczki ani jej przemieszczania. Świadczy to o prawidłowej ergonomii, kształcie protektorów, wysokiej jakości wykończenia wnętrza, przeszyć i spasowania części składowych.


Wypadkową wymienionych właściwości jest wyjątkowo wysoki komfort jazdy. Szkoda, że mankiet nie ma większego obwodu, wówczas dużo łatwiej byłoby wpuścić rękaw kurtki do wnętrza rękawicy. Szkoda także, że producent nie zdecydował się na wszycie membrany, ponieważ podczas jazdy w intensywnym deszczu produkt wchłania wodę. Odbywa się to wolniej, niż można się spodziewać, ale już po kilku kilometrach dłonie mamy mokre. Szczególnie końce palców. Co jednak ważne, mokre rękawice Xavior nie farbowały.

 

Rękawice Modeka Xavior

 

Szkoda też, że powyżej 20°C w rękawiczkach zaczyna być zbyt gorąco, szczególnie jeśli poruszamy się z niewielką prędkością. Perforacja wraz ze wentylacją we wzmocnieniach na palcach zapewnia przepływ powietrza, jednak jest on niewystarczający.


Ideałem użytkowania jest temperatura 10-16°C bez intensywnych opadów (niewielka mżawka nie robi na Modece żadnego wrażenia). Najlepiej jeździło mi się w temperaturze 10-12°C.


Warto wspomnieć o wycieraczce: jeździłem w kilku modelach rękawic z tym rozwiązaniem,  krawędź zgarniająca wodę była albo za krótka, albo ustawiona pod złym kątem. W Xaviorze to rozwiązanie zostało przemyślane i funkcjonuje dokładnie w taki sposób, jakiego bym oczekiwał.


Przez pół sezonu intensywnego użytkowania nie zauważyłem żadnych uszkodzeń, przetarć czy rozpruć, a jakość wykonania i przeszyć pozostała na bardzo wysokim poziomie. Szkoda, że producent nie zdecydował się na wszycie membrany, co zwiększyłoby spektrum zastosowań rękawic do dalekiej turystyki.

Naszym zdaniem

Testowany produkt kosztuje 340 złotych. Za tę kwotę otrzymujemy solidny, dobrze wykonany i bezpieczny produkt. Polecamy go przede wszystkim do turystyki w chłodniejsze, ale suche dni, niezależnie od tego, czy poruszacie się motocyklem sportowym, turystycznym, czy sportowo-turystycznym. Idealne rozwiązanie na wyjazd w słoneczny, wczesnowiosenny lub jesienny weekend. Największymi atutami jest świetna ergonomia i wysoka jakość wykonania. Dostępne rozmiary 6-13, kolor czarny.

 

Zalety Wady
+ wysoki komfort i dobra ergonomia,
+ świetna jakość wykonania,,
+ wysoki poziom bezpieczeństwa,
+ cena w odniesieniu do wartości użytkowych i zastosowanych materiałów
– brak membrany, ograniczający nieco turystyczne predyspozycje

 

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany