Szef Dorny lekceważy konflikt o 600cc - Motogen.pl

    Szef MotoGP – Carmelo Ezpeleta, zaprzeczył pogłoskom, że nowa, czterosuwowa klasa 600cc, która miałaby zastąpić klasę 250GP, wywołałaby niezadowolenie szefów World Superbike.

Pomimo obaw, że nowa klasa 600cc pokrywałaby się programem zawodów World Supersport, prowadzonymi przez FG Sport, Stowarzyszenie Producentów Sportów Motocyklowych zaproponowało w zeszłym tygodniu w Catalunyi, żeby 600cc i tak zastąpiło 250 – ki.

Żeby uniknąć podobieństwa z World Supersport, Ezpeleta zaproponował, żeby były to silniki 625 – 650cc. Jednak szef MotoGP uważa, że kategoria 600cc może wejść w życie, ponieważ nie potrzebowałaby ona żadnych testów ani budowy prototypów.

Problem jest głównym zmartwieniem zarządu FIM. FIM musi zatwierdzić każdą nową klasę mistrzostw świata, a jego szefowie już wystąpili z prośbą, aby uniknąć klasy 600cc, co pozwoliłoby uniknąć problemów z FG Sport.

Jednak Ezpeleta powiedział: „Nie martwię się o swój kontrakt, czy o kontrakt FIM z Flammini. Wiem jak wygląda mój kontrakt i pozwala mi on na zrobienie każdego wyścigu, który byłby prototypem.

Nie chcemy żadnego konfliktu. Koncentruje się na tym, co jest ważne dla rozwoju moich mistrzostw. Reszta się nie liczy.”