Spis treści
Suzuki V-Strom 1050 DE na 2023 wprowadza kilka ciekawych zmian. Posiada zaawansowaną elektronikę, a w wersji DE jest świetnie dopasowany do offroadu! Przeczytaj wszystkie informacje.
Pierwszy Suzuki V-Strom 1000 pojawił się na rynku w 2002 roku. Trzecia generacja pojawiła się w 2019 roku, a teraz na 20-lecie modelu, Suzuki przedstawia kolejną odsłonę dużego V-Stroma. Jest to wciąż III generacja, ale znacznie zmodernizowana.
Nowy V-Strom 1050 zachowuje wszystkie mocne strony poprzedniego modelu lecz został wzbogacony o nowe lub zaktualizowane funkcje, które dostarczają jeszcze więcej przyjemności z jazdy, poprawiając komfort i wszechstronność. Z kolei motocykle V-Strom 1050 DE wyposażono tak, aby jeszcze lepiej radziły sobie na nieutwardzonych szlakach, z daleka od asfaltu.
Ile będzie kosztował nowy V-Strom 1050 DE w Polsce?
Oficjalna cena nowego V-Stroma 2023 w obu wersjach, w złotówkach, przedstawia się następująco:
- V-Strom 1050 2023 – 66 900 zł
- V-Strom 1050 DE 2023 – 70 900 zł
Klip promocyjny V-Strom 1050/DE 2023:
Różnice pomiędzy V-Strom 1050 oraz V-Strom 1050 DE
V-STROM 1050 został zaprojektowany pod kątem maksymalizacji komfortu i osiągów podczas jazdy na długich dystansach, głównie na utwardzonych nawierzchniach. Motocykl jest wyposażony w aluminiowe felgi (19 cali z przodu i 17 cali z tyłu) oraz dużą szybę czołową z wygodnym systemem regulacji wysokości.
Z kolei V-STROM 1050 DE oferuje rozwiązania, które poprawiają właściwości jezdne i osiągi na nieutwardzonej nawierzchni. Dlatego w motocyklu są większe koła (z przodu 21 cali), ogumienie z bieżnikiem z wyraźnymi blokami. V-STROM 1050 DE ma zwiększony skok zawieszenia i rozstaw osi, co znacząco poprawia właściwości jezdne na nieutwardzonych szlakach. Dłuższy skok zawieszenia pozwala lepiej amortyzować nierówności, podobnie jak szersza kierownica i większe stalowe podnóżki, aluminiowa osłona silnika czy osłona rurowa. Układ kontroli trakcji STCS (Suzuki Traction Control System) oferuje teraz zupełnie nowy tryb Gravel (G) oraz możliwość całkowitego wyłączenia systemu ABS w tylnym kole.
Tabela różnic 1050 vs 1050 DE:
V-STROM 1050 | V-STROM 1050 DE | |
PODWOZIE | ||
Kierownica | Aluminiowa, zwężana | Aluminiowa, zwężana (szersza po 20 mm z obu stron) |
Podnóżek | Aluminiowy (osłonięty gumą) | Stalowy (osłonięty gumą) |
Siedzisko | Regulacja wysokości (+20 mm) | Zamontowane na stałe |
Osłona rurowa | Dostępny jako oryg. akcesorium | Wyposażenie standardowe |
Opona przednia | 110/80R19M/C 59V bezdętkowa | 90/90-21M/C 54H dętkowa |
Opona tylna | 150/70R17M/C 69V bezdętkowa | 150/70R17M/C 69H bezdętkowa |
Skok przedniego zawieszenia | 160 mm | 170 mm |
Skok tylnego zawieszenia | 160 mm | 169 mm |
Szyba czołowa | Regulacja wysokości | Krótka, przyciemniana |
Prześwit | 165 mm | 190 mm |
Osłona silnika/ podwozia | Tworzywo sztuczne | Aluminiowa |
S.I.R.S. | ||
System kontroli trakcji | 3 tryby + wyłącznik | 3 tryby + wyłącznik + tryb G |
Funkcja wyłączania ABS tylnego koła | (brak) | TAK |
Zdjęcia – V-Strom/DE 1050 2023:









Co nowego w Suzuki V-Strom na 2023?
Suzuki dostarczyło nam 54-stronicowy dokument o cechach nowych V-Stromów 1050. Oszczędzimy Wam go, ponieważ jak już wiecie, nowy V-Strom to przede wszystkim motocykl znany od 2019 roku, uzupełniony o kilka ważnych i ciekawych (serio!) dodatków i modyfikacji.
We wspomnianym dokumencie znalazła się przydatna lista głównych cech dużego V-Stroma. Zupełne nowości oznaczone zostały [NOWOŚĆ]. Modyfikacje względem roku 2019 to [UPDATE]. Podpunkty bez oznaczenia to po prostu przypomnienie ważnych cech z poprzednich 3 lat produkcji.
Główne cechy obu modeli V-Strom 1050 2023
➢ Sprawdzony V-twin, o pojemności 1037 cm3 cechuje charakterystyczny, głęboki gang w niskim zakresie obrotów, wysoki i liniowy moment obrotowy w średnim zakresie obrotów oraz wysoka moc w najwyższym zakresie obrotów.
➢ Technologia podwójnych świec zapłonowych zwiększa wydajność spalania.
➢ [NOWOŚĆ] – Zawory wydechowe wypełnione sodem obniżają temperaturę w komorze spalania.
➢ [UPDATE] – Udoskonalona 6-biegowa skrzynia zapewnia płynną zmianę biegów i lepszą kulturę pracy.
➢ Układ wspomagania sterowania sprzęgłem SCAS (Suzuki Clutch Assist System) zapewnia łatwiejsze operowanie sprzęgłem, zmniejszając zmęczenie podczas długich podróży i pozwalając na płynniejszą zmianę przełożeń.
➢ [NOWOŚĆ] – V-STROM 1050 DE jest wyposażony we wzmocniony łańcuch napędowy.
System wspomagania jazdy (S.I.R.S.):
➢ Przełącznik trybu jazdy SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) pozwala dopasować osiągi motocykla do warunków jazdy, nawierzchni lub preferowanego stylu jazdy.
➢ Układ kontroli trakcji STCS (Suzuki Traction Control System) oferuje 3 tryby ustawień (plus możliwość całkowitego wyłączenia), zapewniając większą kontrolę w różnych warunkach.
➢ [UPDATE] – Elektroniczny układ kontroli przepustnicy szybko reaguje na polecenia kierowcy. W nowym modelu manetka przepustnicy pracuje z większym oporem, żeby zapewnić jeszcze lepszą kontrolę i bardziej naturalne odczucia z jazdy.
➢ [NOWOŚĆ] – Dwukierunkowy quickshifter (z możliwością wyłączenia) zapewnia szybszą, płynniejszą i pewniejszą zmianę biegów bez użycia sprzęgła.
➢ [UPDATE] – Ulepszony tempomat umożliwia regulację w szerszym zakresie prędkości.
➢ Układ hamulcowy z kontrolą ABS w pochyleniu (Motion Track Brake System) umożliwia aktywację systemu ABS w zakręcie, gdy motocykl jedzie wychylony.
➢ Hill Hold Control System – Wspomaganie ruszania pod górę pozwala na płynne włączenie się do ruchu po zatrzymaniu się na pochyłej drodze.
➢ Slope Dependent Control System – System kontrolowania jazdy po pochyłości zapewnia bardziej stabilne hamowanie podczas jazdy w dół.
➢ Load Dependent Control System zapewnia lepsze hamowanie z większym obciążeniem.
➢ System Suzuki Easy Start uruchamia silnik za pomocą jednokrotnego naciśnięcia przycisku rozrusznika.
➢ Asystent ruszania (Low RPM Assist) pozwala na łatwe i płynne ruszanie z miejsca.
Cechy S.I.R.S. w modelu V-STROM 1050 DE:
➢ [NOWOŚĆ] – Nowy tryb G (Gravel) w ramach układu kontroli trakcji STCS (Suzuki Traction Control System) przydatny na drogach nieutwardzonych.
➢ [NOWOŚĆ] – Możliwość wyłączenia systemu ABS w tylnym kole w celu poprawy właściwości jezdnych na nawierzchni szutrowej.
Podwozie w obu V-Stromach 2023:
➢ [UPDATE] – Sprawdzona konstrukcja podwójnej ramy ze stopu aluminium ma poprawiony stelaż siedziska, żeby lepiej amortyzować nierówności na nieutwardzonej nawierzchni.
➢ W pełni regulowany, odwrócony widelec KYB zapewnia pewną i płynną jazdę.
➢ Regulowane tylne zawieszenie z wahaczem wleczonym zapewnia poręczność i stabilność.
➢ Czterotłoczkowe, promieniowo montowane przednie zaciski hamulcowe, z podwójnymi tarczami pływającymi, o średnicy 310 mm zapewniają skuteczne hamowanie i pełną kontrolę nad motocyklem.
Podwozie w modelu V-STROM 1050 DE:
➢ [NOWOŚĆ] – Specjalnie zaprojektowana geometria podwozia z dłuższym nachyleniem i zwiększonym rozstawem osi to m.in. większy skok zawieszenia, lepsza stabilność i sterowność podczas jazdy po nieutwardzonych nawierzchniach.
➢ [UPDATE] – Wydłużony skok przedniego i tylnego zawieszenia.
➢ [NOWOŚĆ] – 21-calowe, szprychowe koło aluminiowe z przodu.
➢ [NOWOŚĆ] – 17-calowe tylne opony Dunlop TRAILMAX MIXTOUR z blokowym wzorem bieżnika.
➢ [NOWOŚĆ] – Dłuższy aluminiowy wahacz o podwyższonej sztywności skrętnej, przystosowany do zwiększonego skoku zawieszenia i dłuższego rozstawu osi.
➢ [NOWOŚĆ] – Poszerzona i zwężana kierownica wykonana z grubszej rury z bardziej miękkiego stopu aluminium.
➢ [NOWOŚĆ] – Ulepszone siedzisko zaprojektowane pod kątem przenoszenia większych obciążeń w czasie jazdy po nierównościach.
➢ Szersze stalowe podnóżki zapewniają lepszą stabilizację podczas jazdy w pozycji stojącej.
➢ [NOWOŚĆ] – Niska, przyciemniona szyba zapewnia lepszą widoczność podczas jazdy po nawierzchni szutrowej lub terenowych szlakach.
➢ [NOWOŚĆ] – Przedni błotnik ma nową, trzyczęściową konstrukcję, bardziej wytrzymałą na uderzenia.
➢ [NOWOŚĆ] – Aluminiowa osłona silnika na wyposażeniu standardowym.
➢ [NOWOŚĆ] – Nowa nóżka boczna i podnóżek centralny są dopasowane do nowej geometrii podwozia i większego skoku zawieszenia.
➢ Osłona rurowa na wyposażeniu standardowym.
Podwozie w modelu V-STROM 1050:
➢ Aluminiowa, zwężana kierownica zaprojektowana do jazdy na asfalcie i w płaskim terenie.
➢ 10-ramienne, aluminiowe obręcze kół z oponami Bridgestone Battlax Adventure A41.
➢ Regulowana szyba czołowa zmniejsza zmęczenie podczas długich podróży.
➢ Dzielona konstrukcja siedziska kierowcy i pasażera umożliwia jazdę w wygodnej, wyprostowanej pozycji, redukując zmęczenie nawet podczas dalekich podróży. Wysokość siedziska kierowcy można regulować o 20 mm.
➢ Aluminiowe podnóżki zapewniają równowagę i komfort podczas dalekich podróży.
➢ Osłona podwozia wykonana z tworzywa sztucznego.
Elektronika w obu V-Stromach:
➢ [NOWOŚĆ] – Nowy, 5-calowy kolorowy wyświetlacz informacyjny TFT LCD dostarcza informacje do kierowcy w czytelny sposób.
➢ Reflektor LED ustawiony pionowo zapewnia dobrą widoczność. Diodowe są kompaktowe światła pozycyjne LED, kierunkowskazy i oświetlenie tylne.
➢ Port USB wbudowany po lewej stronie zestawu wskaźników pozwala naładować smartfona. Dodatkowe gniazdo 12V DC pod siedzeniem umożliwia ładowanie urządzeń elektrycznych podczas podróży.
Wygląd zewnętrzny w obu V-Stromach:
➢ Wygląd motocykla to nowoczesna interpretacja legendarnego modelu wyczynowego Suzuki DR-Z Paris-Dakar. Prostsze, ostrzejsze linie i wyrazisty „dziób” wyraźnie nawiązują do stylistycznego DNA marki Suzuki. Zapewniają dynamiczny i wyrafinowany wygląd.
➢ [NOWOŚĆ] – Model V-STROM 1050 DE podkreśla swój twardy charakter poprzez unikalny profil przedniego błotnika oraz aluminiową osłonę zabezpieczającą silnik przed uszkodzeniem.
➢ [NOWOŚĆ] – Kolorystyka motocykla łączy połysk i matowe wykończenie, nadając mu wyrafinowany wygląd i wysoką jakość.
➢ [NOWOŚĆ] – Naklejki i grafiki symbolizują prędkość i podkreślają wrażenie ruchu.
Cechy V-Strom 1050/DE 2023 w oficjalnej prezentacji video:
Dane techniczne – Suzuki V-Strom 1050 2023 oraz Suzuki V-Strom 1050 DE 2023:
V -STROM 1050 | V-STROM 1050 DE | |
Długość całkowita | 2265 mm | 2390 mm |
Szerokość całkowita | 940 mm | 960 mm |
Wysokość całkowita | 1515 mm | 1505 mm |
Rozstaw osi | 1555 mm | 1595 mm |
Prześwit | 165 mm | 190 mm |
Wysokość siedziska | 855 mm | 880 mm |
Masa własna | 242 kg | 252 kg |
Rodzaj silnika | 4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC, 90° V-twin | |
Średnica x skok | 100,0 mm x 66,0 mm | |
Pojemność skokowa silnika | 1037 cm^{3} | |
Stopień sprężania | 11,5:1 | |
System zasilania paliwem | Wtrysk paliwa | |
Zapłon | Elektryczny | |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa | |
Moc maksymalna | 79 kW / 8500 obr./min. | |
Moment obrotowy maks. | 100 Nm / 6000 obr./min. | |
Norma emisji spalin | Euro 5 | |
Zużycie paliwa | 5,2 l/100km w trybie WMTC | |
Przekładnia | 6-biegowa, o stałym zazębieniu | |
Zawieszenie Przód | Odwrócony widelec teleskopowy, sprężyny | |
Zawieszenie Tył | Z mechanizmem dźwigniowym, sprężyna śrubowa | |
Kąt nachylenia | 25°40’ / 110 mm | 27° 30’/ 126 mm |
Hamulce Przód | Tarczowe, podwójne | |
Hamulce Tył | Tarczowe | |
Opony Przód | 110/80R19M/C 59V bezdętkowe | 90/90-21M/C 54H dętkowe |
Opony Tył | 150/70R17M/C 69V bezdętkowe | 150/70R17M/C 69H bezdętkowe |
Układ zapłonowy | Układ zapłonowy | |
Pojemność zbiornika paliwa | 20 l |
Leave a Reply