Suzuki V-Strom 1050 oraz V-Strom 1050 DE na 2023 - poważny lifting z nowymi funkcjami! [CENA, dane, opis, zdjęcia, film] - Motogen.pl

Suzuki V-Strom 1050 DE na 2023 wprowadza kilka ciekawych zmian. Posiada zaawansowaną elektronikę, a w wersji DE jest świetnie dopasowany do offroadu! Przeczytaj wszystkie informacje.

Pierwszy Suzuki V-Strom 1000 pojawił się na rynku w 2002 roku. Trzecia generacja pojawiła się w 2019 roku, a teraz na 20-lecie modelu, Suzuki przedstawia kolejną odsłonę dużego V-Stroma. Jest to wciąż III generacja, ale znacznie zmodernizowana.

Nowy V-Strom 1050 zachowuje wszystkie mocne strony poprzedniego modelu lecz został wzbogacony o nowe lub zaktualizowane funkcje, które dostarczają jeszcze więcej przyjemności z jazdy, poprawiając komfort i wszechstronność. Z kolei motocykle V-Strom 1050 DE wyposażono tak, aby jeszcze lepiej radziły sobie na nieutwardzonych szlakach, z daleka od asfaltu.

Ile będzie kosztował nowy V-Strom 1050 DE w Polsce?

Oficjalna cena nowego V-Stroma 2023 w obu wersjach, w złotówkach, przedstawia się następująco:

  • V-Strom 1050 2023 – 66 900 zł
  • V-Strom 1050 DE 2023 – 70 900 zł

Klip promocyjny V-Strom 1050/DE 2023:

Różnice pomiędzy V-Strom 1050 oraz V-Strom 1050 DE

V-STROM 1050 został zaprojektowany pod kątem maksymalizacji komfortu i osiągów podczas jazdy na długich dystansach, głównie na utwardzonych nawierzchniach. Motocykl jest wyposażony w aluminiowe felgi (19 cali z przodu i 17 cali z tyłu) oraz dużą szybę czołową z wygodnym systemem regulacji wysokości.

Z kolei V-STROM 1050 DE oferuje rozwiązania, które poprawiają właściwości jezdne i osiągi na nieutwardzonej nawierzchni. Dlatego w motocyklu są większe koła (z przodu 21 cali), ogumienie z bieżnikiem z wyraźnymi blokami. V-STROM 1050 DE ma zwiększony skok zawieszenia i rozstaw osi, co znacząco poprawia właściwości jezdne na nieutwardzonych szlakach. Dłuższy skok zawieszenia pozwala lepiej amortyzować nierówności, podobnie jak szersza kierownica i większe stalowe podnóżki, aluminiowa osłona silnika czy osłona rurowa. Układ kontroli trakcji STCS (Suzuki Traction Control System) oferuje teraz zupełnie nowy tryb Gravel (G) oraz możliwość całkowitego wyłączenia systemu ABS w tylnym kole.

Tabela różnic 1050 vs 1050 DE:

 V-STROM 1050V-STROM 1050 DE
PODWOZIE  
KierownicaAluminiowa, zwężanaAluminiowa, zwężana (szersza po 20 mm z
obu stron)
PodnóżekAluminiowy (osłonięty gumą)Stalowy (osłonięty gumą)
SiedziskoRegulacja wysokości (+20 mm)Zamontowane na stałe
Osłona rurowaDostępny jako oryg. akcesoriumWyposażenie standardowe
Opona przednia110/80R19M/C 59V bezdętkowa90/90-21M/C 54H dętkowa
Opona tylna150/70R17M/C 69V bezdętkowa150/70R17M/C 69H bezdętkowa
Skok przedniego zawieszenia160 mm170 mm
Skok tylnego zawieszenia160 mm169 mm
Szyba czołowaRegulacja wysokościKrótka, przyciemniana
Prześwit165 mm190 mm
Osłona silnika/ podwoziaTworzywo sztuczneAluminiowa
S.I.R.S.  
System kontroli trakcji3 tryby + wyłącznik3 tryby + wyłącznik + tryb G
Funkcja wyłączania ABS
tylnego koła
(brak)TAK

Zdjęcia – V-Strom/DE 1050 2023:

Co nowego w Suzuki V-Strom na 2023?

Suzuki dostarczyło nam 54-stronicowy dokument o cechach nowych V-Stromów 1050. Oszczędzimy Wam go, ponieważ jak już wiecie, nowy V-Strom to przede wszystkim motocykl znany od 2019 roku, uzupełniony o kilka ważnych i ciekawych (serio!) dodatków i modyfikacji.

We wspomnianym dokumencie znalazła się przydatna lista głównych cech dużego V-Stroma. Zupełne nowości oznaczone zostały [NOWOŚĆ]. Modyfikacje względem roku 2019 to [UPDATE]. Podpunkty bez oznaczenia to po prostu przypomnienie ważnych cech z poprzednich 3 lat produkcji.

Główne cechy obu modeli V-Strom 1050 2023

➢ Sprawdzony V-twin, o pojemności 1037 cm3 cechuje charakterystyczny, głęboki gang w niskim zakresie obrotów, wysoki i liniowy moment obrotowy w średnim zakresie obrotów oraz wysoka moc w najwyższym zakresie obrotów.

➢ Technologia podwójnych świec zapłonowych zwiększa wydajność spalania.

[NOWOŚĆ] – Zawory wydechowe wypełnione sodem obniżają temperaturę w komorze spalania.

[UPDATE] – Udoskonalona 6-biegowa skrzynia zapewnia płynną zmianę biegów i lepszą kulturę pracy.

➢ Układ wspomagania sterowania sprzęgłem SCAS (Suzuki Clutch Assist System) zapewnia łatwiejsze operowanie sprzęgłem, zmniejszając zmęczenie podczas długich podróży i pozwalając na płynniejszą zmianę przełożeń.

[NOWOŚĆ] – V-STROM 1050 DE jest wyposażony we wzmocniony łańcuch napędowy.

System wspomagania jazdy (S.I.R.S.):

➢ Przełącznik trybu jazdy SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) pozwala dopasować osiągi motocykla do warunków jazdy, nawierzchni lub preferowanego stylu jazdy.

➢ Układ kontroli trakcji STCS (Suzuki Traction Control System) oferuje 3 tryby ustawień (plus możliwość całkowitego wyłączenia), zapewniając większą kontrolę w różnych warunkach.

[UPDATE] – Elektroniczny układ kontroli przepustnicy szybko reaguje na polecenia kierowcy. W nowym modelu manetka przepustnicy pracuje z większym oporem, żeby zapewnić jeszcze lepszą kontrolę i bardziej naturalne odczucia z jazdy.

[NOWOŚĆ] – Dwukierunkowy quickshifter (z możliwością wyłączenia) zapewnia szybszą, płynniejszą i pewniejszą zmianę biegów bez użycia sprzęgła.

[UPDATE] – Ulepszony tempomat umożliwia regulację w szerszym zakresie prędkości.

➢ Układ hamulcowy z kontrolą ABS w pochyleniu (Motion Track Brake System) umożliwia aktywację systemu ABS w zakręcie, gdy motocykl jedzie wychylony.

➢ Hill Hold Control System – Wspomaganie ruszania pod górę pozwala na płynne włączenie się do ruchu po zatrzymaniu się na pochyłej drodze.

➢ Slope Dependent Control System – System kontrolowania jazdy po pochyłości zapewnia bardziej stabilne hamowanie podczas jazdy w dół.

➢ Load Dependent Control System zapewnia lepsze hamowanie z większym obciążeniem.

➢ System Suzuki Easy Start uruchamia silnik za pomocą jednokrotnego naciśnięcia przycisku rozrusznika.

➢ Asystent ruszania (Low RPM Assist) pozwala na łatwe i płynne ruszanie z miejsca.

Cechy S.I.R.S. w modelu V-STROM 1050 DE:

[NOWOŚĆ] – Nowy tryb G (Gravel) w ramach układu kontroli trakcji STCS (Suzuki Traction Control System) przydatny na drogach nieutwardzonych.

[NOWOŚĆ] – Możliwość wyłączenia systemu ABS w tylnym kole w celu poprawy właściwości jezdnych na nawierzchni szutrowej.

Podwozie w obu V-Stromach 2023:

[UPDATE] – Sprawdzona konstrukcja podwójnej ramy ze stopu aluminium ma poprawiony stelaż siedziska, żeby lepiej amortyzować nierówności na nieutwardzonej nawierzchni.

➢ W pełni regulowany, odwrócony widelec KYB zapewnia pewną i płynną jazdę.

➢ Regulowane tylne zawieszenie z wahaczem wleczonym zapewnia poręczność i stabilność.

➢ Czterotłoczkowe, promieniowo montowane przednie zaciski hamulcowe, z podwójnymi tarczami pływającymi, o średnicy 310 mm zapewniają skuteczne hamowanie i pełną kontrolę nad motocyklem.

Podwozie w modelu V-STROM 1050 DE:

[NOWOŚĆ] – Specjalnie zaprojektowana geometria podwozia z dłuższym nachyleniem i zwiększonym rozstawem osi to m.in. większy skok zawieszenia, lepsza stabilność i sterowność podczas jazdy po nieutwardzonych nawierzchniach.

[UPDATE] – Wydłużony skok przedniego i tylnego zawieszenia.

[NOWOŚĆ] – 21-calowe, szprychowe koło aluminiowe z przodu.

[NOWOŚĆ] – 17-calowe tylne opony Dunlop TRAILMAX MIXTOUR z blokowym wzorem bieżnika.

[NOWOŚĆ] – Dłuższy aluminiowy wahacz o podwyższonej sztywności skrętnej, przystosowany do zwiększonego skoku zawieszenia i dłuższego rozstawu osi.

[NOWOŚĆ] – Poszerzona i zwężana kierownica wykonana z grubszej rury z bardziej miękkiego stopu aluminium.

[NOWOŚĆ] – Ulepszone siedzisko zaprojektowane pod kątem przenoszenia większych obciążeń w czasie jazdy po nierównościach.

➢ Szersze stalowe podnóżki zapewniają lepszą stabilizację podczas jazdy w pozycji stojącej.

[NOWOŚĆ] – Niska, przyciemniona szyba zapewnia lepszą widoczność podczas jazdy po nawierzchni szutrowej lub terenowych szlakach.

[NOWOŚĆ] – Przedni błotnik ma nową, trzyczęściową konstrukcję, bardziej wytrzymałą na uderzenia.

[NOWOŚĆ] – Aluminiowa osłona silnika na wyposażeniu standardowym.

[NOWOŚĆ] – Nowa nóżka boczna i podnóżek centralny są dopasowane do nowej geometrii podwozia i większego skoku zawieszenia.

➢ Osłona rurowa na wyposażeniu standardowym.

Podwozie w modelu V-STROM 1050:

➢ Aluminiowa, zwężana kierownica zaprojektowana do jazdy na asfalcie i w płaskim terenie.

➢ 10-ramienne, aluminiowe obręcze kół z oponami Bridgestone Battlax Adventure A41.

➢ Regulowana szyba czołowa zmniejsza zmęczenie podczas długich podróży.

➢ Dzielona konstrukcja siedziska kierowcy i pasażera umożliwia jazdę w wygodnej, wyprostowanej pozycji, redukując zmęczenie nawet podczas dalekich podróży. Wysokość siedziska kierowcy można regulować o 20 mm.

➢ Aluminiowe podnóżki zapewniają równowagę i komfort podczas dalekich podróży.

➢ Osłona podwozia wykonana z tworzywa sztucznego.

Elektronika w obu V-Stromach:

[NOWOŚĆ] – Nowy, 5-calowy kolorowy wyświetlacz informacyjny TFT LCD dostarcza informacje do kierowcy w czytelny sposób.

➢ Reflektor LED ustawiony pionowo zapewnia dobrą widoczność. Diodowe są kompaktowe światła pozycyjne LED, kierunkowskazy i oświetlenie tylne.

➢ Port USB wbudowany po lewej stronie zestawu wskaźników pozwala naładować smartfona. Dodatkowe gniazdo 12V DC pod siedzeniem umożliwia ładowanie urządzeń elektrycznych podczas podróży.

Wygląd zewnętrzny w obu V-Stromach:

➢ Wygląd motocykla to nowoczesna interpretacja legendarnego modelu wyczynowego Suzuki DR-Z Paris-Dakar. Prostsze, ostrzejsze linie i wyrazisty „dziób” wyraźnie nawiązują do stylistycznego DNA marki Suzuki. Zapewniają dynamiczny i wyrafinowany wygląd.

[NOWOŚĆ] – Model V-STROM 1050 DE podkreśla swój twardy charakter poprzez unikalny profil przedniego błotnika oraz aluminiową osłonę zabezpieczającą silnik przed uszkodzeniem.

[NOWOŚĆ] – Kolorystyka motocykla łączy połysk i matowe wykończenie, nadając mu wyrafinowany wygląd i wysoką jakość.

[NOWOŚĆ] – Naklejki i grafiki symbolizują prędkość i podkreślają wrażenie ruchu.

Cechy V-Strom 1050/DE 2023 w oficjalnej prezentacji video:

Dane techniczne – Suzuki V-Strom 1050 2023 oraz Suzuki V-Strom 1050 DE 2023:

 V -STROM 1050V-STROM 1050 DE
Długość całkowita2265 mm2390 mm
Szerokość całkowita940 mm960 mm
Wysokość całkowita1515 mm1505 mm
Rozstaw osi1555 mm1595 mm
Prześwit165 mm190 mm
Wysokość siedziska855 mm880 mm
Masa własna242 kg252 kg
Rodzaj silnika 4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC, 90° V-twin
Średnica x skok 100,0 mm x 66,0 mm
Pojemność skokowa silnika 1037 cm^{3}
Stopień sprężania 11,5:1
System zasilania paliwem Wtrysk paliwa
Zapłon Elektryczny
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Moc maksymalna 79 kW / 8500 obr./min.
Moment obrotowy maks. 100 Nm / 6000 obr./min.
Norma emisji spalin Euro 5
Zużycie paliwa 5,2 l/100km w trybie WMTC
Przekładnia 6-biegowa, o stałym zazębieniu
Zawieszenie Przód Odwrócony widelec teleskopowy, sprężyny
Zawieszenie Tył Z mechanizmem dźwigniowym, sprężyna śrubowa
Kąt nachylenia25°40’ / 110 mm27° 30’/ 126 mm
Hamulce Przód Tarczowe, podwójne
Hamulce Tył Tarczowe
Opony Przód110/80R19M/C 59V
bezdętkowe
90/90-21M/C 54H dętkowe
Opony Tył150/70R17M/C 69V
bezdętkowe
150/70R17M/C 69H
bezdętkowe
Układ zapłonowy Układ zapłonowy
Pojemność zbiornika paliwa 20 l

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany