MotoGP 2014: Dunlop gotowy na GP Kataru - Motogen.pl

Podczas oficjalnej próby, przeprowadzonej w ubiegłym tygodniu w Jerez, Takaaki Nakagami, Sandro Cortese i Thomas Luthi uzyskali najlepsze czasy po trzech dniach prób, przy czym różnice czasów między ośmioma najlepszymi zawodnikami wynosiły mniej niż pół sekundy. W Moto3 liderami byli Jack Miller, Alex Marquez i Karel Hanika, a różnice czasu między nimi były jeszcze mniejsze – trzy dziesiąte sekundy między ośmioma najszybszymi zawodnikami.

 

Spośród czterech typów opon, dostępnych podczas nadchodzącego weekendu dla zawodników Moto2, dwa były już wykorzystywane na torze Losail w 2013 roku. Zastosowanie średniej mieszanki opony tylnej 3855 i średniej przedniej 302 okazało się zwycięską kombinacją, którą w ubiegłym roku w Katarze wybrał Pol Espargaro. Nowe propozycje Dunlopa na najbliższy wyścig to mieszanka twarda 102 na przód oraz tylna opona twarda 997. Ta pierwsza została opracowana podczas testów zimowych bezpośrednio po finałowej rundzie w Walencji, natomiast druga stała się wyraźnym faworytem od czasu wprowadzenia jej w ubiegłym sezonie podczas wyścigu w Brnie. Oba nowe typy opon zapewniają udoskonaloną przyczepność w stosunku
do wcześniejszych wersji.

 

W Moto3 w Katarze wprowadzony będzie nowy system oznaczania opon kolorami: opony z mieszanką o średniej twardości będą mieć czarny napis „Dunlop” na srebrnym tle, natomiast opony twarde będą posiadać żółty napis „Dunlop” na czarnym tle.

W  Moto2 system kolorów zostanie wprowadzony w drugiej rundzie.

 

Przydział opon:

Moto2

Przód: 120/75R17, 302 (średnia) i 102 (twarda)

Tył: 195/75R17, 3855 (średnia) i 997 (twarda)

 

Moto3

Przód: 95/75R17, średnia (czarny napis na srebrnym tle) i twarda (żółty napis na czarnym tle)

Tył: 115/75R17, średnia (czarny napis na srebrnym tle) i twarda (żółty napis na czarnym tle).

 

Na wyścig w Katarze nie przygotowano opon na mokrą nawierzchnię, ponieważ opady deszczu uniemożliwiłyby wyścig ze względu na odbicia światła na mokrym torze.

 

 

„Przed nami jak zawsze ekscytująca część roku: pierwszy wyścig sezonu, w którym nic jeszcze nie jest przesądzone. Na pewno możemy spodziewać się niespodzianek. Z zainteresowaniem będziemy śledzić jak poradzą sobie Rins i Marquez, po tym jak HRC rywalizowali o tytuł z KTM. Ciekawy będzie również start ekipy Husqvarna, która dołącza do serii. Danny Kent i Karel Hanika – mistrz początkujących z ekipy Red Bull już pokazali świetne wyniki w testach. Na wyścig w Katarze przygotowaliśmy dwie nowe opcje, które – mam nadzieję – spodobają się zawodnikom. Dużo pracowaliśmy nad rozwojem naszej oferty, reakcje testujących w okresie zimowym były bardzo obiecujące. Stałym problemem podczas wyścigu w Katarze jest piasek, ale mamy nadzieję, że przeprowadzone w ubiegłym tygodniu testy MotoGP nieco oczyściły tor”

– powiedział Clinton Howe, dyrektor operacyjny motocyklowego Grand Prix.