Motocykle - Strona 92 z 132 - Motogen.pl - motocykle, porady, testy

Motocykle

Husqvarna 2014, czyli testujemy żółto-biało-niebieskie KTM-y - zdjęcie
Husqvarna 2014, czyli testujemy żółto-biało-niebieskie KTM-y
Jakiś czas temu austriacki KTM przejął upadającą Husqvarnę, co entuzjastów żółto-niebieskiej marki podzieliło na dwa obozy. Jedni cieszyli się, że marka o szwedzkich korzeniach ma szansę wrócić do czasów świetności, a drudzy stanowczo stwierdzili, że jest to już koniec Husqvarny.
Seca Raptor – tania alternatywa - zdjęcie
Seca Raptor – tania alternatywa
Do redakcyjnego laboratorium trafił kask Seca Raptor. To budżetowy kask integralny, oferujący bogate wyposażenie seryjne. Czy jest on dojrzałą, przemyślaną i dobrze wykonaną konstrukcją, czy może jedynym wykładnikiem jego jakości jest cena? Kilka tygodni użytkowania w zróżnicowanych warunkach pogodowych pozwoliło nam odkryć mocne i słabe strony Raptora. Szczegóły poniżej.
Kymco GT300i People – stara szkoła - zdjęcie
Kymco GT300i People – stara szkoła
Jeśli ktoś z Was planował jechać do Włoch, na pewno spodziewał się setek motocykli. Po przybyciu na miejsce zdziwienie może wywołać fakt, że zamiast motocykli każda ulica jest szczelnie wypełniona skuterami. Gdyby ktoś zapytał, co to za skutery – niewielu umiałoby odpowiedzieć – pewne jest, że wyglądają mniej więcej tak, jak bohater naszego testu. Przedstawiamy prawdziwego miejskiego wojownika – Kymco GT 300i People.
Bimota BB3 – włoskie espresso po niemiecku - zdjęcie
Bimota BB3 – włoskie espresso po niemiecku
Spędziłem weekend z namiętną kochanką. Poznaliśmy się w północnych Włoszech na imprezie o nazwie Bimota Experience Weekend. Pierwszego dnia tylko ją obserwowałem i podziwiałem. Pływałem w basenie sącząc drinka z lodem i słuchając dobrego Rock&Roll'a, a ona stała obok. Piękna, uwodzicielska i onieśmielająco seksowna. Drugiego dnia udało mi się z nią wreszcie zatańczyć. To był krótki, ale najgorętszy taniec mojego życia...
Shima JET Men / Lady – unisex od Shimy - zdjęcie
Shima JET Men / Lady – unisex od Shimy
Do redakcyjnego laboratorium trafiły rękawice Shima Jet Lady/Men, a więc produkt dostępny w dwóch odmianach: męskiej i żeńskiej. Wnikliwe oględziny pozwoliły stwierdzić, że różnią się tylko wielkością i nieznacznie proporcjami – rozwiązania, zastosowane materiały i, jak się później okazało, odczucia – są niemal identyczne. Czy umiarkowana cena idzie w parze z jakością, bezpieczeństwem i odpowiednimi właściwościami użytkowymi? Jaka jest Shima Jet? Już odpowiadamy!
Modeka Roma Evo – drugi turnus - zdjęcie
Modeka Roma Evo – drugi turnus
Czy da się połączyć prostotę z funkcjonalnością, jazdę późną jesienią i latem oraz jakość z przystępną ceną? Sześć lat temu do naszej redakcji trafiła kurtka Modeka Roma, której w dużym stopniu udawało się połączyć w jednym produkcie wiele teoretycznie wykluczających się cech.
Ducati 899 Panigale vs Triumph Daytona 675 – Europejska superśrednia - zdjęcie
Ducati 899 Panigale vs Triumph Daytona 675 – Europejska superśrednia
Kiedy znaleźliśmy się na pierwszej edycji Triumph&Ducati Speed Day na torze Poznań, w nasze ręce wpadły dwa nietypowe sporty – Ducati 899 Panigale oraz Triumph 675 Daytona. Te motocykle to teoretycznie dwa bieguny, ale jeśli zastanowić się nad tym dłużej, to łączy je wiele. Oba skutecznie przeciwstawiły się hegemonii Japończyków wśród motocykli sportowych i oba mają w sobie ładunek cech charakterystycznych dla państw, z których pochodzą. Czemu więc nie zestawić ich ze sobą?
Seca Adventure – budżetowo na trzy warstwy - zdjęcie
Seca Adventure – budżetowo na trzy warstwy
Seca Adventure, to kolejny model kurtki polskiego producenta, który trafił do naszego laboratorium. Jak spisała się podczas użytkowania i czy warta jest pieniędzy, które żąda za nią producent? Postaramy się odpowiedzieć w naszym teście.
Ducati Monster 1200 na torze Poznań - zdjęcie
Ducati Monster 1200 na torze Poznań
Pamiętacie test Ducati Monster 1200 na Teneryfie? Jako pierwsza redakcja w Polsce mieliśmy okazję spróbować czy Włosi i tym razem dali radę i nie przesadzili, pakując w miejski motocykl 150-konny silnik Testastreta 11. Niestety, mój zapał ostudził deszcz, a raczej sztorm, przez który zamknięto większość z i tak niezbyt rozbudowanej sieci dróg kanaryjskiej wyspy.
Retbike Ret Net – alternatywa dla zbroi - zdjęcie
Retbike Ret Net – alternatywa dla zbroi
Wyjątkowo upalne dni czynią miejską jazdę motocyklem niezbyt przyjemną. Jazda w T-shircie nie należy do najbezpieczniejszych, a większość kurtek sprawia, że w czasie przeciskania się w korku można poczuć się jak w piekarniku. Część motocyklistów w takich warunkach preferuje jazdę w zbroi. To rozwiązanie ma pozornie sporo zalet, a największą z nich jest pełna ochrona przy dużej przewiewności. Problem pojawia się w czasie wypadku. Zbroje rzadko są projektowane na siły powstające w czasie tarcia o asfalt; zbroja ma zamortyzować uderzenie o podłoże i tarcie o trawę, ściółkę leśną czy ziemię. Wywracając się w niej na asfalcie mamy dużą szansę, ze siatka utrzymująca protektory pęknie, powodując przemieszczanie się ochraniaczy.
Seca Falcon – dobrze i niedrogo - zdjęcie
Seca Falcon – dobrze i niedrogo
Do naszego laboratorium trafił kolejny kask, który umieszczamy na półce z napisem „rozwiązanie budżetowe”. Muszę przyznać, że po ostatnich testach tego typu kasków nasze nastawienie nieco się zmieniło, i nie patrzymy już na nie jak na zło konieczne czy substytut, a jak na „pełnoprawny” produkt. Tym razem mieliśmy okazję sprawdzić kask marki Seca, czyli polskiego producenta, który od jakiegoś czasu gości na naszym rynku. Do naszego testu przekazane zostały dwa modele, a jednym z nich jest opisywany dzisiaj model Falcon.
O’neal Sierra – dual sport w rozsądnej kasie - zdjęcie
O’neal Sierra – dual sport w rozsądnej kasie
Marka O'neal zaprezentowała w tym sezonie kask Sierra Adventure, który jest reprezentantem coraz bardziej powszechnej grupy kasków Dual Sport. Kaski te sprawdzają się na bezdrożach, jak i na asfalcie, będąc kompromisem pomiędzy kaskami motocrossowymi, a integralnymi.