Przez kilka miesięcy testowaliśmy Alpinestars SP-1, czyli – według producenta – motocyklowe rękawice sportowe przeznaczone do użytku w ciepłe dni. Czy cena, pozycjonująca testowy produkt w średniej/wyższej klasie, jest pochodną jakości, bezpieczeństwa i komfortu użytkowania?
W pierwszej części przedstawiliśmy Suzuki Van Vana 125: motocykl generujący radość, przewidywalny, przyjazny, ale poza szutrami średnio radzący sobie w terenie. Czas na pojazd znacznie bardziej hardkorowy - Rieju Marathon 125.
Jeśli jesteś fanem prostych motocykli, ale Sportster ze swoim gabarytem i kompaktowym silnikiem nie wystarcza, Dyna będzie ideałem. Jeśli nie chcesz ociekającego chromem cruisera, ale liczy się zachowanie pewnej odrębności, to Harley-Davidson Dyna Street Bob Special będzie naprawdę świetnym rozwiązaniem.
Kawasaki prezentuje swoją nową broń do walki w klasach MX1 i MX2, a mowa tu o modelach KX 250F i KX 450F. Czy motocykle te sprawdzą się na motocrossowych polach walki? Przekonaliśmy się o tym, testując je na torze w Chełmie.
Przetestowaliśmy dwa motocykle, którymi mogą jeździć posiadacze prawa jazdy kat. B. Oba mają pojemność silnika 125 ccm, bo takie właśnie dopuszcza niedawna nowelizacja przepisów o kierujących pojazdami. Ktoś mógłby pomyśleć, że niewiele je różn, a jednak... Oto Suzuki Van Van 125 i Rieju Marathon 125.
Alpinestars Faster to typowo miejskie, agresywnie wyglądające buty, które są wzorowane na obuwiu dla kierowców samochodów. Mają być wygodne, bezpieczne i wielozadaniowe. Jak sprawdzają się w praktyce?
Przedstawiamy dwie propozycje dojazdu na działkę, spełniające wymagania do poruszania się motocyklem w ramach prawa jazdy kat. B. Pierwszą z nich jest groźnie wyglądający, utrzymany w stylistyce scrambler/enduro, Suzuki VanVan 125. Czy jednak nadaje się do jazdy terenowej? A może sprawdzi się także na asfaltach? Bez względu na oczekiwania, wzięliśmy go pod lupę.
Choć jesienna pogoda chwilowo nas rozpieszcza, to powoli robi się coraz chłodniej, a rano wręcz zimno i nieprzyjemnie. Dla wielu z nas nie stanowi to jednak przeszkody, aby nadal cieszyć się jazdą. W takim wypadku warto zadbać nie tylko o komfort termiczny nóg oraz korpusu, ale również dłoni od których zależy bardzo wiele.
W roku 1979 Honda zaprezentowała czterocylindrowy silnik DOHC (dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy) o pojemności 750 ccm i mocy 72 KM, osiąganej przy 9000 RPM. Jednostka ta znalazła zastosowanie w modelu CB 750 F. W tym samym roku światło dzienne ujrzał model CB 900 F, którego silnik bazował na jednostce 750, jednak zwiększono skok tłoków i zastosowano ostrzejsze wałki rozrządu. Zabiegi te pozwoliły na uzyskanie mocy rzędu 95 KM przy 8500 RPM. Ich dzisiejszym następcą jest Honda CB1100.
Niedawno przedstawialiśmy Wam rozwiązanie dla tych, którzy z różnych powodów muszą trzymać motocykl pod chmurką, a jest nim Moto-Box. Producent przysłał nam garaż na testy i mamy nadzieję, że przez najbliższe tygodnie będzie on poddany różnym warunkom pogodowym, no może z wyjątkiem śniegu.
Do niedawna tylko trzech producentów nie posiadało w swojej ofercie skutera: Kawasaki, Triumph oraz Ducati. W tym roku Japończycy postanowili wyłamać się i uszczknąć coś dla siebie z rynku skuterów o średniej pojemności. I tak powstał Kawasaki J300.
Jędrzejak
Nową Hondę CBR1000RR Fireblade SP testowaliśmy w mieście, na autostradzie, obiekcie szkoleniowym i na torze wyścigowym. W dwa dni pokonaliśmy ponad 1000 km, wypaliliśmy kilkadziesiąt litrów paliwa i „zajeździliśmy” komplet opon. Po drodze zaliczyliśmy wiele ciekawych przygód, włącznie z utknięciem na poboczu autostrady A2 z pustym bakiem... Wszystko „ku chwale testu!”