Moto-Legendy - Strona 7 z 8 - Motogen.pl - motocykle, porady, testy

Moto-Legendy

Kawasaki Ninja ma już 35 lat. Zobacz, jak się zmieniał od GPZ900R do ZX10R - zdjęcie
Kawasaki Ninja ma już 35 lat. Zobacz, jak się zmieniał od GPZ900R do ZX10R
W necie natknąłem się na bardzo ciekawą prezentację, dotyczącą kolejnych generacji motocykli Kawasaki z przydomkiem Ninja. Pierwszym modelem był Kawasaki GPZ900R. Z czasem zastąpił go GPZ1000RX, potem ZX10, ZZR-1100 - w międzyczasie seria powiększyła się o modele średniej niższej (ZX6) oraz średniej (ZX7R) pojemności.
Zobaczcie jak powstawały motocykle WSK - zdjęcie
Zobaczcie jak powstawały motocykle WSK
Polska Kronika Filmowa z 1969 roku, roku w którym Amerykanie (podobno) lądowali na księżycu, a u nas dziewczyny składały nowiuteńkie, tanie, i świetnej jakości motocykle WSK.
Honda NR750 – jak brzmi legenda? - zdjęcie
Honda NR750 – jak brzmi legenda?
Honda NR750. Owalne tłoki, osiem zaworów na cylinder, carbonowe owiewki, czy jeden z pierwszych układów wydechowych, poprowadzonych w zadupku - tak, z całą pewnością możemy stwierdzić, że była legendą wyznaczającą trendy.
Nowości sprzed lat: Suzuki GSX-R750 (2006-2007) - zdjęcie
Nowości sprzed lat: Suzuki GSX-R750 (2006-2007)
Cyklem "Nowości sprzed lat" postanowiliśmy przypomnieć dawne testy motocykli, przeprowadzane przez portal Motogen.pl. Co nam się wówczas podobało? Jakie były wady i zalety? Na listopadowy, smętny weekend proponujemy Suzuki GSX-R 750 (2006-2007). Przez wielu uważany za jednego z najbardziej udanych sportowych modeli producenta. A może ktoś z Was go posiadał?
Oldschool: Ducati 888 - zdjęcie
Oldschool: Ducati 888
Ducati 888 - motocykl, na którym Doug Polen wygrał World Superbike Championship dwukrotnie z rzędu - w 1991r oraz w 1992r.
Oldschool: Honda VT1100C Shadow - zdjęcie
Oldschool: Honda VT1100C Shadow
Pod koniec lat 70-tych świat ogarnęło szaleństwo na punkcie chopperów. Dotychczasowe konstrukcje z Kraju Kwitnącej Wiśni tylko po części spełniały wymagania potencjalnych klientów wszak obłożenie typowych golasów z cechami sportowymi karoserią przypominającą choppera, było niczym podanie wody, alkoholikowi w ciągu. Zwyczajnie wzbudzało niechęć i agresję.
Oldschool: Yamaha FJ 1100 / 1200 (1984-1996) - zdjęcie
Oldschool: Yamaha FJ 1100 / 1200 (1984-1996)
Yamaha FJ1100 zadebiutowała w 1984r. Była doskonałym połączeniem właściwości użytkowych i sportowo-turystycznego charakteru. Ciekawostką była obszerna owiewka czołowa, oraz mała szerokość pojazdu, co miało ułatwiać jazdę miejską i ograniczać zużycie paliwa.
Oldschool: Suzuki GS550 - zdjęcie
Oldschool: Suzuki GS550
Rodzina popularnych pojazdów o pojemności 550ccm ze stajni Suzuki zadebiutowała w 1977r. Dwa wałki rozrządu, dynamiczny silnik, efektowna stylistyka, przyzwoite osiągi i dobra cena miały przyciągać klientów. Oferowano nakeda, pojazd stylizowany na sportowy, oraz soft-choppera. W 1981r wprowadzono GS550M Katana, którego stylistyka nawiązywała do flagowego modelu Suzuki, Katany 1100. Suzuki GS550 przetrwało do 1986r, w międzyczasie, w niektórych wersjach zastąpiono tylny hamulec bębnowy tarczowym. Silniki okazały się trwałe, dlatego do dziś można znaleźć całkiem sporo ofert sprzedaży. Prawdziwym białym krukiem jest limitowana wersja Red Suzi, w której połączono czerwony lakier z czarnym wykończeniem silnika i osprzętu. Poniżej wideoprezentacja Suzuki GS550E.
Oldschool: Honda VT500E - zdjęcie
Oldschool: Honda VT500E
Honda VT500E to ciekawy motocykl. Nigdy nie osiągnął popularności swojej bliskiej krewnej, czyli Shadow 500. Lata, w których był produkowany (1983-1987) to złota era rozkwitu soft- i chopperów, zatem jej mniejsza popularność nie powinna nikogo dziwić. Silnik o pojemności 491ccm i mocy 50KM wstawiono w podwozie naked-bike'a, dodano mini owiewkę osiągając zgrabny, relatywnie dynamiczny motocykl codziennego użytku ze sportowymi akcentami. Jednostka napędowa okazała się na tyle udaną konstrukcją, że po pewnych zmianach (w tym pojemność) wykorzystywano ją w kolejnych generacjach małego Shadowa, turystycznych Deauville, miejskich NTV650 oraz pierwszych turystycznych enduro Hondy, modelu Transalp 600. Dziś zadbany VT500E w oryginalnym malowaniu to fajny materiał na klasyka codziennego użytku, a mniej zadbane egzemplarze będą wdzięcznym materiałem pod wariacje customowe...