W 2010 roku Honda wypuści na rynek nową wersję modelu VTR 250, przeznaczoną do codziennego użytku, nawet dla początkujących motocyklistów.
Dysponująca silnikiem o pojemności 250 ccm, Honda VTR 250 jest motocyklem adresowanym do osób szukających wygodnego i ekonomicznego środka transportu. W kratownicowej ramie umieszczono chłodzony cieczą, czterozaworowy, czterosuwowy silnik w układzie V-2 z rozrządem DOHC, generujący moc maksymalną 29,9 KM przy 10 500 obr./min i moment maksymalny 22 Nm przy 8500 obr./min. Układ wytrysku paliwa PGM-FI korzysta z sześciu czujników pozwalających na precyzyjne ustalenie dawki paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu. Ważący na mokro 161 kg, naked bike dysponuje pływającą przednią tarczą hamulcową z dwutłoczkowym zaciskiem oraz hydraulicznym hamulcem tylnym. Zastosowany w motocyklu amortyzator monoshock ma regulację napięcia wstępnego sprężyny.
VTR 250 to motocykl kompaktowy, który, dzięki nisko osadzonemu siedzeniu, zapewnia komfortową jazdę, nawet motocykliście niewielkiego wzrostu albo kobiecie. Jednak niewielki nie znaczy mało pojemny – Honda zapewniła użytkownikowi schowek na bagaż, zaczepy po obu stronach siedzenia dla pasażera, a także wspornik do mocowania kasku. Honda VTR 250 spełnia normę Euro3, a więc jest nie tylko ekonomiczna, ale także ekologiczna.
Motocykl dostępny będzie w trzech opcjach kolorystycznych: czerwono-srebrnej (Italian Red/Accurate Silver Metallic), czarno-srebrnej (Graphite Black/ Accurate Silver Metallic) oraz biało-srebrnej (Pearl Sunbeam White/Matt Ray Silver).