Kilka zmian w tym modelu, w stosunku do obecnej wersji, jest spektakularnych, a kilka oczekiwanych. Do tych pierwszych na pewno zalicza się wielki dotykowy, można powiedzieć monitor, a nie wyświetlacz, TFT o przekątnej 6,5 cala oraz elektronicznie sterowane zwieszenie EERA firmy Showa – coś czego brakowało Afryce w stosunku do konkurencji. Te drugie to odkręcana rama pomocnicza, która obniża koszty naprawy po wywrotce, oraz szprychowe koła dostosowane pod opony bezdętkowe. Poniżej wszystkie dane techniczne (informacje w nawiasie dotyczą wersji Adventure Sports):
DANE TECHNICZNE
Honda Africa Twin 2020 (Adventure Sports)
SILNIK | |
Typ | czterosuwowy, chłodzony cieczą |
Układ | rzędowy, dwa cylindry |
Rozrząd | Uni-cam, 4 zawory na cylinder |
Pojemność skokowa | 1084 ccm |
Średnica x skok tłoka | 92 x 81,5 mm |
Stopień sprężania | 10,1:1 |
Moc maksymalna | 102 KM (75 kW) przy 7 500 obr/min |
Moment obrotowy | 105 Nm przy 6250 obr/min |
Zasilanie | wtrysk PGM-FI |
Smarowanie | sucha miska olejowa |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Sprzęgło | wielotarczowe, antyhopping |
Skrzynia biegów | sześciostopniowa, manualna lud dwusprzęgłowa DCT |
Napęd tylnego koła | łańcuch O-Ring |
PODWOZIE | |
Rama | stalowa |
Zawieszenie przednie | Widelec USD Ø 45mm Showa (opcja EERA), pełna regulacja, skok 230 mm |
Zawieszenie tylne | Amortyzator centralny Showa (opcja EERA), Pro-link, pełna regulacja, skok 220 mm |
Hamulec przedni | Zaciski radialne, dwie tarcze Ø 310 mm |
Hamulec tylny | Zacisk jednotłoczkowy, tarczowy, Ø 256 mm |
Opony przód/ tył | 90/90–21 / 150/70-18 |
ELEKTRONIKA | |
ABS | Cornering ABS z możliwością wyłączenia w tylnym kole |
Kontrola trakcji | HSTC, 7 poziomów regulacji |
Inne | Czujnik BOSCH IMU MM7.10 Tryby jazdy, regulacja hamowania silnikiem, Wheelie Control, dotykowy ekran, Apple CarPlay, tempomat |
WYMIARY I MASY | |
Długość | 2330 mm |
Szerokość | 930 mm |
Wysokość | 1395 mm (1620mm z szybą w górnym położeniu) |
Wysokość siedzenia | 850-870 mm |
Rozstaw osi | 1575 mm |
Minimalny prześwit | 250 mm |
Masa pojazdu gotowego do jazdy z pełnym bakiem | 226 kg, DCT 236 kg, (238 kg), (DCT 248 kg), (DCT + EERA 250 kg) |
Zbiornik paliwa | 18,8 l (24,8 l) |