Honda CL500 2023. Miejski scrambler inspirowany historią [opis, dane techniczne, zdjęcia] - Motogen.pl

CL500 to miejski scrambler bazujący na modelu CMX500 Rebel. Wyrazisty styl i prostota mają szansę przekonać sporą grupę nabywców.

Nazwa CL500 nie jest przypadkowa. Nawiązuje do modelu CL72, który zaprezentowano w 1962 roku. Podobnie jak najświeższa premiera Hondy, także tamten CL był surowym miejskim scramblerem. Z biegiem czasu zyskiwał na popularności jako doskonała baza do przeróbek i customizacji.

Nie ma co się oszukiwać – współczesny CL500 nie jest niczym odkrywczym ani rewolucyjnym. Nie można jednak odmówić temu motocyklowi uroku i własnego stylu. Hitem sprzedaży raczej nie będzie, bo w tym segmencie konkurencja jest dość mocna, ale z pewnością znajdzie swoich fanów.

CL 500 – silnik

Choć CL500 jest technicznie spokrewniony z CMX 500 Rebel, nie ma tutaj śladu po cruiserowej linii. Wyraźnie widać za to scramblerowy charakter, inspirowany historycznymi modelami CL – wysoko poprowadzony tłumik, jednoczęściową, charakterystycznie ukształtowaną kanapę, czy spory prześwit.

Silnik przejęty jest bezpośrednio z Rebela 500. To dwucylindrowa rzędówka o pojemności 471 cm3. Dysponuje ona mocą 46 KM i maksymalnym momentem obrotowym 43 Nm. Oznacza to, że motocykl może być prowadzony z prawem jazdy kategorii A2.

Honda CL 500 – zawieszenie

Zawieszenie zaprojektowano tak, by poradziło sobie z miejskimi nierównościami. Skoki 150 mm z przodu i 145 mm z tyłu ułatwią pokonanie betonówki lub krawężnika, ale do jazdy w terenie mogą okazać się niewystarczające. Z przodu pracuje widelec z goleniami o średnicy 41 mm, z tyłu mamy klasykę – dwa amortyzatory. Jedyną możliwością ingerencji w nastawy jest pięciostopniowa regulacja napięcia wstępnego sprężyny z tyłu.

CL 500 – hamulce

W kwestii hamulców żadnych spektakularnych rozwiązań nie znajdziemy – w końcu to niedrogi motocykl o niewielkiej mocy. Z przodu hamuje pojedyncza 310-milimetrowa tarcza, z tyłu tarcza 240-milimetrowa. Jak na scramblera przystało, przednie koło ma 19 cali, tylne 17 cali. Oba są aluminiowe. CL500 toczy się na oponach Dunlop Mixtour w rozmiarach 110/80 R19 z przodu i 150/70 R17 z tyłu.

Rolę kokpitu pełni ascetyczny wyświetlacz LCD w okrągłej obudowie. Oprócz prędkości pokazuje między innymi pokonaną odległość, poziom i zużycie paliwa, załączony bieg. Zbiornik paliwa ma pojemność 12 litrów, a deklarowane przez producenta zużycie paliwa wynosi 3,6l. Cena modelu CL500 nie została jeszcze ujawniona.

Honda CL 500 – galeria

Honda CL 500 – dane techniczne

SILNIK
Typ silnikaChłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy, dwucylindrowy DOHC
Pojemność skokowa471 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka (mm)67 mm x 66,8 mm
Stopień sprężania10.7:1
Moc maksymalna47 KM (34,3 kW) przy 8500 obr./min
Maks. moment obrotowy43,4 Nm przy 6250 obr./min
Poziom hałasu (dB)b.d.
Pojemność układu smarowania3,2 l
RozrusznikElektryczny
SYSTEM PALIWOWY
ZasilaniePGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa12 l
Emisja CO2 wg WMTC84 g/km
Zużycie paliwa27,7 km/l
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Pojemność akumulatora12V 7Ah
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgłaMokre wielopłytkowe, antyhopping
Typ skrzyni biegówSześciobiegowa przekładnia manualna
Przeniesienie napęduŁańcuch
RAMA
Typ ramyStalowa dwubelkowa rurowa (diament)
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.)2175 mm x 831 mm x 1135 mm
Rozstaw osi1485 mm
Kąt główki ramy27°
Wyprzedzenie108 mm
Wysokość siedziska790 mm
Prześwit155 mm
Masa własna192 kg
Promień skrętu2,6 m
ZAWIESZENIE
Zawieszenie z przoduWidelec teleskopowy 41 mm, skok 150 mm
Tylne zawieszeniePodwójne amortyzatory z wahaczem rurowym 45 mm, 5-stopniowa regulacja napięcia wstępnego
KOŁA
Koło z przoduAluminiowe, odlewane
Koło z tyłuAluminiowe, odlewane
Opona przednia110/80R19M/C 59H
Opona tylna150/70R17M/C 69H
HAMULCE
Typ układu ABSDwukanałowy
Hamulce przedniePojedyncza tarcza pływająca 310 mm, zacisk dwutłoczkowy
Hamulce tylnePojedyncza tarcza 240 mm, zacisk jednotłoczkowy
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźnikówWyświetlacz LCD z prędkościomierzem, podwójnym licznikiem przebiegów dziennych, wskaźnikiem poziomu paliwa i zużycia paliwa, zegarem, wskaźnikiem załączonego biegu, wskaźnikiem zmiany biegu na wyższy
ReflektorLED
Światła tylneLED
Gniazdo 12 VOpcjonalnie
System zabezpieczeńHISS (Honda Intelligent Security System)
Dodatkowe wyposażenieESS
  

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany