Spis treści
CL500 to miejski scrambler bazujący na modelu CMX500 Rebel. Wyrazisty styl i prostota mają szansę przekonać sporą grupę nabywców.
Nazwa CL500 nie jest przypadkowa. Nawiązuje do modelu CL72, który zaprezentowano w 1962 roku. Podobnie jak najświeższa premiera Hondy, także tamten CL był surowym miejskim scramblerem. Z biegiem czasu zyskiwał na popularności jako doskonała baza do przeróbek i customizacji.
Nie ma co się oszukiwać – współczesny CL500 nie jest niczym odkrywczym ani rewolucyjnym. Nie można jednak odmówić temu motocyklowi uroku i własnego stylu. Hitem sprzedaży raczej nie będzie, bo w tym segmencie konkurencja jest dość mocna, ale z pewnością znajdzie swoich fanów.
CL 500 – silnik
Choć CL500 jest technicznie spokrewniony z CMX 500 Rebel, nie ma tutaj śladu po cruiserowej linii. Wyraźnie widać za to scramblerowy charakter, inspirowany historycznymi modelami CL – wysoko poprowadzony tłumik, jednoczęściową, charakterystycznie ukształtowaną kanapę, czy spory prześwit.
Silnik przejęty jest bezpośrednio z Rebela 500. To dwucylindrowa rzędówka o pojemności 471 cm3. Dysponuje ona mocą 46 KM i maksymalnym momentem obrotowym 43 Nm. Oznacza to, że motocykl może być prowadzony z prawem jazdy kategorii A2.
Honda CL 500 – zawieszenie
Zawieszenie zaprojektowano tak, by poradziło sobie z miejskimi nierównościami. Skoki 150 mm z przodu i 145 mm z tyłu ułatwią pokonanie betonówki lub krawężnika, ale do jazdy w terenie mogą okazać się niewystarczające. Z przodu pracuje widelec z goleniami o średnicy 41 mm, z tyłu mamy klasykę – dwa amortyzatory. Jedyną możliwością ingerencji w nastawy jest pięciostopniowa regulacja napięcia wstępnego sprężyny z tyłu.
CL 500 – hamulce
W kwestii hamulców żadnych spektakularnych rozwiązań nie znajdziemy – w końcu to niedrogi motocykl o niewielkiej mocy. Z przodu hamuje pojedyncza 310-milimetrowa tarcza, z tyłu tarcza 240-milimetrowa. Jak na scramblera przystało, przednie koło ma 19 cali, tylne 17 cali. Oba są aluminiowe. CL500 toczy się na oponach Dunlop Mixtour w rozmiarach 110/80 R19 z przodu i 150/70 R17 z tyłu.
Rolę kokpitu pełni ascetyczny wyświetlacz LCD w okrągłej obudowie. Oprócz prędkości pokazuje między innymi pokonaną odległość, poziom i zużycie paliwa, załączony bieg. Zbiornik paliwa ma pojemność 12 litrów, a deklarowane przez producenta zużycie paliwa wynosi 3,6l. Cena modelu CL500 nie została jeszcze ujawniona.
Honda CL 500 – galeria
Honda CL 500 – dane techniczne
SILNIK | |
Typ silnika | Chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy, dwucylindrowy DOHC |
Pojemność skokowa | 471 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) | 67 mm x 66,8 mm |
Stopień sprężania | 10.7:1 |
Moc maksymalna | 47 KM (34,3 kW) przy 8500 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 43,4 Nm przy 6250 obr./min |
Poziom hałasu (dB) | b.d. |
Pojemność układu smarowania | 3,2 l |
Rozrusznik | Elektryczny |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 12 l |
Emisja CO2 wg WMTC | 84 g/km |
Zużycie paliwa | 27,7 km/l |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Pojemność akumulatora | 12V 7Ah |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Mokre wielopłytkowe, antyhopping |
Typ skrzyni biegów | Sześciobiegowa przekładnia manualna |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
RAMA | |
Typ ramy | Stalowa dwubelkowa rurowa (diament) |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2175 mm x 831 mm x 1135 mm |
Rozstaw osi | 1485 mm |
Kąt główki ramy | 27° |
Wyprzedzenie | 108 mm |
Wysokość siedziska | 790 mm |
Prześwit | 155 mm |
Masa własna | 192 kg |
Promień skrętu | 2,6 m |
ZAWIESZENIE | |
Zawieszenie z przodu | Widelec teleskopowy 41 mm, skok 150 mm |
Tylne zawieszenie | Podwójne amortyzatory z wahaczem rurowym 45 mm, 5-stopniowa regulacja napięcia wstępnego |
KOŁA | |
Koło z przodu | Aluminiowe, odlewane |
Koło z tyłu | Aluminiowe, odlewane |
Opona przednia | 110/80R19M/C 59H |
Opona tylna | 150/70R17M/C 69H |
HAMULCE | |
Typ układu ABS | Dwukanałowy |
Hamulce przednie | Pojedyncza tarcza pływająca 310 mm, zacisk dwutłoczkowy |
Hamulce tylne | Pojedyncza tarcza 240 mm, zacisk jednotłoczkowy |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Zespół wskaźników | Wyświetlacz LCD z prędkościomierzem, podwójnym licznikiem przebiegów dziennych, wskaźnikiem poziomu paliwa i zużycia paliwa, zegarem, wskaźnikiem załączonego biegu, wskaźnikiem zmiany biegu na wyższy |
Reflektor | LED |
Światła tylne | LED |
Gniazdo 12 V | Opcjonalnie |
System zabezpieczeń | HISS (Honda Intelligent Security System) |
Dodatkowe wyposażenie | ESS |
Zostaw odpowiedź