Honda CB1100 EX - więcej stylu - Motogen.pl

Podczas gdy podstawowa wersja otrzymała update w postaci sześciostopniowej skrzyni biegów, nowych zegarów i kierunkowskazów, w EX jest trochę więcej zmian. W oczy rzucają się przede wszystkim szprychowe felgi oraz dwa tłumiki. Jest to nawiązanie do stylistyki modeli CB z lat 60. i 70. Przeprojektowano również pokrywy boczne i kanapę. Oprócz tego zbiornik paliwa w wersji EX będzie większy.

W przypadku silnika nadal mamy motor o pojemności 1140 ccm. Honda CB1100 w wersji EX będzie miała 2 Nm momentu obrotowego mniej niż podstawowy model. Zbiornik paliwa w wersji EX ma pojemność 17,5 litra (w wersji podstawowej – 14,6 litra) i w tym jest 3,5 litra rezerwy. Skrzynia biegów w obu motocyklach będzie sześciostopniowa z wielotarczowym mokrym sprzęgłem.

Prześwit w CB1100 EX jest o 10 milimetrów wyższy i wynosi 135 mm. Motocykl również nieco „przytył” i waży 260 kilogramów, co daje o 13 kilogramów więcej niż w podstawowej CB1100. Zawieszenie i hamulce pozostają bez zmian. W przypadku zegarów pojawi się między innymi wyświetlacz biegu. Mamy nadzieję, że przy okazji zmieni się wygląd wyświetlacza LCD, ponieważ nie jest on najmocniejszym punktem tego urodziwego nowoczesnego klasyka.

Honda CB1100 EX będzie dostępna w kolrach czerwonym ze srebrnymi pokrywami, białym ze srebrnymi pokrywami i czarnym z czarnymi pokrywami. Szkoda, że zabrakło pokazywanego przez Young Machine koloru niebieskiego. Wśród akcesoriów dostępne są między innymi podgrzewane manetki i chromowane dodatki.

Więcej o motocyklach Honda Autor: Wojciech Grzesiak