Hisun Sector 550: pojazd UTV, którego potrzebujesz do wielu zadań (transport, offroad, praca i rozrywka) - Motogen.pl

Hisun Sector 550 to pełnoprawny UTV, czyli użytkowy pojazd terenowy. Sprawdzi się w pracach w gospodarstwie, czy w terenie, ale także potrafi dostarczyć sporo adrenaliny. Do tego jest bezpieczny i posiada homologację.

Hisun Sector 550 – co to jest i dlaczego?

Hisun Sector 550 to pojazd UTV, zwany także side-by-side (a w skrócie SxS). Nazwę „side-by-side” przetłumaczyć można jako „obok siebie”, co odnosi się do sposobu zajmowania miejsca w kabinie, a jest też główną cechą, która odróżnia tego rodzaju pojazd od quada. Kierowca i pasażer siedzą obok siebie (podobnie jak w klasycznym samochodzie), na kanapie lub fotelach, osłonięci są kabiną, a konstrukcja kierownicy także przypomina samochodową. Zupełnie inaczej jest w przypadku quadów (na przykład bliźniaczy Hisun Tactic 550 – https://motogen.pl/hisun-tactic-550-duzy-quad-wielozadaniowy-do-pracy-i-do-zabawy/ ), które mają kierownicę typu motocyklowego, podobnie jak kanapę, na której pasażer siedzi za plecami kierowcy. Quady nie posiadają także kabiny.

Świetnym skrótem opisującym Hisuna Sectora jest także tytułowy „UTV”, czyli Utility Terrain Vehicle, a po polsku: użytkowy pojazd terenowy. Często wspomina się, że pojazdy tego rodzaju wyglądem przypominają wózki golfowe… Trzeba jednak powiedzieć, że na pierwszym wrażeniu wizualnym podobieństwa się kończą, bo wielozadaniowość Sectora w zasadzie nie zna granic!

Więcej o marce Hisun Motors znajdziesz na polskich profilach Facebook oraz Instagram.

Ogromna wielozadaniowość: UTV Hisun Sector 550

Hisun Sector 550 jest pojazdem o niezwykle szerokiej gamie zastosowań. Sprawdzi się w wszelkich zadaniach, które są choć luźno związane z jazdą terenową oraz zastosowaniami gospodarczymi. Jeżeli prowadzisz sad owocowy, albo górskie schronisko i poszukujesz pojazdu, który przetransportuje Ciebie, a do tego towar i narzędzia, Sector 550 sprawdzi się idealnie. Co więcej – posiada hak z wiązką elektryczną, a więc bez zastanowienia pociągnie przyczepę (także z oświetleniem!) załadowaną czym tylko zechcesz – masa ciągniętej przyczepy może wynosić aż do 500 kilogramów!

W zakresie ładowności, Hisun może poszczycić się też użytkową paką. Na bagażniku tylnym zmieści się aż 150 kilogramów ładunku. Żeby ułatwić zadanie, paka posiada otwieraną klapę oraz jest podnoszona – do tego posiada siłowniki, dzięki czemu do jej obsługi nie trzeba używać nadmiaru siły.

Zdjęcia – Hisun Sector 550:

Hisun Sector 550 w terenie?

Sector 550 lubi nie tylko pracę polową, w sadzie, czy w gospodarstwie – wyzwania terenowe nie są mu straszne. Jeżeli będzie musiał odśnieżyć teren w służbie gminnej, także sprawdzi się wyśmienicie – wystarczy zamontować mu pług.

Jeżeli zapuścisz się Sectorem 550 w offroad pełen wyzwań – niezależnie od tego, czy jesteś leśniczym, czy robisz to rekreacyjnie – też nie masz się czego bać. Z najgorszej opresji wyciągnie Cię fabrycznie montowana wyciągarka ze stalową liną. „Zakopanie się” jest jednak mało prawdopodobne, a to za sprawą kilku czynników. W terenie pomogą nie tylko opony z agresywnym bieżnikiem, ale także zaawansowany układ napędowy. Skrzynia biegów posiada przełożenie wysokie (do jazdy) oraz niskie (do przepraw terenowych). Poza tym do napędu tylnego (2WD) dołożyć można także napęd na wszystkie koła (4WD), a przedni dyferencjał można zablokować – wszystko to sterowane jest za pomocą przycisków, prosto zza kierownicy. Warto także wspomnieć o imponującym prześwicie 310 mm. Żaden teren nie jest Sectorowi straszny!

Nie można także zapomnieć, że amortyzatory Hisuna (z przodu i z tyłu) posiadają pełną regulację, co umożliwi dopasowanie pojazdu do własnych preferencji oraz odpowiednio do zastosowań.

Na drogi publiczne, z homologacją, na prawo jazdy – Hisun Sector 550

Hisun Sector 550 skutecznie odnajdzie się także na asfaltowych drogach publicznych. Można używać go w zwyczajnym ruchu, można dojeżdżać nim do pracy, czy też do miejsca wykonywania zleceń.

Pojazd posiada pełne oświetlenie (także wiązkę umożliwiającą podłączenie przyczepy z oświetleniem!), wliczając w to kierunkowskazy oraz światła drogowe i mijania. Lusterka oferują potężną widoczność, nie zabrakło klaksonu, a przednia szyba chroni przed wiatrem (w terenie chroni także przed gałęziami i innymi przeszkodami). Niezwykle ważnym dodatkiem – w takiej wersji Sector jest najczęściej wybierany przez klientów – pozostaje EPS czyli elektryczne wspomaganie kierownicy, dzięki któremu prowadzenie staje się łatwizną niezależnie od nawierzchni.

Sector 550 homologowany jest jako kategoria pojazdu T3b, a to oznacza, że do jego prowadzenia wystarczy prawo jazdy kategorii B lub samo T. Niesie to za sobą także kolejne korzyści, jak możliwość łatwego zakupu przez rolników i przedsiębiorców, wraz z odliczeniem podatku VAT, także w formie leasingu. Do jazdy Sectorem nie jest wymagane posiadanie kasku (jednak jazda w kasku jest zalecana, a szczególnie w terenie).

Bezpieczny i komfortowy – UTV Sector 550

Jazda Sectorem 550 to nie tylko praca i ciężki offroad. To także czysta rekreacja i rodzinne wypady. Sector posiada schowki, jest praktyczny i wygodny. Ma 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, co jest podstawą bezpieczeństwa. Nie zabrakło wygodnych uchwytów – a o spokój ducha dba także kabina nadwozia, która pełni jednocześnie funkcję swoistej klatki bezpieczeństwa w razie (wielce nieprawdopodobnej) wywrotki.

Zdjęcia – Hisun Sector 550:

Silnik i podwozie: Hisun Sector 550

Hisun Sector 550 napędzany jest niezawodną, jednocylindrową, chłodzona cieczą jednostką, z rozrządem OHC, o pojemności 546 cm3. Pełna moc wynosi imponujące 28,5 KM, natomiast moment obrotowy to aż 38,7 Nm. Napęd przenoszony jest za pomocą przekładni CVT, a więc nie trzeba przejmować się obsługą sprzęgła lub zmianą biegów.

Podwozie to zaawansowana konstrukcja z podwójnymi wahaczami A-Arm z przodu i z tyłu, a kalamitki pomagają w utrzymaniu topowej sprawności. Amortyzatory posiadają pełną regulację, a masa pojazdu wynosi 743 kilogramy. Wahacze osłonięte są aluminiowymi płytami.

Za wytracanie prędkości odpowiedzialne są hydrauliczne hamulce na obu osiach obsługiwane przewodami w stalowym oplocie. Potężny zbiornik paliwa o pojemności 28 litrów sprawia, że nie trzeba wozić ze sobą dodatkowych kanistrów.

Hisun Sector 550 – dla kogo?

Sector 550 od marki Hisun wręcz szokuje swoją wielozadaniowością. Sprawdzi się w pracach polowych, w terenie. Będzie pełnił funkcję pojazdu zarówno użytkowo-transportowego, jak też czysto rekreacyjnego. Wypełni trudne zadania z przyczepą i ładunkiem, ale także dostarczy weekendowej adrenaliny, albo zagwarantuje spokój w rodzinnym wypadzie do lasu. Do tego oferuje wysokie bezpieczeństwo oraz łatwość prowadzenia zbliżoną do typowego samochodu osobowego. Wybierz sam, do czego chcesz używać pojazdu Hisun Sector 550.

W czasie publikacji tego tekstu Sector 550 kosztuje 55 490 zł, a dostępny jest w czterech kolorach. Znajdź swój najbliższy salon marki Hisun Motors na hisunmotors.pl/dealerzy.

Hisun Sector E1 – elektryczny pojazd wielozadaniowy

W ofercie dostępny jest też niemalże identyczny model Hisun Sector E1. Od wcześniej opisywanej wersji 550, wersja E1 różni się tym, że jest elektryczna!

Sector E1 posiada pojemne baterie pozwalające uzyskać spory zasięg. Motor elektryczny generuje aż 22 kW mocy, czyli ok 29,5 KM. Masa własna jest wprawdzie większa (935 kg), ale to oznacza także większą ładowność zarówno na pace (227 kg), jak i większy ciężar ciągniętej przyczepy (680 kg)! Po względem budowy podwozia, Sector E1 nie różni się znacznie – także ma dołączany napęd na 4 koła oraz blokadę przedniego dyferencjału. Więcej dowiesz się na stronie i u dealerów Hisun Motors.

Zdjęcia Hisun Sector E1:


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany