Dwieście kilometrów na godzinę, zasięg 160 km, 0-100 km/h w trzy sekundy oraz cena trzydzieści siedem tysięcy złotych. Czy ten obiecujący startup z Indii wejdzie do produkcji?
Motocyklowe Mistrzostwa Świata weszły w nową, elektryzującą wyścigową erę. Potwierdzone info! W sezonie 2019 rusza Puchar Świata w nowej elektrycznej wyścigowej serii MotoE, zatwierdzony przez Międzynarodową Federację Motocyklową pod nazwą FIM MotoE World Cup.
Pojazdy elektryczne a szczególnie motocykle postrzegane są jako ciężkie i z osiągami zoptymalizowanymi na rzecz dużych zasięgów. Tymczasem chcielibyśmy przedstawić film zrywający z dotychczasowym wizerunkiem. Przed wami Lawless OCC Electric Drag Bike & Larry "Spiderman" McBride w akcji. Słabo?
Wraz z każdą informacją o motocyklach elektrycznych pojawiają się komentarze o beznadziejności dźwięku w takich jednośladach. Czy jednak głośny, rasowy dźwięk jest aż tak ważny?
Motocykle elektryczne to temat nieunikniony. Czy nam się to podoba, czy nie, zarówno my, jak i nasze dzieci będziemy jeździć elektrykami, a nasze wnuki silniki spalinowe oglądać będą jedynie w muzeach. W tej chwili jeszcze nam to nie grozi z różnych względów, a jednym z wielu aspektów są ograniczenia technologiczne, na przykład te związane z pojemnością baterii. Czy jesteśmy jednak świadkami przełomu mającego rozwiązać tę kwestię?
Szef Volkswagena zapowiedział, że do 2030r każda marka wchodząca w skład koncernu musi mieć w swojej ofercie pojazd elektryczny.Dotyczy to oczywiście także Ducati, wchodzące od kilku lat w portfolio koncernu.
Studenci z Akademii Górniczo-Hutniczej zaprezentowali motocykl elektryczny. Polacy zdecydowali się na nietypowy montaż silnika, co ma zdecydowanie zredukować hałas.
W konkursie na motocykl roku przeprowadzanym przez MCN po raz pierwszy wprowadzono kategorię "motocykl elektryczny". Zwycięzcą została Energica Eco - poniżej kilka słów o modelu.
W dobie pro-ekologicznego nastawienia nie dziwi fakt, że zaczynają się pojawiać pierwsze customowe kreacje z napędem...elektrycznym. Być może już niedługo znajdziemy baterie z chromowanymi lub czarnymi obudowami, grawerowane lub w płomienie, albo tuningowe transformatory czy magnesy do uzwojenia wzbudzenia. A już bardziej serio -jak Wam się podoba klimat pierwszych prób tuningu elektryków?
Technologia wytwarzania akumulatorów to wciąż największa przeszkoda w płynnym przejściu na pojazdy napędzane elektrycznie. Obecne źródła energii mają sporo ograniczeń, a ich pojemność jest daleka od rozsądnego minimum. Największe szanse w tym wyścigu mają akumulatory półprzewodnikowe, na które postawili w tym momencie najpoważniejsi gracze na rynku.
Kałasznikow - najbardziej rozpoznawalna rosyjska marka, której produkty trafiły nawet na flagi dwóch państw - postanowiła rozszerzyć ofertę rynkową o motocykle. Co ciekawe, będą to pojady...elektryczne.