Motocykl E-Moto AGH jest motocyklem terenowym od podstaw skonstruowanym w Akademii Górniczo-Hutniczej. Zbudowany został we współpracy kilku wydziałów Akademii. Pojazd zajął czwarte w klasyfikacji generalnej na zawodach Smart Challenge w Barcelonie, w dniach 6-9 lipca b.r.

Ciekawostką jest umieszczenie silnika w tylnej piaście, co ma wyeliminować konieczność montażu łańcucha – dzieki takiemu rozwiązaniu następuje  zdecydowana redukcja hałasu, generowanego przez motocykl.

E-Moto AGH ma silnik o mocy stałej 8 kW i chwilowej 14 kW, zasięg: 100km lub godzina jazdy off-roadowej i rozpędzimy go do 80 km/h. Wiele elementów wykonano z carbonu, stali chromowo-molibdenowej a wahacz ze stali 355. Studenci napisali także aplikację na smartfona, umożliwiającą zdalną komunikację. Pojazd został wyposażony także w komputer pokładowy, wyświetlający wszystkie parametry jazdy. Ciekawostką jest zastosowanie metody druku 3d do produkcji niektórych elementów.

Najważniejsze parametry motocykla:

  • innowacyjne rozwiązanie: silnik w piaście tylnego koła o mocy stałej 8 kW (chwilowej 14 kW),
  • baterie litowo-jonowe o pojemości 54 Ah, 3,2 kWh,
  • zasięg na baterii: ok. 100 km/1h pracy w terenie,
  • rama autorskiej konstrukcji wykonana z chromo-molibdenu,
  • wahacz autorskiej konstrukcji ze stali 355,
  • obudowa z włókna węglowego,
  • komputer pokładowy wyświetlający wszystkie parametry jazdy,
  • dedykowana aplikacja na smartfona umożliwiająca zdalną komunikację,
  • prędkość maksymalna: 80 km/h.

Trzeba przyznać, że pojazd, szczególnie biorąc pod uwagę, że został zaprojektowany i wykonany przez polskich studntów budzi duże zainteresowanie.

Swoją drogą, jak myślicie, w którym roku zakończy się produkcja motocyklowych silników spalinowych?

Więcej w Ciekawostki, Elektryczność
Yamaha Motoroid – motocyklowa sztuczna inteligencja

Yamaha swoim prototypem o nazwie Motoroid łączy świat elektrycznych motocykli i sztucznej inteligencji. Pojazd ten jest inteligentny, odróżnia swojego właściciela...

Zamknij