Peter Hofbauer z firmy EcoMotors zaprojektował dwucylindrowy silnik dwusuwowy, nazwany OPOC (Opposed Piston Opposed Cylinder). Skrót ten w języku angielskim oznacza, że w silniku znajdziemy dwa przeciwstawne cylindry, z których każdy zaopatrzony jest w dwa przeciwstawnie ułożone do siebie tłoki.
Napęd ma układ dwusuwowy, ale tłoki w cylindrze silnika OPOC pzesuwają się tylko do połowy długości cylindra, w związku z czym wał osiąga duże prędkości przy jednoczesnych niewielkich wibracjach, jakie generuje cała jednostka. Sam pomysł nie jest nowy, ale Hofbauer ulepszył go i wprowadził możliwość budowy systemów modułowych, gdzie elektronicznie sterowane sprzęgło włącza potrzebny w danym momencie moduł.
Silnik może pracować na dowolnym dostępnym na rynku rodzaju paliwa. Jest lekki, prosty, ekonomiczny, a także przyjazny środowisku, gdyż spełnia najostrzejsze normy emisji spalin EPA – Federalnej Agencji Ochrony Środowiska. OPOC miał docelowo zastępować silniki diesla używanych w samochodach i innych pojazdach czterokołowych, jednak jeśli silnik przejdzie pomyślnie wszystkie testy, nie jest wykluczone, że znajdzie także zastosowanie w motocyklach.
Parametry techniczne OPOC:
Średnica cylindra: 100 mm
Waga na sucho: 133 kg
Wymiary (dł./szer./wys.): 579,12 mm/1049 mm/469,9 mm
Moc maksymalna: 325 KM przy 3500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 900 Nm przy 2100 obr./min