Jak podaje serwis Gaadi.com, Ducati przygotowuje się do otwarcia salonu w mieście Guragon, które jest jednym z najlepiej rozwiniętych ośrodków biznesowych i przemysłowych w Indiach. Miasto jest położone 32 kilometry od New Delhi. Pierwsze informacje na temat otwarcia oficjalnego przedstawicielstwa Ducati w Indiach pojawiły się w marcu ubiegłego roku.
Motocykle włoskiej marki były dostępne w Indiach już od 2008 roku, ale wtedy były sprowadzane przez firmę Precision Motor, która zajmowała się również sprzedażą samochodów marki Porsche. Według informacji z Indii właścicielem salonu jest firma AMP Motors, która zajmuje się sprzedażą samochodów marki Jaguar i Land Rover. Według planów sprzedaż motocykli Ducati miała rozpocząć się w połowie tego roku, ale w takim układzie wszystko wskazuje na to, że nastąpi to wcześniej. Doskonałą okazją na „przedstawienie się” indyjskiej klienteli będą targi Auto Expo w New Delhi, które rozpoczynają się już 4 lutego.
Można zakładać, że najbardziej przystępne cenowo będą modele z serii Monster oraz Scrambler, ale w salonach pojawi się oczywiście cała gama produktów włoskiego producenta. W obniżeniu cen może pomóc Volkswagen India, który posiada fabrykę oraz montownię w Chakan. Obecnie fabryka produkuje i składa również Skodę Rapid. W Chakan są produkowane modele Jetta, Polo i Vento, a w montowni składano między innymi modele Touareg, New Beetle i Phaeton. Oprócz tego Skoda ma własną montownię i fabrykę w Aurangabadzie i korzysta z niej także Audi. Dotychczas Audi składało tam modele A3, A4, A6, Q5 i Q7.
Możliwość sprowadzania motocykli Ducati w częściach i składanie ich na miejscu pozwoli znacznie obniżyć ceny produktów. Warto również wspomnieć, że na początku tego roku Indie zniosły ulgi dla importowanych samochodów i motocykli, również tych, które docierają do kraju w częściach. Przez taki ruch już zdążyły wzrosnąć ceny motocykli KTM.
O tym, że Indie są atrakcyjne dla europejskich i amerykańskich marek może świadczyć fakt, że już są tam obecni tacy producenci jak Harley-Davidson, Triumph i wspomniany KTM. Dzięki współpracy z Mahindrą na rynku indyjskim pojawi się także Peugeot. BMW Motorrad z kolei nawiązało współpracę z TVS i już powstały gotowe prototypy małego motocykla o oznaczeniu K03. Prezes Ducati – Claudio Domenicali – zapowiedział jednak, że nie zamierza wypuścić na rynek tańszych Ducati z małymi silnikami, ponieważ chce, aby producent był kojarzony tylko i wyłącznie z segmentem premium.