Spis treści
Ducati Scrambler Classic, Full Throttle, Urban Enduro i Icon. Nasza opinia, dane techniczne, cena, jakie opony
Ducati Scrambler zadebiutował w 2015 roku w czterech wersjach. Podstawową był Icon. Classic miał szprychowe koła, wyższą, chromowaną kierownicę i kilka klasycznych dodatków. Full Throttle to nakładka na tyle siedzenie, specjalne felgi i grafika kojarząca się ze sportem, dynamiką. Urban Enduro to oczywiście wersja uterenowiona, z większym prześwitem, podniesionym błotnikiem itp.
Nieco później dołączył do nich także Cafe Racer z miniowiewką i typowo cafe-racerową kierownicą oraz inaczej wystylizowanym tyłem. Ten ostatni miał grafikę w klimacie Ace Cafe czyli czarna ze złotymi szprunkami i felgami w tym samym kolorze. Ducati Scrambler był wyposażony w ABS a jego silnik to stary znajomy o pojemności 803 ccm z dwoma zaworami na cylinder.
Ducati scrambler dane techniczne
Typ | dwucylindrowy, czterosuwowy, dwa zawory na cylinder |
Pojemność | 803 ccm |
Stopień sprężania | 11:01 |
Średnica cylindra / skok tłoka | 88 mm / 66 mm |
Układ paliwowy | elektroniczny wtrysk paliwa |
Chłodzenie | powietrzem i olejem |
Skrzynia biegów | sześciostopniowa |
Sprzęgło | wielotarczowe mokre |
Przeniesienie napędu | łańcuch |
Długość | 2100-2165 mm |
Wysokość | 1150 mm |
Szerokość | 845 mm |
Rozstaw osi | 1445 mm |
Wysokość siedzenia | 790 mm (opcjonalnie 770 mm) |
Masa (sucha) | 170 kg |
Masa motocykla gotowego do jazdy z bakiem zalanym w 90% | 186 kg |
Zbiornik paliwa | 13,5 l |
Rama | stalowa, rurowa, kratownicowa |
Przednie zawieszenie | widelec Kayaba upside-down, Ø 41 mm, skok 150 mm |
Tylne zawieszenie | element resorująco-tłumiący Kayaba, regulacja napięcia wstępnego sprężyny, skok 150 mm, aluminiowy wahacz |
Przedni hamulec | zacisk czterotłoczkowy Brembo, ABS, tarcza 330 mm |
Tylny hamulec | zacisk jednotłoczkowy Brembo, ABS, tarcza 245 mm |
Przednia opona | 110/17-18 Pirelli MT 60 RS |
Tylna opona | 180/55-17 Pirelli MT 60 RS |
Prędkość maks. | 195 km/h |
Moc | 75 KM (55 kW) @ 8250 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 68 Nm @ 5750 obr/min |
Spalanie | 6,1 l/100 km |
Jak zauważyliście, Ducati Scrambler dane techniczne prezentuje powyższa tabela. Dobrą wiadomością dla użytkowników jest fakt, że silnik, pod warunkiem serwisowania uchodzi za wyjątkowo trwały.
Ducati Scrambler opony
W Ducati Scrambler opony są ważnym tematem. Ciśnienie ogumienia ma wpływ na dobre prowadzenie pojazdu, a zastosowane opony nadają się do jazdy po szutrach, w czym prezentowany pojazd sprawdza się świetnie. Niektórzy użytkownicy wymieniają je na Dunlopy Mutanty chętnie wykorzystywane przez miłośników Supermoto.
Ducati Scrambler cena
Ducati Scrambler jest jeszcze drogi. Pojedyncze egzemplarze z pierwszych roczników w zależności od wersji, wyposażenia i stanu kosztują 18-28 tys. zł. Rynek oferuje do Ducati Scrambler akcesoria nie tylko zmieniające go w turystyka, ale i enduro. Model jest chętnie wykorzystywany przez miłośników customisingu.
Nasza opinia
Wraz z modelem Scrambler Ducati otworzyło się na miłośników klasyki, lifestylu w klimacie lat 70 i 80 oraz na mniej zamożnego nabywcę. Katalog akcesoriów jest długi, a cena motocykla nie odstrasza, biorąc pod uwagę roczniki. Naszym zdaniem to fajna propozycja dla kogoś, kto się nie spieszy, a lubi przyjemności…
Zobacz także Harley Davidson Sportster S oraz Honda Valkyrie
Leave a Reply