BMW R 1250 R 2023: nowy reflektor i kilka zmian w roadsterze [opis, zdjęcia, dane techniczne, film] - Motogen.pl

BMW R 1250 R na rok 2023 otrzymuje wiele zmian. Wciąż pozostaje naked-roadsterem, ale ma lepszy reflektor LED, więcej elektronicznych asystentów oraz nowe wyposażenie standardowe.

BMW Motorrad zaprezentowało wczoraj nową odmianę jednego z najbardziej ikonicznych motocykli. Można uznać go za swoisty wzorzec jednośladów z segmentu roadster. Chodzi oczywiście o nakeda R 1250 R. Otrzymał nowy, LEDowy reflektor oraz sporo zmian w elektronice. Wszystkie szczegóły poniżej.

BMW R 1250 R 2023 – film i zdjęcia

BMW R1250R na 2023 – najważniejsze zmiany

  • Silnik boxer z technologią BMW ShiftCam do zmiany faz rozrządu zaworów i skoku zaworów po stronie dolotowej.
  • Duża moc w całym zakresie prędkości obrotowych silnika, zoptymalizowane zużycie paliwa i poziomy emisji, zwiększona płynność pracy i wyrafinowanie.
  • Moc i moment obrotowy: 100 kW (136 KM) przy 7 250 obr./min i 143 Nm przy 6 250 obr./min.
  • Dynamiczna kontrola trakcji (DTC) w standardzie.
  • BMW Motorrad ABS Pro (częściowo zintegrowany) w standardzie.
  • Dynamic Brake Control (DBC) w standardzie.
  • Trzy tryby jazdy w standardzie.
  • Tryb jazdy „ECO” dla szczególnie ekonomicznej jazdy w standardzie.
  • Tryby jazdy Pro z dodatkowymi trybami jazdy i nowym trybem jazdy, a także kontrola momentu obrotowego oporu silnika (MSR) jako wyposażenie opcjonalne.
  • „Sportowy” tryb ekranu w standardzie.
  • Nowe kierunkowskazy LED i światła do jazdy dziennej w standardzie.
  • Wbudowane gniazdo zasilania i gniazdo USB w standardzie.
  • Nowy reflektor w pełni LED z adaptacyjnym światłem skrętu jako wyposażenie opcjonalne.
  • Podgrzewanie kanapy dla kierowcy i pasażera jako wyposażenie opcjonalne.
  • Nowe zestaw do jazdy solo.
  • Nowe szprychowe koła jako wyposażenie dodatkowe.
  • Inteligentne połączenie alarmowe SOS w standardzie.
  • Atrakcyjny kolor bazowy, a także dwa warianty modelu Triple Black i Sport jako opcjonalne dodatki fabryczne.
  • Rozszerzona gama elementów wyposażenia opcjonalnego i oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad.

Silnik w BMW R 1250 R 2023

BMW Motorrad i purystyczny, nagi roadster napędzany silnikiem bokser – to zawsze była historia sukcesu, odkąd pojawiły się motocykle BMW.

Czy to na krętych wiejskich drogach, na strzelistych alpejskich przełęczach, na wycieczce z pasażerem, czy na krótkiej, relaksującej jeździe po pracy – R 1250 R błyszczy dzięki sportowej zwinności, komfortowi i dynamicznym osiągom silnika boksera.

Teraz BMW Motorrad zaoferowało w R 1250 R kilka nowych standardowych funkcji i opcjonalnych dodatków – aby generować jeszcze bardziej intensywną przyjemność z jazdy roadsterem. Tak jak poprzednio, legendarny 2-cylindrowy silnik bokser zapewnia potężny moment obrotowy. Nadal ma pojemność silnika 1,254 cm3 i nawet zgodnie z normą EU5 generuje 100 kW (136 KM). Dzięki technologii BMW ShiftCam (zmienne fazy rozrządu i stopień podnoszenia zaworów po stronie dolotowej) zapewnia dużą moc w całym zakresie prędkości obrotowej, wyjątkowo płynną i cichą pracę oraz wyjątkowe wartości zużycia paliwa i emisji.

R 1250 R 2023: nowa elektronika w BMW

Dynamiczna kontrola trakcji (DTC) i nowy tryb jazdy „ECO” w standardzie. Tryby jazdy Pro z preselekcją trybu jazdy i kontrola hamowania momentem obrotowym silnika (MSR) jako wyposażenie opcjonalne.

Standardowa dynamiczna kontrola trakcji DTC zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy dzięki zapewnieniu doskonałej trakcji.

Nowy standardowy tryb jazdy „ECO” pomaga kierowcy podróżować tak oszczędnie, jak to tylko możliwe. Tryb jazdy ECO pozwala kierowcy korzystać z innowacyjnej technologii silnika BMW Motorrad ShiftCam przede wszystkim w taki sposób, aby osiągnąć maksymalny zasięg. W trybie ECO kierowca jest zachęcany do jazdy tak oszczędnie, jak to możliwe, z miękką krzywą sterowania przepustnicą i umiarkowanym ograniczeniem momentu obrotowego silnika. W trybie ECO kolorowy ekran TFT zapewnia wyświetlacz wydajności w górnej linii stanu. Jeśli chcesz uzyskać maksymalne osiągi – na przykład do wyprzedzania lub jazdy pod górę – przycisk trybu jazdy może być użyty do szybkiego i łatwego przełączenia się w inny tryb jazdy.

Nowy R 1250 R może być wyposażony w opcję trybów jazdy Pro jako wyposażenie opcjonalne. Zapewnia między innymi dodatkowe, indywidualnie konfigurowalne tryby jazdy. Korzystając z funkcji wstępnego wyboru trybu jazdy, kierowca może indywidualnie ustawić tryby jazdy pod przyciskiem.

Kontrola hamowaniem momentem obrotowym silnika (MSR) to kolejny nowy element trybu jazdy Pro. MSR może być użyty, aby bezpiecznie uniknąć szarpania, które może wystąpić przy jeździe ze stałą prędkością lub przy redukowaniu biegów powodującym hamowanie (i poślizg) tylnego koła

ABS Pro (częściowo zintegrowany oraz DBC w standardzie – BMW R 1250 R 2023

Jako popularny motocykl sportowo-turystyczny, R 1250 R w najnowszej edycji jest standardowo wyposażony w BMW Integral ABS Pro. Jest to układ hamulcowy, który oferuje jeszcze większe bezpieczeństwo podczas hamowania – nawet podczas pochylania się w zakrętach. Wraz z rozwojem koncepcji trybu jazdy, dodawane będą również nowe funkcje. Na przykład charakterystyka sterowania ABS zostanie dostosowana do danego trybu jazdy.

W ramach opcji „Riding Modes Pro”, układ Dynamic Brake Control (DBC) dodatkowo wspiera kierowcę podczas manewrów hamowania awaryjnego. DBC zwiększa bezpieczeństwo unikając niezamierzonego otwierania przepustnicy. Poprzez interwencję w sterowanie silnikiem, moment napędowy jest zmniejszany podczas hamowania, tak aby w pełni wykorzystać siłę hamowania na tylnym kole. Dzięki temu motocykl jest stabilny i skraca drogę hamowania.

BMW R1250R 2023 – nowe LEDy

Nowy reflektor Full LED z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów jako opcjonalny dodatek. Nowo zaprojektowane kierunkowskazy LED i kultowe światła do jazdy dziennej w standardzie.

Standardowy reflektor Full LED już teraz oświetla drogę niezrównanym jasnym, czystym światłem. Zwiększone bezpieczeństwo podczas jazdy w nocy zapewnia adaptacyjne światło zakrętowe, które jest elementem wyposażenia opcjonalnego. Kierowca korzysta z jeszcze lepszego oświetlenia drogi na zakrętach, zapewniając w ten sposób jeszcze bezpieczniejszą jazdę w nocy. Adaptacyjne światło zakrętowe działa poprzez włączenie dodatkowych modułów LED w głównym reflektorze, w zależności od kąta pochylenia. Jest aktywowany przy nachyleniu większym niż 7° i prędkości większej niż 10 km/h. Doświetlanie można doskonale doświadczyć do kąta pochylenia 25 °.

Nowe standardowe wyposażenie obejmuje przeprojektowane kierunkowskazy LED (również dla USA) i kultowe światła do jazdy dziennej.

Ekran TFT z trybem Sport – BMW R 1250 R 2023

Tak jak poprzednio, nowy R 1250 R jest wyposażony w kolorowy wyświetlacz TFT ze zintegrowaną nawigacją „krok po kroku” i rozbudowaną łącznością. Kierowca może wybierać między różnymi trybami wyświetlania. Obejmuje to również ekran „Sport”, który dostarcza w czasie rzeczywistym informacji o aktualnym i maksymalnym kącie pochylenia, a także o interwencji systemów jak ABS Pro lub DTC.

R 1250 R 2023: gniazdo USB, połączenie SOS, podgrzewanie…

Gniazdo USB i inteligentne połączenie alarmowe w standardzie. Podgrzewanie kanapy dla kierowcy i pasażera, aby jazda turystyczna była jeszcze przyjemniejsza, dostępna jako opcja dodatkowa.

Nowe BMW R 1250 R oferuje już w standardzie dwa różne gniazda. Poprzednie 12-woltowe gniazdo zasilania oraz dodatkowe gniazdo USB-A 5V. Ten najczęściej używany typ gniazda USB z nowo opracowaną elektroniką ładującą umożliwia np ładowanie smartfona podczas jazdy. Dostępny jest prąd ładowania do 2 400 mA, umożliwiający szybkie ładowanie w zależności od rodzaju używanego smartfona.

Inteligentne połączenie alarmowe eCall jest również standardowy, wyposażeniem. ECall służy do zapewnienia szybkiej pomocy w nagłych wypadkach.

System podgrzewania kanapy dla kierowcy i pasażera jako opcja dodatkowa również znacznie zwiększa komfort, gdy temperatury są niskie. Podgrzewane fotele są dostępne w połączeniu z dwoma pojedynczymi siedzeniami i są oferowane wyłącznie w połączeniu z podgrzewanymi manetkami. Opracowano nową, wygodną koncepcję obsługi fotela kierowcy z pięcioma poziomami ogrzewania. Ustawienia podgrzewanych manetek – w połączeniu z ogrzewaniem kanapy z pięcioma zamiast dwóch poziomów ogrzewania – są obsługiwane za pomocą menu. Ogrzewanie siedzenia pasażera ma dwa poziomy ogrzewania i jest obsługiwane przez przełącznik w lewym dolnym rogu tylnej ramy.

Dane techniczne BMW R 1250 R 2023:


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany