Dwie 320 milimetrowe tarcze hamulcowe z przodu zapewniają BMW F 800 R maksymalną siłę hamowania, a opcjonalny system ABS BMW Motorrad oraz system monitorowania ciśnienia w oponach TPC oferują dodatkowe bezpieczeństwo. Ten motocykl jest również bardzo zwinny. Zawdzięcza to częściowo lekkiej, sztywnej, aluminiowej ramie i dynamicznie wystylizowanemu podwójnemu wahaczowi, dzięki którym sucha masa motocykla wynosi zaledwie 177 kg. Prowadzenie jest niesamowicie precyzyjne dzięki doskonale zestrojonemu zawieszeniu oraz zbiornikowi palia umieszczonemu pod siedzeniem, dla obniżenia środka ciężkości.
Bogactwo opcji stylistycznych, takich jak diodowe kierunkowskazy, elementy lakierowane i wykończenia chłodnicy nadają mu jeszcze bardziej sportowy wygląd. Chris Pfeiffer, freestylowy Mistrz Świata w klasie streetbike, tak wypowiada się o swoim nowym BMW F 800 R: „Nadzwyczajne zalety tego motocykla pozwalają mi naprawdę sięgnąć granic możliwości, dzięki czemu mogę wymyślać nowe, jeszcze bardziej ekstremalne tricki!'
Silnik | 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i układem smarowania z suchą miską olejową. |
Pojemność | 798 cm3 |
Prędkość max | ponad 200 km/h |
Moc | 64 kW (87 KM) przy 8,000 obr/min (możliwa redukcja mocy do 25 kW (34 KM) przy 6,000 obr/min) |
Maks. moment | 86 Nm przy 6,000 obr/min (możliwe 58 Nm przy 3,250 obr/min)) |
Chłodzenie | Ciecz |
Rama | Mostkowa aluminiowa, silnik stanowi część konstrukcji nośnej |
Zbiornik paliwa | 16 l |
Przednie zawieszenie | Widelec teleskopowy Ø 43 |
Tylne zawieszenie | Dwustronny wahacz odlewany z aluminium, amortyzator centralny, ręczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia (pokrętło), regulacja tłumienia odbicia |
Przednia opona | 120/70 ZR 17 |
Tylna opona | 180/55 ZR 17 |
Przedni hamulec | Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, stały zacisk czterotłoczkowy, ABS |
Tylny hamulec | Jedna tarcza, średnica 265 mm, pływający zacisk jednotłoczkowy, ABS |
Zostaw odpowiedź