Hayabusa była pierwszym motocyklem seryjnym, który przełamał barierę 300 km/h. Suzuki stworzyło tym samym silnik mocarny i podatny na modyfikacje. Polski kanał Povagowani stworzył film o silniku Hayabusy, warto obejrzeć.
Jeżeli poza motocyklami, jesteś też fanem motoryzacji, z pewnością trafiłeś kiedyś na kanał Povagowani. Ekipa maniaków motocyklowych publikuje filmy, w których prowadzą analizy techniczne silników, oraz opowiadają o nieznanych faktach i ciekawostkach motoryzacyjnych. Tym razem Povagowani skupili się na jednym z najlepszych silników w historii motoryzacji – chodzi o Suzuki Hayabusę.
Rozpoczynając film, prowadzący Robert wspomniał o sytuacji ekonomicznej Japonii, a historię silnika Hayabusy zaczął od… Kawasaki GPZ900R i wojny japońskich producentów o osiągi oraz o prędkość maksymalną. Dalej prowadzący opowiada o charakterystycznych cechach konstrukcyjnych Hayabusy – a szczególnie jej silnika, który pozwalał osiągać 312 km/h.
Povagowani wspomina o umowie ograniczającej prędkości maksymalne motocykli do 299 km/h oraz o tym, jak rynek wtórny radził sobie z elektronicznymi ogranicznikami. Tłumaczy fenomen oraz podstawy montowania układów turbosprężarek do Hayabusy. A gdy mówi się o tuningu tego modelu, oczywiście nie może też zabraknąć postaci Ghostridera!
Autor opowiada o kolejnych modyfikacjach silnika w Hayabusach generacji 2 i 3, podkreślając fakt, jak przyjazny tuningowi ten silnik cały czas pozostaje.
Obejrzyj i daj znać, czy wszystko zgadza się z wiedzą, którą do tej pory miałeś o Suzuki Hayabusie. Panie Povagowany, dziękujemy za tak dobry film!
Skoro Twoja pasja do Hayabusy właśnie się rozgrzała, to jako Motogen zapraszamy do kolejnych kilku naszych materiałów o Hayabusie:
- Szybka opinia: pierwszy raz jeździłem Suzuki Hayabusą 2022 – wady i zalety;
- Film i artykuł: Suzuki Hayabusa z 2021 na torze – czy to ma sens?;
- Test Hayabusa III Generacji – film i artykuł;
- Film i artykuł: Suzuki Hayabusa kontra GSX-S1000GT – który dla kogo? TEST i porównanie!.
Zostaw odpowiedź