Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Barton Classic 125 – chopper aspirujący w rewelacyjnie niskiej cenie Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Barton Classic 125 – chopper aspirujący w rewelacyjnie niskiej cenie test, opinie i oceny

Pokazałem swojej dziewczynie stojącego w garażu Bartona Classic 125 i zapytałem, na ile go wycenia? Nie dość, że nie zasugerowała grzecznie – jak już się to zdarzało z innymi pojazdami - bym zabrał „to” z jej miejsca parkingowego, to jeszcze odparła bez wahania, że ze 2 dychy. Oddam Ci go za pół ceny w takim razie, a i tak zarobię 50% - odpowiedziałem z uśmiechem. 5190 zł - tyle dokładnie kosztuje, a ile jest naprawdę wart ten chopper na prawo jazdy kategorii B?

Pojazdy pochodzenia azjatyckiego mocno walczą o rynek w klasie stodwudziestekpiątek. Ciężko jest im zwyciężać z polskimi markami takimi jak Romet czy Junak, które już od dawna kupują gotowe pojazdy na Dalekim Wschodzie, a są liderami sprzedaży w klasie dzięki sile wykreowanych marek. Jednak trzeba przyznać, że motocykle, pejoratywnie określane jako „Chińczyki”, coraz częściej znajdują swoich amatorów. Dzieje się to głównie za sprawą dobrego stosunku jakości do ceny. I okazuje się, że mając na uwadze ten parametr, w naszym pięknym kraju można naprawdę dużo sprzedać.

 

Barton Classic 125

 

Kilka dni temu do naszej redakcji trafił Barton Classic – mały, tani i jednocześnie dobrze wykonany pojazd w stylu chopper. Muszę przyznać, że potraktowaliśmy go dość hardkorowo: postawiliśmy na koło i spaliliśmy nim gumę, a zrobiliśmy to dość celowo. By sprawdzić trwałość zastosowanych materiałów i jakość wykonania.

Jakość i design

Jak potwierdził eksperyment z narzeczoną – nie ma lipy. Ona lubi się otaczać przedmiotami premium i każde badziewie wyczuje na kilometr. Tymczasem Barton się jej spodobał. Trochę się zdziwiła niewielkimi gabarytami tego pojazdu, kiedy nim wyjechałem na drogę, ale powiedziała, że jest ok. Może na zlocie Hells Angels nie wyglądałbym na nim zbyt poważnie, ale gdybym dopiero co rozpoczynał przygodę motocyklową, to mógłbym na mieście kreować się na prawdziwego twardziela.

 

Rzeczywiście Barton wygląda jak mały choperek, klasyczny wygląd, 18-calowa obręcz koła z przodu, trochę chromowanych elementów i stylizacja na prawdziwy motocykl. Co najważniejsze - nie ma tu typowych chińskich pseudo upiększaczy, jak plastikowe osłonki, nakładki i tym podobne.

 

Dobrze też są spasowane poszczególne elementy i gładko położony lakier. Ogólnie jakość wykonania nie budzi zastrzeżeń.

 

Wszystko na pierwszy rzut oka wygląda estetycznie. Pierwsze, co zaskakuje niepozytywnie, to topornie dokręcona stopka – naprawdę ciężko się ją wysuwa, być może wystarczy poluzować śrubkę. Ja chętniej korzystałem z centrala.

 

Druga sprawa to klamka sprzęgła – niby sprawnie łapie, ale jakoś ciężko operuje się nią wyłącznie dwoma palcami. Trzecia rzecz to dobijanie przy zjeździe z wyższych krawężników i poziomych zwalniaczy na drodze. Ostatnia to dość ciężko pracująca wajcha biegów – w zasadzie nie da się przebić na luz z jedynki, trzeba najpierw wbić dwóję i delikatnie pacnąć w dół.

 

Więcej wad nie stwierdzono – nic się nie urwało, nie odkręciło, wszystko pracuje tak, jakbyś sobie życzył w pojeździe średniej, przyzwoitej klasy. Pojazd przeżył nasz test w nienaruszonej postaci!

 

Zobacz dane techniczne motocykla Barton Classic 125 w naszym katalogu motocykli

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Barton

Strony:

Pliki do pobrania

motogen_katalog_125.pdf
Katalog motocykli i skuterów 125
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Barton Classic 125 w teście Motogen.pl

68
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści