Spis treści
Tracer 9 i Tracer 9 GT to najnowsza generacja motocykla sportowo turystycznego od Yamahy. Otrzymała większy i mocniejszy silnik, wyższe wyposażenie, lepsze podwozie.
W 2015 roku do Europy trafiła pierwsza Yamaha Tracer 900 i z miejsca odmieniła sposób postrzegania klasy sportowo-turystycznej. Dziś poznajemy III generację modelu, który jest jeszcze lepszy pod każdym względem.
Yamaha Tracer 9 oraz Tracer 9 GT na filmie:
Silnik to wciąż 3-cylindrowa rzędówka, jednak teraz spełnia Euro 5, ma większą pojemność (890 ccm), większą moc (119 KM) oraz wyższy moment obrotowy (93 Nm) dostępny o 15000 obr niżej.
Łączna masa motocykla spadła o 2 kg. Nowa rama aluminiowa zapewnia większą zwinność, z kolei większy rozstaw osi przekłada się na stabilność przy większych prędkościach i obciążeniu. Tracer 9 może posiadać 3 sztywne kufry, a jego ładowność zwiększono o 7% do 193 kg. Pozycję za kierownicą modyfikować można (wysokość kanapy) bez użycia narzędzi.
Stylizacja reprezentuje nową generację, a światła to nowoczesna technologia LED. Wśród elektroniki pojawił się 6-osiowy moduł IMU zarządzający kontrolą trakcji i asystentami. Nowością są zegary podzielone na dwa ekrany TFT o średnicach 3,5 cali.
Za sportowe wrażenia z jazdy odpowiadają lekkie obręcze kół, zawieszenie z możliwością pełnej regulacji oraz potężne hamulce z pompą podobną do modelu R1 i tarczami 298 mm.
Pełny, oficjalny opis funkcji i nowości poniżej. Na końcu są też dane techniczne.
Galeria zdjęć – Tracer 9 i Tracer 9 GT 2021:
Nowy silnik CP3 890 cm3 zgodny z normą EURO 5: bardziej ekscytujący, krzepki, wszechstronny
Nowy TRACER 9 jest napędzany gruntownie przeprojektowanym silnikiem CP3 o pojemności 890 cm3, z krzyżowym wałem korbowym. Jednostka jest lżejsza, mocniejsza i bardziej zaawansowana niż oryginalny silnik, który na zawsze odmienił wizerunek klasy sportowo-turystycznej. Architektura CP3 stanowiła bazę dla zupełnie nowej konstrukcji.
Zaawansowany, nowy, 3-cylindrowy, rzędowy silnik spełniający normę emisji spalin EURO 5, cechuje się zwiększoną pojemnością skokową 890 cm3, uzyskaną poprzez rozwiercenie cylindrów o 3 mm, przekładającą się na wzrost momentu obrotowego o 7%. Kluczową cechą nowego silnika o większej pojemności jest to, że znacznie wyższy moment obrotowy wynoszący 9,5kg-m / 93 Nm jest teraz osiągany przy 7000 obr./min, a więc 1,5 tys. obrotów niżej, co przekłada się na fenomenalne przyspieszanie i ułatwia wyprzedzanie. Poza znaczącym przyrostem liniowo rozwijanego momentu obrotowego udało się również zwiększyć moc do 119 KM (4 KM więcej niż poprzednio) osiąganą przy 10 000 obr./min, dzięki czemu jest to jeden z najbardziej ekscytujących, sprawnych i wszechstronnych motocykli w swojej klasie.
Oryginalny silnik CP3 słynął z liniowej charakterystyki momentu obrotowego, wyjątkowej niezawodności i niesamowitej wszechstronności, które to cechy zapewniały kierowcom mnóstwo frajdy i zabawy w każdej sytuacji — od krętych górskich dróg, przez szybkie autostrady, aż po tłoczne, miejskie ulice. To jeden z najbardziej udanych projektów w całej 65-letniej historii Yamahy. Silnik nowego modelu TRACER 9 jest szybszy, mocniejszy, bardziej zaawansowany i jest godnym następcą oryginalnej konstrukcji, a pomimo wzrostu pojemności, waży o 1,7 kg mniej niż dotychczasowa jednostka, co wpływa na poprawę zwinności i uniwersalności motocykla.
Nowa rama Deltabox z aluminium odlewanego metodą CF: bardziej sportowe prowadzenie, lepsza stabilność
Całkowicie nowa rama Deltabox zastosowana w modelu TRACER 9 jest lżejsza, bardziej kompaktowa i zapewnia lepsze prowadzenie. Wykonano ją z aluminium odlewanego metodą CF (kontrolowanego wypełniania wnęki formy), co pozwoliło połączyć maksymalną sportową uniwersalność z doskonałym komfortem. Dzięki niej powstał jeden z tych motocykli, które potrafią dopasować swój charakter do aktualnego nastroju kierowcy.
Innym ważnym ulepszeniem na rok 2021 jest zmiana położenia silnika CP3 o pojemności 890 cm3. Obecnie jest on ustawiony bardziej pionowo – teraz pod kątem 52,3º w stosunku do ustawienia poprzedniego 47,5º. Ta modyfikacja lekkiej – odlewanej metodą CF – ramy, poprawiła ogólny balans, przekładający się na dokładniejsze informacje zwrotne o nawierzchni oraz poprawiający wyczucie przyczepności przodu w zakrętach.
Dłuższy wahacz o zwiększonej sztywności: lepsza stabilność, sportowa zwinność
W związku z większą sztywnością i mniejszymi wymiarami nowej ramy, model TRACER 9 wyposażono w znacząco przeprojektowany, lekki, aluminiowy wahacz, którego oś zamontowano wewnątrz konstrukcji ramy, podczas gdy wcześniej była ona zaczepiona na zewnętrznych punktach ramy. Mimo iż na pierwszy rzut oka wygląda bardzo podobnie do konstrukcji z modelu MT-09 na rok 2021, wahacz modelu TRACER 9 jest o 60 mm dłuższy, dając łączny rozstaw osi 1500 mm — identyczny jak w starszym Tracerze 900.
Miejsce na 3 standardowe kufry: Większa elastyczność i wszechstronność
Aby zwiększyć uniwersalność i jego możliwości turystyczne, w nowym modelu przewidziano możliwość zamontowania wszystkich trzech, sztywnych kufrów. W efekcie TRACER 9 umożliwia dowolną kombinację montażu kufrów bocznych i kufra centralnego. Boczne kufry są mocowane na tak zwanych „pływających stelażach”, które zwiększają stabilność przy wysokich prędkościach i izolują ruchy bagażu od motocykla, natomiast jednoczęściowy stelaż pod kufry boczne, umożliwia montaż kufra centralnego. Dzięki niższej masie i zwiększonej wytrzymałości, nowe podwozie jest przygotowane na kierowcę i bagaże, ważące łącznie 193 kg – 7% więcej niż w poprzedniej wersji.
Najlepsze w klasie elektroniczne układy wspomagające kierowcę: 6-osiowy moduł bezwładnościowy zapewniający najlepszą kontrolę
Opracowany pierwotnie dla modelu R1 i nigdy wcześniej niedostępny w kategorii sportowo-turystycznych motocykli Yamahy, 6-osiowy moduł bezwładnościowy (IMU) nieustannie mierzy przyspieszenie maszyny TRACER 9 w kierunkach przód-tył, góra-dół i lewo-prawo, a także prędkość kątową maszyny w kierunkach obrotu wokół osi poziomej poprzecznej, osi pionowej i osi poziomej wzdłużnej.
Od czasu wprowadzenia do modelu R1 w 2015 roku, moduł został znacznie dopracowany i w motocyklu TRACER 9 jest o 50% mniejszy i 40% lżejszy. To nowoczesne urządzenie IMU nieprzerwanie wysyła dane do modułu ECU, który przelicza dane w czasie rzeczywistym i dzięki temu może maksymalnie skutecznie zarządzać działaniem systemu kontroli trakcji (TCS), systemu kontroli uślizgu (SCS), systemu kontroli unoszenia przedniego koła (LIFt) i systemu kontroli hamowania (BC).
System kontroli trakcji (TCS)
Jeśli w trakcie przyspieszania zostanie wykryta jakakolwiek utrata przyczepności tylnej opony, moduł IMU przekaże do modułu ECU dane, które spowodują uaktywnienie układu TCS rozpoznającego pochylenie motocykla i ograniczenie przekazywanej siły napędowej do czasu, aż tylne koło odzyska przyczepność. Ten inteligentny układ interweniuje w trzech coraz intensywniejszych stopniach wraz ze wzrostem kąta pochylenia, dając kierowcy TRACERA 9 większą pewność siebie w trakcie przyspieszania na mokrych lub śliskich nawierzchniach.
Układ sterowania uślizgiem (SCS)
Gdy dane z modułu IMU wskazują na ryzyko bocznego uślizgu tylnej opony, moduł ECU odpowiednio koryguje ilość przekazywanej mocy, aż do ustabilizowania się motocykla. W układzie SCS można ustawić jeden z trzech poziomów interwencji, a w razie potrzeby cały układ daje się wyłączyć.
System kontroli unoszenia przedniego koła (LIFt)
Układ LIFt umożliwia kierowcy zachowanie daleko idącej kontroli nad podwoziem w trakcie dynamicznego przyspieszania. Działa w ten sposób, iż ogranicza unoszenie przedniego koła wykryte przez moduł IMU. Podobnie jak układ SCS, system LIFt ma trzy wybierane tryby interwencji i także można go wyłączyć.
Trzy ustawienia trybów TCS/SCS/LIF
Aby wszystkie te układy były bardziej zrozumiałe i prostsze w obsłudze, kierowca motocykla TRACER 9 może wybierać między trzema ustawieniami trybów. W trybie 1 systemy TCS, SCS i LIFt mają wstępnie ustawiony poziom 1. Tutaj interwencje są najsłabsze, tak aby nie zakłócały sportowej, agresywnej jazdy. W trybie 2 układy TCS, SCS i LIFt są ustawione i interweniują na poziomie 2, który jest umiarkowany i nadaje się do wielu różnych sytuacji. Wreszcie tryb 3 to ustawienie konfigurowane ręcznie, w którym kierowca może wybierać dowolną kombinację spośród trzech ustawień układu TCS, trzech ustawień i wyłączenia układu SCS oraz trzech ustawień i wyłączenia układu LIFt, co daje ogółem 48 możliwych kombinacji.
System kontroli hamowania (BC)
TRACER 9 jest również wyposażony w 2-trybowy system kontroli hamowania (BC), który zwiększa stabilność podwozia w trakcie hamowania awaryjnego. Dane z modułu IMU są na bieżąco analizowane i gdy kierowca za pomocą dźwigni wytworzy nadmierne ciśnienie w obwodzie przedniego lub tylnego hamulca, układ BC automatycznie je skoryguje.
Użytkownik ma do wyboru dwa tryby. BC1 to tryb ze standardowym działaniem układu ABS, który zapobiega blokowaniu kół podczas awaryjnego hamowania w jeździe na wprost motocyklem w pozycji pionowej. W trybie BC2 układ interweniuje mocniej. Reguluje ciśnienie w układzie hamulcowym wtedy, gdy moduł IMU wykryje ryzyko zdestabilizowania podwozia w sytuacjach takich jak gwałtowne hamowanie w środku zakrętu.
Ustawienia trybów pracy silnika D-Mode: Cztery tryby pracy na różne sytuacje
Tryby pracy D-Mode oferują kierowcy TRACERA 9 cztery różne charakterystyki silnika, dopasowane do typowych warunków jazdy motocyklem sportowo-turystycznym. Poprzedni model oferował trzy ustawienia. Tryb 1 powoduje ostrzejsze i bardziej agresywne reakcje silnika, tryb 2 to uniwersalne ustawienie do różnych sytuacji, tryb 3 to łagodny charakter i jest przeznaczony do spokojnej jazdy, natomiast nowy tryb 4 nadaje się idealnie na mokre nawierzchnie.
Tempomat: Przyjemniejsze dłuższe podróże
TRACER 9 jest teraz standardowo wyposażony w tempomat przypominający ten stosowany w poprzednim modelu GT, dzięki czemu dłuższe wyjazdy są jeszcze bardziej relaksujące i wygodne.
Tempomat można włączyć podczas jazdy z prędkością co najmniej 50 km/h na biegu 4lub wyższym, a po wybraniu prędkości można ją zwiększać i zmniejszać skokowo co 2 km/h jednym naciśnięciem przełącznika lub w większym zakresie, dłużej przytrzymując przycisk. Układ wyłączy się natychmiast po naciśnięciu sprzęgła lub hamulca albo przekręceniu manetki do przodu, do pozycji zamkniętej przepustnicy.
Nowy układ paliwowy: Zasięg zwiększony do ponad 350 km i lepsze osiągi
Kolejną ważną zmianą na rok 2021 jest całkowicie nowy układ paliwowy motocykla TRACER 9, który obejmuje wtryskiwacze zamontowane po stronie przepustnicy, podczas gdy wcześniej były przymocowane bezpośrednio do głowicy cylindrów. W połączeniu z nowymi, lżejszymi, wewnętrznymi podzespołami silnika, nowa konstrukcja układu paliwowego zwiększa sprawność spalania i obniża zużycie paliwa o znaczące 9%. W efekcie ten sportowo-turystyczny model może na jednym, 18‑litrowym zbiorniku paliwa, pokonać ponad 350 km.
Przepustnica ride-by-wire APSG: Lepsze wyczucie i niezawodność
Zastosowany w modelu TRACER 9 system elektronicznego sterowania przepustnicą (YCC-T) korzysta z wyrafinowanej technologii opracowanej dla modelu R1M, którą jest nowy system APSG (Accelerator Position Sensor Grip) — układ elektronicznego sterowania przepustnicą, który obniża łączną masę maszyny oraz poprawia wyczucie i niezawodność.
Nowe dolot i wydech o zwiększonej sprawności: niższa masa, więcej emocji!
Dane techniczne każdego modelu wiele mówią o tym, czego się należy spodziewać, ale suche dane nie oddają całego obrazu. Silnik CP3 słynie z odurzającego połączenia liniowo przyrastającego momentu obrotowego i wspaniałego brzmienia układu wydechowego, natomiast projektanci Yamahy włożyli mnóstwo pracy, aby jazda modelem TRACER 9 była jeszcze bardziej ekscytująca przy wszystkich prędkościach.
TRACER 9 otrzymał nowy 1,5‑komorowy układ z dwoma rurami wydechowymi. W połączeniu z przeprojektowanymi kolektorami ze stali nierdzewnej, cały układ wydechowy waży 1,4 kg mniej niż poprzednio, istotnie przyczyniając się do scentralizowania masy, poprawiającej zwinność prowadzenia.
Udoskonalona skrzynia biegów ze sprzęgłem antyhoppingowym z funkcją docisku: lepsze wyczucie, płynniejsza zmiana przełożeń
Tracer 9 ma nieco wyższe przełożenia biegów 1 i 2, tak aby lepiej je dopasować do wyższego momentu silnika, osiąganego przy niższej prędkości obrotowej. Przeprojektowano również widełki zmiany biegów, aby załączanie przełożeń następowało płynniej. Modyfikacje objęły także sprzęgło antyhoppingowe z funkcją docisku (A&S), które teraz ma tarcze cierne z innego materiału. Zmieniono również kąt zapadek, aby zmniejszyć siłę potrzebną do wciśnięcia dźwigni i złagodzić reakcje zawieszenia przy redukcji biegu. W efekcie jeździ się płynniej, łatwiej i przyjemniej.
Mocowania silnika dopasowane do konkretnego modelu: Lepsza stabilność przy pełnym obciążeniu
Ogólnie konstrukcja ramy modelu TRACER 9 bazuje na rozwiązaniu z modelu MT-09, ale inżynierowie Yamahy opracowali szereg podzespołów specjalnie dla tego modelu, które istotnie przyczyniają się do uzyskania doskonałej stabilności w jeździe na wprost i zwinności pokonywania zakrętów pod pełnym obciążeniem.
Mocowania silnika dedykowane modelowi TRACER 9 opracowano na drodze procesu Kanno Hyoka – czyli na podstawie odczuć i informacji zwrotnych przekazanych przez kierowcę testowego. Mające unikalną, grubszą konstrukcję w modelu TRACER 9, wsporniki mocujące z lewej i prawej strony oraz wspornik górny, pomagają silnikowi pełnić rolę elementu nośnego. W efekcie uzyskano układ świetnie rozkładający obciążenia, który zapewnia doskonałe prowadzenie nawet podczas jazdy z pasażerem i trzema kuframi.
Wzornictwo nowej generacji: dynamiczny, kompaktowy i minimalistyczny styl nadwozia
Nowy TRACER 9 ma kompletnie przeprojektowane nadwozie, które pomaga kontynuować wyjątkowy sukces najlepiej sprzedającego się motocykla sportowo-turystycznego w Europie za pomocą dodatkowej porcji sportowego ducha, dynamiki i wszechstronności.
Bardzo starannie przemyślano układ i kształt nowego, 3‑kufrowego systemu bagażowego, a wygląd kufrów bocznych i kufra centralnego jest spójny ze sportowym i dynamicznym charakterem motocykla.
Kluczową cechą nowego modelu TRACER 9 jest sylwetka „strzały” tworzona przez szybę, przednią owiewkę i osłonę zbiornika paliwa, które razem nadają maszynie dynamicznego i zdecydowanego wyglądu. Z kolei dwa nowe, kompaktowe, soczewkowe reflektory LED, w połączeniu z pozostałymi elementami oświetlenia LED i podwójnym panelem wskaźników TFT, wzmacniają wizerunek zaawansowania technologicznego i podkreślają całościowo wysoki poziom wyposażenia.
Pełne oświetlenie LED: Doskonała widoczność i dynamiczny, nowy styl
Dwa nowe, soczewkowe światła przednie LED są nieco „schowane” w aerodynamicznej przedniej owiewce, sprawiając, że ten sportowo-turystyczny motocykl nowej generacji wygląda odważnie i niepowtarzalnie, epatując swoim dynamicznym i usportowionym charakterem. Jedno ze świateł LED pełni rolę światła mijania, a drugie światła drogowego. Razem zapewniają doskonałe oświetlenie przed motocyklem, emitując równomierną wiązkę delikatnie rozmytą na krawędziach. Takie rozwiązanie znacznie mniej męczy wzrok kierowcy. Dynamiczna nowa „twarz” obejmuje też dwa światła pozycyjne LED, które podkreślają imponującą sylwetkę modelu TRACER 9.
Całkowicie nowa konstrukcja tylnego światła LED jest kwintesencją stylu TRACERA. Zawiera specjalnie ukształtowane wewnętrzne soczewki, które łagodzą wiązkę rozsyłaną podczas jazdy i hamowania, dając trójwymiarowy efekt, który wyglądają ultranowocześnie. Dopełnieniem podstawowego oświetlenia LED są kierunkowskazy wykonane w tej samej technologii.
Podwójny, 3,5-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT: Czytelne i zrozumiałe informacje
Całkowicie nowy, podwójny, wielofunkcyjny wyświetlacz TFT, obejmujący ekrany w rozmiarze 3,5-cali, pokazuje dane bardzo wyraźnie oraz ma bardzo intuicyjny interfejs użytkownika, który oddziela istotne parametry pracy od informacji pomocniczych.
Najważniejsze informacje o pracy maszyny znajdują się na lewym ekranie, zawierającym m.in. paskowy obrotomierz, którego kolor zmienia się wraz ze wzrostem prędkości obrotowej oraz cyfrowe wskaźniki prędkości jazdy, poziomu paliwa, załączonego biegu i trybu pracy systemu TCS. Lewy ekran można przełączyć na widok systemu TCS i wyświetlanie jego ustawień, co pozwoli wybrać żądany poziom interwencji różnych elektronicznych układów wspomagających kierowcę. Z kolei prawy ekran jest podzielony na cztery osobne sekcje pokazujące informacje takie jak przebieg całkowity, przebiegi podróżne 1 i 2, temperatura itd.
Ultralekkie obręcze Yamaha SpinForged: lepsza zwinność i łatwiejsze prowadzenie
10-szprychowe obręcze kół SpinForged i osie o dużej średnicy zamontowane w modelu TRACER 9, są o 0,7 kg lżejsze niż poprzednio. Ta znaczna redukcja masy nieresorowanej, przekłada się na lepszą poręczność w prowadzeniu, lżejszą pracę układu kierowniczego i szybsze reakcje zawieszenia.
Zoptymalizowane ustawienia zawieszenia: płynnie działające, stabilne i komfortowe
Nowy, wysokiej klasy przedni widelec TRACERA 9 ma lagi o średnicy 41 mm, które są o 30 mm krótsze od poprzednich, co związane jest z niżej położoną główką ramy, odlewanej metodą CF. Widelec posiada pełną regulację, pozwalającą dopasowując go do aktualnych warunków jazdy i obciążenia motocykla.
Tylne zawieszenie ma regulowany amortyzator oraz nowy układ dźwigni, które zmodyfikowano w celu lepszego zagospodarowania miejsca oraz dopasowania do przeprojektowanej ramy i wahacza.
Pewniejsza pozycja do jazdy: Możliwość dopasowania do kierowcy i warunków jazdy
Nieskrępowana i pewna pozycja jazdy, jaką można zająć na siedzeniu TRACERA 9, przekłada się na znakomity komfort, a ergonomię można łatwo dopasować do własnej wygody i stylu jazdy. Nowo zaprojektowane siedzisko kierowcy zamontowano 15 mm niżej niż poprzednio i bez używania narzędzi można je ustawić na jednej, z dwóch możliwych wysokości. Dalsze możliwe regulacje w zakresie ergonomii, dotyczą regulacji podnóżków góra-dół w zakresie 15 mm oraz zmiany położenia kierownicy o 9 mm do przodu i 4 mm do góry, co odbywa się poprzez odwrócenie zacisków kierownicy. Łącznie kierowca ma do dyspozycji 8 różnych pozycji jazdy.
Większa, w pełni regulowana szyba: Wyższy komfort, mniejsze zmęczenie
W celu lepszej ochrony przed wiatrem i ograniczenia zmęczenia powodowanego przez zawirowania powietrza przy dłuższej jeździe, model TRACER 9 wyposażono w dużą szybę, którą można regulować skokowo co 5 mm w zakresie 50 mm . Ochronę przed wiatrem i niesprzyjającymi warunkami pogodowymi zapewniają też kompaktowe i lekkie osłony dłoni.
Przednia, radialna pompa hamulcowa zapożyczona z modelu R1: Większa, liniowo dozowana siła
TRACER 9 jest bardzo bogato wyposażony, a dodatkowo jest pierwszym, sportowo-turystycznym modelem Yamahy, wyposażonym w radialną pompę hamulcową, jak w modelu R1. Ten nowoczesny układ hamulcowy z klasy supersport jest produkowany przez firmę Nissin, a jego konstrukcja oparta jest o tłok poruszający się równolegle do kierunku ruchu dźwigni hamulca, zapewniając kierowcy linowo oddawaną siłę hamowania i w efekcie łatwiejszą kontrolę nad motocyklem.
Nowe opony Battlax T32: doskonałe zachowanie na mokrych i suchych nawierzchniach
Firmy Yamaha i Bridgestone specjalnie dla modelu TRACER 9 wspólnie opracowały nowe opony Battlax T32 Sport Touring. Za cel postawiono stworzenie produktu, który zachowywałby się świetnie na mokrej i suchej nawierzchni, był bardzo trwały oraz doskonale sprawował się przy jeździe na wprost, a do tego pasował do zróżnicowanego charakteru tego sportowego turystyka. Kombinacja opon 120/70 ZR17 z przodu i 180/55 ZR17 z tyłu, zapewnia odpowiednią przyczepność i precyzję kontroli, pozwalając cieszyć się sportową wszechstronnością niezależnie od warunków pogodowych.
Dane techniczne – Yamaha Tracer 9 oraz Tracer 9 GT 2020:
Tracer 9 | Tracer 9 GT | |
Silnik | ||
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 4-zaworowy, 3-cylindrowy, DOHC | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 4-zaworowy, 3-cylindrowy, DOHC |
Pojemność | 890 | 890 |
Średnica x skok tłoka | 78 x 62,1 mm | 78 x 62,1 mm |
Stopień sprężania | 11.5:1 | 11.5:1 |
Moc maksymalna | 87,5 kW (119 KM) przy 10 000 obr./min | 87,5 kW (119 KM) przy 10 000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 93,0 Nm (9,5 kg-m) przy 7000 obr./min | 93,0 Nm (9,5 kg-m) przy 7000 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa | Mokra miska olejowa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe | Mokre, wielotarczowe |
Układ zapłonu | TCI | TCI |
Układ rozrusznika | Elektryczny | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6 biegów do przodu i wsteczny | Z kołami w stałym zazębieniu, 6 biegów do przodu i wsteczny |
Napęd końcowy | Łańcuch | Łańcuch |
Spalanie | 5.0 L/100km | 5.0 L/100km |
Emisja CO2 | 116 g/km | 116 g/km |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa | Wtrysk paliwa |
Podwozie | ||
Kąt wyprzedzania główki ramy | 25° 00’ | 25° 00’ |
Wyprzedzenie | 108 mm | 108 mm |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy | Widelec teleskopowy |
Układ tylnego zawieszenia | Wahacz | Wahacz |
Skok przedniego zawieszenia | 130 mm | 130 mm |
Skok tylnego zawieszenia | 122 mm | 137 mm |
Hamulec przedni | Hydrauliczny, dwutarczowy Ø 298 mm | Hydrauliczny, dwutarczowy Ø 298 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny z pojedynczą tarczą Ø 245 mm | Hydrauliczny z pojedynczą tarczą Ø 245 mm |
Opona przednia | 120/70Z R17 M/C (58W) (bezdętkowa) | 120/70Z R17 M/C (58W) (bezdętkowa) |
Opona tylna | 180/55Z R17 M/C (73W) (bezdętkowa) | 180/55Z R17 M/C (73W) (bezdętkowa) |
Wymiary | ||
Długość całkowita | 2175 mm | 2175 mm |
Szerokość całkowita | 885 mm | 885 mm |
Wysokość całkowita | 1430 mm – 1470 mm | 1430 mm – 1470 mm |
Wysokość siodełka | 810 mm – 825 mm | 810 mm – 825 mm |
Rozstaw kół | 1500 mm | 1500 mm |
Minimalny prześwit | 135 mm | 135 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 213 kg | 220 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 19 l | 19 l |
Pojemność zbiornika oleju | 3,5 l | 3,5 l |
Zostaw odpowiedź