Tracer 9 i Tracer 9 GT to najnowsza generacja motocykla sportowo turystycznego od Yamahy. Otrzymała większy i mocniejszy silnik, wyższe wyposażenie, lepsze podwozie.

W 2015 roku do Europy trafiła pierwsza Yamaha Tracer 900 i z miejsca odmieniła sposób postrzegania klasy sportowo-turystycznej. Dziś poznajemy III generację modelu, który jest jeszcze lepszy pod każdym względem.

Yamaha Tracer 9 oraz Tracer 9 GT na filmie:

Silnik to wciąż 3-cylindrowa rzędówka, jednak teraz spełnia Euro 5, ma większą pojemność (890 ccm), większą moc (119 KM) oraz wyższy moment obrotowy (93 Nm) dostępny o 15000 obr niżej.

Łączna masa motocykla spadła o 2 kg. Nowa rama aluminiowa zapewnia większą zwinność, z kolei większy rozstaw osi przekłada się na stabilność przy większych prędkościach i obciążeniu. Tracer 9 może posiadać 3 sztywne kufry, a jego ładowność zwiększono o 7% do 193 kg. Pozycję za kierownicą modyfikować można (wysokość kanapy) bez użycia narzędzi.

Stylizacja reprezentuje nową generację, a światła to nowoczesna technologia LED. Wśród elektroniki pojawił się 6-osiowy moduł IMU zarządzający kontrolą trakcji i asystentami. Nowością są zegary podzielone na dwa ekrany TFT o średnicach 3,5 cali.

Za sportowe wrażenia z jazdy odpowiadają lekkie obręcze kół, zawieszenie z możliwością pełnej regulacji oraz potężne hamulce z pompą podobną do modelu R1 i tarczami 298 mm.

Pełny, oficjalny opis funkcji i nowości poniżej. Na końcu są też dane techniczne.

Galeria zdjęć – Tracer 9 i Tracer 9 GT 2021: