Oprócz MT-07 producent z Iwaty pokazał także MT-09 w wersji Street Rally, która technicznie pozostanie bez zmian, ale za to otrzyma nowe owiewki i siedzenie. Producent używa w prasówce określenia motard i faktycznie coś w tym jest. W nowym opakowaniu MT-09 nie wygląda już jak typowy naked. Motocykl otrzymał nowe „owiewki”, osłonę reflektora, plakietki na numer startowy, wiatrołap i płaską kanapę. O MT-07 już pisaliśmy, a zatem podamy w skrócie przepis Yamahy na taniego nakeda do miejskiego terroru. Sercem jest dwucylindrowy silnik o pojemności 698 ccm dysponujący mocą 74.8 KM i momentem obrotowym 68 Nm, a waga motocykla z płynami i paliwem to 179 kilogramów.
Przeczytaj również: Test Yamahy MT-09 i prezentacja Yamahy MT-07.
Kolejną rzeczą, na którą stawia Yamaha jest jej dziedzictwo, a to oznacza przede wszystkim pojawienie się w Europie modelu SR400, który dotychczas był zarezerwowany tylko dla japońskich klientów. Producent przedstawia motocykl jako doskonałą bazę do wszelkiego rodzaju modyfikacji. Z tyłu znajduje się klasyczne zawieszenie z dwoma amortyzatorami, a sercem jest chłodzony powietrzem jednocylindrowy silnik o pojemności 400 ccm i mocy około 25 koni mechanicznych. Motocykl będzie również świetną alternatywą dla plastikowych maszyn z segmentu entry level. Charakteru dodaje mu odpalanie z kopa. W przypadku kolejnego klasycznego modelu – XJR1300 prawie wszystko pozostanie po staremu. Motocykl otrzyma jedynie dodatkowe malowanie – matowy szary.
Do grona motocykli turystycznych dołączy XT1200ZE Super Tenere. Będzie to po prostu bardziej wypasiona wersja XT1200Z. Ta z kolei doczeka się zmian w nadwoziu oraz silniku, a także otrzyma nowy układ wydechowy. Dzięki temu silnik ma jeszcze płynniej niż dotychczas oddawać moc, która wzrośnie o dwa konie mechaniczne. W przypadku elektroniki ulepszono moduł D-Mode, który oferuje tryb jazdy T (Town) i S (Sport). W standardzie oba modele otrzymają Cruise Control. W wersji XT1200ZE dodatkowo znajdziemy elektronicznie ustawiane zawieszenie. Modyfikacji będzie można dokonywać z poziomu manetki. Do dyspozycji użytkownika są cztery ustawienia napięcia wstępnego i trzy ustawienia siły tłumienia. Łącznie do dyspozycji będzie 84 kombinacji. Oprócz tego w standardzie pojawią się podgrzewane manetki.
W przypadku cruiserów pojawi się XVS1300 Custom z silnikiem V-twin. Jest on połączeniem klasycznego stylu z nowoczesnym, chłodzonym cieczą motorem. Za przeniesienie mocy i momentu obrotowego będzie odpowiedzialny pas napędowy. Oprócz tego w XVS1300 Custom z przodu zastosowano aluminiową felgę o rozmiarze 21 cali, a wysokość siedziska będzie wynosiła zaledwie 670 mm. Tylna felga będzie miała rozmiar 18 cali i zostanie ubrana w oponę o szerokości 210 milimetrów. Za hamowanie będą odpowiedzialne dwie tarcze – przednia o średnicy 320 mm i tylna o średnicy 310 mm. Oprócz tego pojawi się XV1300A CFD (Casual Full Dress). CFD to XVS1300A ubrany w owiewkę z dużą szybą i bocznymi kuframi dopasowanymi do koloru motocykla.
Oferta nowości na rok 2014 może nie jest porażająca, ale za to bardzo konkretna. Modelami spędzającymi sen z powiek będą z pewnością MT-07 i SR400. Pozostaje jeszcze czekać na pojawienie się cennika.
>>Zobacz naszą relację na żywo z targów EICMA 2013<<