Już w ten weekend Łukasz Wargala wystartuje w V rundzie IDM Superbike, tym razem na piekielnie szybkim, austriackim torze Salzburgring.
Po swoim życiowym sukcesie i wywalczeniu siedmiu punktów w drugim wyścigu IV rundy na Sachsenringu Wargala udaje się do Austrii w dobrym nastroju i jest gotowy, by na kolejnym, zupełnie nowym dla siebie torze walczyć o miejsce w pierwszej piętnastce.
Dzięki świetnej jeździe w Saksonii Zielonogórzanin znajduje się na dwudziestej piątej pozycji w klasyfikacji generalnej, w której, z przewagą siedemdziesięciu dwóch punktów, prowadzi jego zespołowy kolega z ekipy Yamaha Motor Deutschland, Joerg Teuchert.
Klasa IDM Superbike swój międzynarodowy status zawdzięcza nie tylko listom startowym pełnym nazwisk z całej Europy, ale także dwóm rundom, które odbywają się poza terenem Niemiec. Holenderskie Assen, na którym wystartuje pod koniec sezonu, Wargala poznawał tydzień temu, komentując rundę MŚ MotoGP na antenie kanału SportKlub, ale tor w Austrii jest dla niego całkowitą nowością.
Malowniczo położony Salzburgring liczy sobie 4255 metrów i jest oddalony o niecałe 300 kilometrów na zachód od Wiednia. Trasa słynie z niesamowicie szybkich zakrętów i najwyższej średniej prędkości w kalendarzu IDM Superbike: 189 km/h.
Pierwsze treningi już w piątek, sobotnie kwalifikacje klasy Superbike w godzinach 10:20–11:00 i 14:45–15:25, zaś wyścigi w niedzielę, 5 lipca, odpowiednio o 11:00 i 14:45. Długość każdego wyścigu to osiemnaście okrążeń.
W akcji na Salzburgringu nie zabraknie także zawodników mniejszych klas: 125ccm, Supersport, Superstock, Sidecar i pucharu Yamahy R6. Bilet weekendowy, jak zwykle, kosztuje 32 euro. Więcej informacji o zawodach na: www.salzburgring.com oraz www.idm.de, a o startach Łukasza pod adresem www.wargala.pl.
Łukasz Wargala
Choć Salzburgring jest malowniczo położony, nie ma nowy o relaksie w Alpach. Jestem bardzo zmotywowany po ostatnim wyścigu i jadę do Austrii, by walczyć o kolejne punkty. To dla mnie kolejna nowa trasa, ale oglądałem wyścigi z poprzednich sezonów i wiem mniej więcej czego się spodziewać. Ten tor powinien sprzyjać mojemu stylowi jazdy, więc jestem optymistycznie nastawiony do rywalizacji.