Suzuki V-Strom 650 - test długodystansowy - Motogen.pl

Do naszej redakcji trafił Suzuki V-Strom 650. Jako, że ma u nas zabawić nieco dłużej niż zazwyczaj, postanowiliśmy połączyć przyjemne z pożytecznym i sprawdzić jak ten znany i lubiany turystyczny endurak wagi lekkiej spisze się w teście z prawdziwego zdarzenia. 14 dni, 10 państw (m.in. Grecja, Bułgaria, Węgry, Albania, Serbia, Chorwacja, Czarnogóra oraz Bośnia i Hercegowina), blisko 6000 km do przejechania oraz ciężkie do przewidzenia warunki atmosferyczne oraz drogowe. Mówiąc krótko, V-Strom 650 podczas długodystansowej wyprawy doświadczy wszystkiego tego, do czego został stworzony i przygotowany, a czego podczas testów w Polsce nie mamy możliwości odtworzyć.

Aby podejrzeć trasę kliknij na mapkę.

Mając na uwadze, że wyjazd ma być przede wszystkim gruntownym sprawdzianem dla motocykla, zależało nam aby nie był on specjalnie w tym celu przygotowany. Poprosiliśmy więc Suzuki Motor Polska aby V-Strom został przekazany w maksymalnie fabrycznym, a właściwie salonowym stanie: fabryczne opony, fabryczne klocki, standardowy napęd oraz przegląd „zerowy”. Oczywiście bez pewnych modyfikacji, a właściwie dołożenia kilku turystycznych akcesoriów, nie mogło się obejść, zadbaliśmy jednak aby wszelkie dodatki były elementami, które można nabyć u dealera podczas zakupu motocykla. V-Strom otrzymał zatem komplet fabrycznych kufrów, gniazdo 12V, handbary, dolną osłonę silnika oraz gmole. 

Początek wyprawy zaplanowany został na 2013-06-05 i jeśli wszystko dobrze pójdzie zakończy się czternaście dni później: 2013-06-19. Pierwszy postój w Belgradzie, więc pierwszego dnia pokonamy blisko 1100 km. W miarę możliwości postaramy się przesyłać krótkie informacje z wyprawy, które będą publikowane na profilu facebookowym Motogenu oraz Suzuki. Biorąc pod uwage rejony, w które planujemy się zapuścić, może się okazać, że wpisów będzie jednak niewiele – wszystko zależy od dostępu do sieci. Cała relacja oraz dokładny opis motocykla ukażą się kilka dni po dotarciu do Warszawy.

Z tego miejsca chcielibyśmy serdecznie podziękować firmie VirtualCARMEN Software Sp. z o.o., która jest głównym sponsorem naszej wyprawy oraz Suzuki Motor Polska, które jako jedyne nie bało się przekazać motocykla do tak wymagającego testu.

 

Przeczytaj też nasz test porównawczy czterech turystycznych enduro, a w nim: 

YAMAHA XT660Z, SUZUKI V-STROM, BMW F800GS, TRIUMPH TIGER 800