Suzuki GSX-R1000 na 2012 - Motogen.pl

Nowy GSX-R1000 to efekt prac inżynierów Suzuki, który zasługuje na określenie „Top Performer”. Motocykl swoją ostatnią przemianę przeszedł w 2009 r., ale od kiedy się pojawił wciąż wygrywa wyścigi, dzięki czemu zdobył ogromną popularność w klasie szosowych motocykli produkcyjnych o pojemności 1000 ccm.

 

W nowym GSX-R1000 poddano modyfikacji: ramę, widelec przedni typu Big Piston i udoskonalono zaciski przedniego hamulca Brembo typu monoblok z tarczami cieńszymi o 0,5 mm i lekkimi zaciskami. Silnik o pojemności 999 ccm otrzymał tłoki pochodzące z motocykli startujących w MotoGP, które są  o 11% lżejsze od standardowych. Udoskonaleniom towarzyszy również wprowadzenie pojedynczego układu wydechowego 4-2-1. Dzięki tym zmianom GSX-R1000 lepiej reaguje na otwarcie przepustnicy, ma większą moc w średnim zakresie obrotów, mniejsze zużycie paliwa (o ok. 8%) oraz jest lżejszy od poprzednika o 2 kilogramy!

 

Nowy model oferuje niesamowite osiągi silnika od biegu jałowego aż do czerwonego pola, zapewniając lepszą wydajność zawieszenia i doskonałą skuteczność hamowania. W zwartej zabudowie umieszczono sprawniej działające podwozie i szybko reagujące zawieszenie. Wprowadzone zmiany zaowocowały niższą masą motocykla i zdecydowanymi liniami jego nowej sylwetki.

Suzuki GSX-R1000 model 2012 zapewni każdemu motocykliście przyjemność z jazdy oraz doznania rodem z toru wyścigowego.

 

Najważniejsze modyfikacje w GSX- R1000:

  • 4-2-1 układ wydechowy, który maksymalizuje moment obrotowy oraz poprawia reakcję przepustnicy, szczególnie w niskich prędkościach obrotowych,
  • lżejsze o 11%, trwalsze, tłoki zaprojektowane tą samą metodą co w motocyklach wyścigowych MotoGP,
  • nowy pięciokątny kształt otworów wentylacyjnych (zamiast prostokąta w poprzednim modelu),
  • zoptymalizowane profile wałka rozrządu opracowane również ta samą metodą co w motocyklach z MotoGP,
  • zwiększony współczynnik kompresji do 12.9:1 (z 12.8:1),
  • lżejsze o 2,5 g popychacze,
  • moduł sterujący silnika (ECM),
  • przednie hamulce tarczowe wyposażone są w zaciski Brembo typu Monoblock i lżejsze tarcze Sunstar,
  • nowy kształt siedzenia,
  • czerwone ranty obręczy kół z logo 'R’.

Więcej o motocyklach Suzuki