BMW zapowiedziało właśnie, że w swoich dwóch najnowszych modelach motocykli turystycznych zastosuje reflektory wykonane innowacyjną technologią zwiększającą bezpieczeństwo i widoczność podczas jazdy nocą.

Reflektorem (ang. Adaptive Headlight) zawiaduje elektroniczny system, który za pomocą lustra, ukośnie zamontowanego nad centralną żarówką, dostosowuje strumień światła padający na drogę do kąta nachylenia jadącego motocykla. System obraca lustro wokół osi zgodnie z ruchami jednośladu. Dzięki temu, gdy pokonujemy zakręty lub wzniesienia, przednie światło motocykla jest wyrównane i oświetla dokładnie ten fragment drogi, która jest przed nami. Tradycyjne, nieruchome reflektory podczas takich manewrów nie mają takiej możliwości – zmniejsza się wtedy kąt padania światła, które oświetla mniejsze fragmenty drogi, albo w przypadku wzniesienia – otoczenie, które znajduje się powyżej powierzchni, którą się poruszamy. Dzięki zastosowaniu przystosowującego się reflektora BMW uzyskało niemal idealny kąt padania światła, który nie zawęża się ani nie zmienia, bez względu na pokonywanie zakrętów czy wzniesień, gwałtowne hamowanie czy przyspieszanie. Podobny system zadebiutował w BMW S1000 RR, w którym sensor przekazuje dane o kącie padania światła do komputera centralnego motocykla i dane te używane są przez systemy kontroli trakcji oraz ABS. Te same dane wykorzystują teraz reflektory przystosowujące się BMW K1600 GT i GTL.

Na razie firma nie wspomina nic o kosztach zastosowania takiego rodzaju oświetlenia w motocyklach. Wiadomo jedynie, że będzie ono opcjonalne.

Więcej o motocyklach BMW