Motocykle wyposażono w silnik crossplane o pojemności 998 ccm i mocy 200 koni mechanicznych. Masa podstawowej wersji R1 wraz z płynami to 199 kilogramów. W motocyklu znajdzie się sporo elektroniki, a wśród niej między innymi 6-osiowy moduł bezwładnościowy z żyroskopem i czujnikami przyspieszenia, kontrola trakcji z monitorowaniem kąta pochylenia motocykla, system kontroli uślizgu, wyścigowy układ ABS oraz tryby jazdy.
Model R1M to jeszcze wyższa szkoła jazdy. Zastosowano w nim wyczynowe zawieszenie Öhlins, które jest sterowane elektronicznie, moduł sterujący z funkcją bezprzewodowej konfiguracji i owiewki z włókna węglowego stylizowane na model M1. Przy tych wszystkich dodatkach R1M waży tylko jeden kilogram więcej niż podstawowa wersja i jest dostępna w ograniczonej liczbie egzemplarzy. Dodatkowo kupujący będzie mógł wziąć udział w szkoleniu Yamaha Racing Experience, które będzie organizowane w przyszłym roku.
Ceny YZF-R1 i YZF-R1M są przyzwoite jak na tak zaawansowany technologicznie motocykl. Za podstawową wersję trzeba będzie zapłacić 79 900 PLN, a za wersję M – 101 000 PLN. Podane ceny są cenami brutto. Ruszył już system zamówień dla klientów z Polski, a znajdziecie go na r1m.yamaha-motor.eu/pl-PL/. Zamówiony motocykl będzie można odebrać w okolicach lutego / marca przyszłego roku.