Nowa Honda MSX125 - jeszcze bardziej łobuzerska - Motogen.pl

Kompaktowy, łatwy w prowadzeniu i praktyczny dzięki zastosowaniu podzespołów z pełnowymiarowego motocykla MSX125 odniósł natychmiastowy sukces począwszy od roku 2013. Maszyna została zaprojektowana z myślą o młodych kierowcach oraz wyposażona w ekonomiczny silnik o niskim współczynniku tarcia wewnętrznego oraz 4-biegową skrzynię biegów. Wszystko to zostało okraszone sylwetką i stylem, którego nie posiada żaden inny motocykl.

Wersja 2016 otrzymała całkowicie nowy, bardziej wyrazisty design, wydajne reflektory wykonane w technologii LED oraz krótszy tłumik, które razem składają się na nowy wygląd modelu MSX125, który przywodzi na myśl „małego ,ulicznego wojownika”- w pełni zachowuje on urok oryginału, posiada jednak znacznie bardziej zadziorną sylwetkę.

Produkowany w Tajlandii model MSX125 jest wystarczająco mały, żeby być niezwykle łatwym do opanowania, ale daje także poczucie pełnowymiarowego pojazdu dzięki zastosowaniu kilku elementów identycznych jak standardowych rozmiarów motocyklach. Jest to po części motocykl w wersji mini, a po części taki jak typowy jednoślad, co razem przyczynia się do uzyskania wydajności dopasowanej do łatwego prowadzenia, która została zestawiona ze stylistyką, która łączy zabawę i ostrą, typowo miejską linię. Modyfikacje przewidziane na rok 2016 sprawiły, że MSX125 uzyskał jeszcze silniejszy charakter „ulicznego wojownika w wersji mini” dzięki przeprojektowanym liniom nadwozia, podwieszanemu wydechowi o kompaktowych rozmiarach oraz nowemu ułożeniu reflektora wykonanych w technologii LED.

Doskonale dopracowany i wydajny silnik o pojemności 125 cm3 wyposażony we wtrysk paliwa zapewnia płynne dostarczanie mocy i momentu obrotowego. Motocykl został także wyposażony w 4-biegową przekładnię oraz sprzęgło. Dopełnieniem całej konstrukcji jest podwozie, która składa się z solidnej stalowej ramy oraz sztywnego odwróconego przedniego widelca teleskopowego, a także tylnego amortyzatora monoshock oraz hydraulicznego układu hamulcowego z tarczą zarówno z przodu jak i z tyłu oraz lekkich 12-calowych, sportowych obręczy kół wraz z szerokimi oponami o niskim profilu.

W trakcie prac rozwojowych od chwili wypuszczenia na rynek pierwotnego modelu MSX125, zastosowano aż 4 opatentowane rozwiązania skoncentrowane wokół pokryw zbiornika paliwa oraz ramy. Ta sytuacja pokazuje jak poważnie traktowane są przez markę Honda prace rozwojowe nad tym właśnie modelem. Być może pojazd ten charakteryzuje się niewielkimi rozmiarami, ale w kontekście ogólnoświatowej sprzedaży, niezwykle mocno wpływa on na świadomość marki oraz satysfakcję właścicieli z nabycia tego właśnie motocykla.

Kompleksowa modernizacja motocykla przewidzianego na sezon 2016 sprawiła, że ma on znacznie ostrzejszą sylwetkę i jeszcze więcej charakteru „małego, ulicznego wojownika’. Nowy zbiornik paliwa i panele boczne są jeszcze bardziej zintegrowane, co sprawia, że otrzymujemy wrażenie jeszcze ostrzejszych krawędzi bocznych. Zastosowanie z przodu nowych, charakterystycznie ułożonych reflektorów wykonanych w technologii LED sprawia, że model MSX125 zyskuje wyróżniający się, ultranowoczesny wygląd przodu. Z tyłu motocykl charakteryzuje się nie tylko kompaktowymi wymiarami, ale także uniesioną tylną częścią nadwozia, która również wykończona jest reflektorem tylnym wykonanym w technologii LED. Wyższe siedzisko dla kierowcy oraz krótki, podwieszany wydech wieńczą całość jeszcze odważniejszej niż kiedykolwiek wcześniej stylistyki nowego MSX125. W konstrukcji wykorzystano stalową ramę grzbietową o dużej sztywności i kompaktowej budowie.

Specyficznie zaprojektowana sztywność ramy w części przy główce ramy oraz odpowiednia podatność (elastyczność) w jej tylnej części trzymającej wahacz zapewniają kierowcy idealną równowagę pomiędzy komfortem i sterownością.

Indywidualny charakter i możliwość dopasowania wyglądu do preferencji kierowcy możliwe są dzięki 4 opcjom kolorystycznym: Matt Axis Grey Metallic, Pearl Himalayas White, Pearl Valentine Red i krzykliwej Lemon Ice Yellow.

Więcej o motocyklach Honda</a