Spis treści
Jest zmodyfikowany silnik, więcej mocy, zmieniona geometria, nowa elektronika… Ale nie ma mowy o dostępności poza Japonią, a tym bardziej w Europie.
Po wielu latach plotek oraz niedawnym, oficjalnym potwierdzeniu, Honda w końcu oficjalnie zaprezentowała CBR600RR na 2020. Warto zaznaczyć, że nie jest to byle jaki lifting – mamy tutaj do czynienia z zupełnie nowym modelem pełnym zmian i modyfikacji.
Zanim zaczniecie liczyć gotówkę, informujemy – CBR600RR 2020 nie trafi do Europy. Nowy model przewidziany jest wyłącznie na rynek japoński.
Na otarcie łez możecie przeczytać co się zmieniło oraz obejrzeć zdjęcia.
Nowy silnik
Jednostka napędowa przeszła sporo modyfikacji. Są nowe wałki rozrządu, sprężynki zaworowe, wał korbowy oraz większa przepustnica oraz kanały dolotowe i wylotowe z większym przepływem. Zmodyfikowano układ chłodzenia oraz czas otwarcia zaworów. Jest nowy układ wydechowy. W efekcie podniesiono obroty o 500 obr/min do czternastu tysięcy. Moc maksymalna zwiększyła się do 121 KM przy 14 000 obr/min, a moment obrotowy wynosi 64 Nm przy 11 500 obr/min.
Podwozie, zawieszenie, aero
Podwozie zmodyfikowano, co zdradza zmieniona geometria. Jest nowy kształt zbiornika, sztywniejszy tylny wahacz oraz zupełnie nowy widelec – Showa Big Piston (BPF). CBR600RR z ABSem waży 194 kg.
Nowe nadwozie rysowano pod względem aerodynamiki. Stylistycznie nawiązuje do Fireblade’a. Honda twierdzi, że CBR600RR ma najlepszy współczynnik oporu aerodynamicznego w klasie. Są także spojlery oraz wydech pod zadupkiem!
Elektronika
CBR600RR ma teraz elektronikę na światowym poziomie. Jest 5-osiowy czujnik Bosch IMU, dzięki czemu precyzyjnie działać mogą zakrętowy ABS oraz kontrola trakcji, czy amortyzator skrętu. Zarządzać można także hamowaniem silnika oraz mapami, ponieważ CBR600RR otrzymała przepustnicę throttle-by-wire. Pojawił się także kolorowy ekran TFT.
Na wyposażeniu seryjnym są pełne światła LED, sprzęgło uślizgowe, ale quickshifter w górę i w dół pozostaje wyposażeniem dodatkowym.
CBR600RR 2020 HRC
Wersja torowa pod postacią CBR600RR HRC także jest dostępna (biało czarna na zdjęciach). Nie posiada lusterek, ale otrzymała pakiet HRC: dedykowany ECU, zmodyfikowana wiązka, sportowe ustawienie zawieszenia, sportowe zaciski, wydech, chłodnica, przepustnica oraz narzędzie do kalibracji wtrysku.
Honda Japan planuje sprzedać 1000 sztuk CBR600RR na swoim rynku domowym. Motocykl przeznaczony jest do sprzedaży wyłącznie w Japonii. Być może trafi także na inne rynki azjatyckie. Nie trafi do USA, gdzie w sprzedaży wciąż jest dotychczasowy model.
Ze względu na wyśrubowane normy Euro 5, nowa Honda CBR600RR nie pojawi się w Europie.
Honda CBR600RR 2020 – zdjęcia:
Dane techniczne – Honda CBR600RR 2020 (rynek japoński):
Model name | CBR600RR |
Model type | Honda 2BL-PC40 |
Dimensions (L x W x H) (mm) | 2,030×685×1,140 |
Wheelbase (mm) | 1,375 |
Ground clearance (mm) | 125 |
Seat height (mm) | 820 |
Curb weight (kg) | 194 |
Seating (persons) | 2 |
Fuel economy (km/L) – As submitted to Ministry of Land, Infrastructure and Transport | 23.5 (60) <2 people seated> |
Fuel economy (km/L) – WMTC mode (class) | 17.3 (class 3-2) <with 1 rider> |
Minimum turning circle (m) | 3,2m |
Engine ID/type | PC40E, liquid-cooled 4-stroke DOHC 4-value inline-4 |
Displacement (cm3) | 599 |
Bore x stroke (mm) | 67.0×42.5 |
Compression ratio | 12,2:1 |
Maximum power (kW[PS]/rpm) | 89[121]/14,000 |
Maximum torque (N・m[kgf・m]/rpm) | 64[6.5]/11,500 |
Fuel supply system | Electronic (PGM-DSFI) |
Starter | Self-starter |
Ignition | Fully transistorized, battery powered |
Lubrication | Force-fed and splash |
Fuel tank capacity (L) | 18 |
Clutch | Wet, multiplate with coil springs |
Transmission | Constant mesh, 6-speed return |
Gear ratio – 1st | 2.615 |
Gear ratio – 2nd | 2.000 |
Gear ratio – 3rd | 1.666 |
Gear ratio – 4th | 1.444 |
Gear ratio – 5th | 1.304 |
Gear ratio – 6th | 1.208 |
Reduction (Primary/Secondary) | 2.111/2.562 |
Caster angle (degree)/Trail (mm) | 24°06´/100 |
Tires Front | 120/70ZR17M/C (58W) |
Tires Rear | 180/55ZR17M/C (73W) |
Brakes Front | Dual hydraulic disc |
Brakes Rear | Hydraulic disc |
Suspensions Front | Telescopic front fork (Inverted Big Piston Front Fork) |
Suspensions Rear | Swing arm (Unit Pro-Link) |
Frame | Diamond |
Zostaw odpowiedź