Jest zmodyfikowany silnik, więcej mocy, zmieniona geometria, nowa elektronika… Ale nie ma mowy o dostępności poza Japonią, a tym bardziej w Europie.

Po wielu latach plotek oraz niedawnym, oficjalnym potwierdzeniu, Honda w końcu oficjalnie zaprezentowała CBR600RR na 2020. Warto zaznaczyć, że nie jest to byle jaki lifting – mamy tutaj do czynienia z zupełnie nowym modelem pełnym zmian i modyfikacji.

Zanim zaczniecie liczyć gotówkę, informujemy – CBR600RR 2020 nie trafi do Europy. Nowy model przewidziany jest wyłącznie na rynek japoński.

Na otarcie łez możecie przeczytać co się zmieniło oraz obejrzeć zdjęcia.

Nowy silnik

Jednostka napędowa przeszła sporo modyfikacji. Są nowe wałki rozrządu, sprężynki zaworowe, wał korbowy oraz większa przepustnica oraz kanały dolotowe i wylotowe z większym przepływem. Zmodyfikowano układ chłodzenia oraz czas otwarcia zaworów. Jest nowy układ wydechowy. W efekcie podniesiono obroty o 500 obr/min do czternastu tysięcy. Moc maksymalna zwiększyła się do 121 KM przy 14 000 obr/min, a moment obrotowy wynosi 64 Nm przy 11 500 obr/min.

Podwozie, zawieszenie, aero

Podwozie zmodyfikowano, co zdradza zmieniona geometria. Jest nowy kształt zbiornika, sztywniejszy tylny wahacz oraz zupełnie nowy widelec – Showa Big Piston (BPF). CBR600RR z ABSem waży 194 kg.

Nowe nadwozie rysowano pod względem aerodynamiki. Stylistycznie nawiązuje do Fireblade’a. Honda twierdzi, że CBR600RR ma najlepszy współczynnik oporu aerodynamicznego w klasie. Są także spojlery oraz wydech pod zadupkiem!

Elektronika

CBR600RR ma teraz elektronikę na światowym poziomie. Jest 5-osiowy czujnik Bosch IMU, dzięki czemu precyzyjnie działać mogą zakrętowy ABS oraz kontrola trakcji, czy amortyzator skrętu. Zarządzać można także hamowaniem silnika oraz mapami, ponieważ CBR600RR otrzymała przepustnicę throttle-by-wire. Pojawił się także kolorowy ekran TFT.

Na wyposażeniu seryjnym są pełne światła LED, sprzęgło uślizgowe, ale quickshifter w górę i w dół pozostaje wyposażeniem dodatkowym.

CBR600RR 2020 HRC

Wersja torowa pod postacią CBR600RR HRC także jest dostępna (biało czarna na zdjęciach). Nie posiada lusterek, ale otrzymała pakiet HRC: dedykowany ECU, zmodyfikowana wiązka, sportowe ustawienie zawieszenia, sportowe zaciski, wydech, chłodnica, przepustnica oraz narzędzie do kalibracji wtrysku.

Honda Japan planuje sprzedać 1000 sztuk CBR600RR na swoim rynku domowym. Motocykl przeznaczony jest do sprzedaży wyłącznie w Japonii. Być może trafi także na inne rynki azjatyckie. Nie trafi do USA, gdzie w sprzedaży wciąż jest dotychczasowy model.

Ze względu na wyśrubowane normy Euro 5, nowa Honda CBR600RR nie pojawi się w Europie.

Honda CBR600RR 2020 – zdjęcia:

Dane techniczne – Honda CBR600RR 2020 (rynek japoński):

Model name CBR600RR
Model type Honda 2BL-PC40
Dimensions (L x W x H) (mm) 2,030×685×1,140
Wheelbase (mm) 1,375
Ground clearance (mm) 125
Seat height (mm) 820
Curb weight (kg) 194
Seating (persons) 2
Fuel economy (km/L) – As submitted to Ministry of Land, Infrastructure and Transport 23.5 (60) <2 people seated>
Fuel economy (km/L) – WMTC mode  (class) 17.3 (class 3-2) <with 1 rider>
Minimum turning circle (m) 3,2m
Engine ID/type PC40E, liquid-cooled 4-stroke DOHC 4-value inline-4
Displacement (cm3) 599
Bore x stroke (mm) 67.0×42.5
Compression ratio 12,2:1
Maximum power (kW[PS]/rpm) 89[121]/14,000
Maximum torque (N・m[kgf・m]/rpm) 64[6.5]/11,500
Fuel supply system Electronic (PGM-DSFI)
Starter Self-starter
Ignition Fully transistorized, battery powered
Lubrication Force-fed and splash
Fuel tank capacity (L) 18
Clutch Wet, multiplate with coil springs
Transmission Constant mesh, 6-speed return
Gear ratio – 1st 2.615
Gear ratio – 2nd 2.000
Gear ratio – 3rd 1.666
Gear ratio – 4th 1.444
Gear ratio – 5th 1.304
Gear ratio – 6th 1.208
Reduction (Primary/Secondary) 2.111/2.562
Caster angle (degree)/Trail (mm) 24°06´/100
Tires Front 120/70ZR17M/C (58W)
Tires Rear 180/55ZR17M/C (73W)
Brakes Front Dual hydraulic disc
Brakes Rear Hydraulic disc
Suspensions Front Telescopic front fork  (Inverted Big Piston Front Fork)
Suspensions Rear Swing arm (Unit Pro-Link)
Frame Diamond
Więcej w Newsy, Nowości rynkowe, Wyróżnione
Suzuki GSX-R 1000 2020 [TEST, wady, zalety, dane, zdjęcia] – abdykujący król torów, czy miejski łobuz, za którym będziemy tęsknić?

Zupełnie nowe Suzuki GSX-R 1000 wszedł do sprzedaży cztery lata temu i najwyraźniej za chwilę umrze przez normę Euro 5....

Zamknij