MotoGP i World Superbike pod jednym dachem - Motogen.pl

Obie serie mają być teraz organizowane pod szyldem grupy Dorna, a Infront Sports & Media będzie zajmować się marketingiem i stanie się ich „światowym doradcą”.

Współpracę widać już w kalendarzach na przyszły sezon, ponieważ rundy MotoGP i World Superbike w miarę możliwości nie pokrywają się. Jeżeli już występuje zbieżność terminów, to wszystko jest tak zorganizowane czasowo, że wyścigi MotoGP nie będą pokrywać się z wyścigami Superbike. Formuła obu mistrzostw pozostanie bez zmian – seria MotoGP nadal pozostanie zarezerwowana dla motocykli prototypowych, a World Superbike dla produkcyjnych, a zatem nie będą one ze sobą kolidowały.

Obie serie mają także wspólnego inwestora – prywatny fundusz Bridgepoint, który dysponuje kapitałem o wartości ponad 11 miliardów euro.

Philippe Blatter, prezes Infront Sports & Media: „Po restrukturyzacji te dwie wiodące serie wyścigów motocyklowych będą mogły się dalej rozwijać. Znaleźliśmy się w sytuacji, która przyniesie obopólne korzyści. Zarówno Dorna jak i Infront będą mogły skupić się na tym, w czym są najlepsze i umocnić swoją pozycję.”

Carmelo Ezpeleta, prezes Dorna Sports: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu posiadania dwóch najlepszych serii wyścigowych na świecie. Liczymy na ich rozwój i chcemy jeszcze bardziej podkreślić fakt, że MotoGP i World Superbike to dwie różne serie. Zamierzamy się jeszcze mocniej zaangażować we współpracę z producentami motocykli, teamami, włąścicielami torów, sponsorami i mediami tak, aby fani byli jeszcze bardziej zadowoleni.”

Przypomnijmy, ze firma Dorna powstała w 1998 roku w Madrycie, a później także otworzyła swoje filie w Barcelonie, Londynie i Tokio. Seria MotoGP jest organizowana pod jej skrzydłami od 1992 roku. Dorna organizuje również Mistrzostwa Hiszpanii oraz Red Bull MotoGP Rookies Cup, które dla wielu zawodników są szansą na starty w MotoGP.

Infront Sports & Media to firma ze Szwajcarii, która jest jednym z liderów marketingu sportowego na świecie. Obecnie zatrudnia 500 osób w 20 biurach zlokalizowanych w 10 krajach i rocznie organizuje 3300 wydarzeń sportowych na całym świecie.

Bridgepoint to prywatny europejski fundusz inwestycyjny, który obecnie dysponuje kapitałem ponad 11 miliardów euro. Współpraca Bridgepoint z Dorną rozpoczęła się w 2006 roku, a z Infront Sports & Media w 2011 roku.

Autor: Wojciech Grzesiak