moto-morini-x-cape-1200-dane-techniczne-opis-zdjecia-eicma

Moto Morini pokazało wreszcie swoje największe adventure – X-Cape 1200, wyposażone w widlasty silnik dwucylindrowy o mocy 125 KM.

Po sporym sukcesie modelu X-Cape 650, nadszedł czas na kolejny krok w stronę podróżnych enduro – tym razem jest to X-Cape 1200, z v-twinem o mocy 125 KM. Jest to jedna z pięciu nowości, jakie włosko-chiński producent pokazał podczas tegorocznych targów EICMA. O tym motocyklu mówiło się już od zeszłego roku, jednak brak było dokładnych danych na jego temat.

Stylistycznie jest dobrze – X-Cape 1200 nawiązuje designem do mniejszego brata, bryła jest masywna, ale sprawia raczej wrażenie solidności niż ociężałości. W detalach widać pracę włoskiego studia stylistycznego i to może cieszyć. Mamy nadzieję, że tym razem udało się wyeliminować niedoskonałości ergonomiczne poprzednika.

Moto Morini X-Cape 1200 – silnik

Sercem X-Cape’a 1200 jest całkiem nowy, dwucylindrowy silnik widlasty V2 Corsa Corta EVO, zaprojektowany i skonstruowany we Włoszech. Producent obiecuje, że moc 125 KM zapewni odpowiednią dynamikę przy rozsądnym obchodzeniu się z paliwem. Z niecierpliwością czekamy na pierwsze testy, by przekonać się jak będzie brzmieć ta jednostka – czy metalicznie, jak w Suzuki V-Stromie 1050, czy soczyście jak w Moto Guzzi V100 Mandello.

Moto Morini X-Cape 1200 – elektronika

Ale V-twin to nie jedyny atut X-Cape’a 1200. Na pokładzie znalazł się spory pakiet elektroniki. Mamy tutaj tempomat, quickshifter, kontrolę trakcji, a nawet radar monitorujący obszar martwego pola. Do dyspozycji kierowcy będą również cztery tryby jazdy.

Aerodynamikę zaprojektowano z myślą o dalekich podróżach i wysokich prędkościach – widać to po rozbudowanej przedniej części motocykla. Producent sporo uwagi poświęcił także wygodzie pasażera, dzięki czemu podróże we dwoje mają być prawdziwą przyjemnością.

Moto Morini X-Cape 1200 – konstrukcja

Kratownicowa rama motocykla, wykonana z rur stalowych, otacza silnik, chroniąc go przed skutkami upadku. Zawieszenie to regulowany widelec upside-down z przodu i monoshock z tyłu. Skok – 180 mm. X-Cape 1200 porusza się na szprychowych kołach z bezdętkowymi oponami Pirelli Scorpion Trail, nad którymi czuwają czujniki ciśnienia.

Za hamowanie odpowiada układ Brembo z zaciskami monoblok i działającym także w zakrętach ABS. Na 7-calowym wyświetlaczu, pełniącym funkcję kokpitu, oprócz informacji dotyczących jazdy, można także wyświetlać nawigację z pełnymi mapami. W opcji znalazł się między innymi zestaw kufrów.

Moto Morini X-Cape 1200 – zdjęcia

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany